Творці Monoconda та Koloah написали сучасний саундтрек для відеотеатру

Арт-проєкт "Театр 360 градусів" презентував музичну підбірку "Шинель OST". Це плейлист саундтреків до однойменної відеовистави за Миколою Гоголем, онлайн-прем’єра якої відбулася цієї весни. Нам же реліз насамперед цікавий тим, що музику для театру написали сучасні електронні саунд-продюсери Олександр Філоненко (Monoconda) та Дмитро Авксентьєв (Koloah). 

 

 

Композитори проєкту за 3 тижні написали 12 оригінальних музичних творів для вистави. Для запису саундів до Театру на Подолі були запрошені 22 музиканти симфонічного оркестру "Віртуози Києва", які протягом 4-х годин відтворювали ноти композиторів у live-виконанні. Це стало можливим завдяки наявності у театрі високоякісної системи звукозапису та багатоканального пульта. Шість композицій із записаних увійшли до релізу "Шинель OST" на музичних платформах Apple Music та Spotify.

"У цій історії було кілька етапів. Частину музики я написав сам, частину — з колегою Дмитром Авксентьєвим. Моя зона відповідальності — це симфонічний оркестр і живі інструменти. Майже весь саундтрек ми записали на моїй домашній студії. Теми для оркестру я накидав на комп'ютері, потім за допомогою Юри Салухи (партитурщика) це перетворювалося на ноти. Ми вирішили записати оркестр не на студії, а в самій будівлі театру. Чесно кажучи, це було ризикове рішення, але врешті-решт воно було того варте. Театр приголомшливо звучить сам по собі. Як інструмент, якого не чути, але якщо його прибрати — атмосфера буде зовсім іншою. Ми працювали в тісному тандемі з усією творчою командою проєкту. Ходили на зустрічі, репетиції, спілкувалися, переймалися історією і людьми, блукали за лаштунками Театру на Подолі", — розповів у коментарі нашому виданню один з творців саундтреку Олександр Філоненко. 

Музикант каже, що не є затятим театралом, але й із саундтреками до вистав працює не вперше і взагалі часто пише музику на замовлення:

"Мої стосунки з українським театром, на жаль, не такі міцні і глибокі, як могли би бути. Остання п'єса, на якій я був — "Орестея" театру Мізантроп, ще до Ковіду представлена в тому ж Театрі на Подолі. Я занадто сконцентрований на музиці останні роки. Настільки, що іноді забуваю про дозвілля.

До цього для театру ми робили половину музики для спектаклю "Камінний Господар" за Лесею Українкою авторства Івана Уривського. Подобається, що робить цей режисер. Половину музики для вистави купили готовою у західних виконавців, а другу не вийшло з різних причин, тому нам довелося ніби вбудуватися в існуючу історію. Теж досить цікавий досвід", — додає Олександр

Минулорічний EP Monoconda потрапив у топи року деяких музичних видань

Нагадаємо, що він також є автором електронного проєкту Monoconda, який цьогоріч мав випустити новий альбом. 

"Це реліз на платівці, а зараз божевільні черги на виробництво через ковід. Тому вже у 22-му, напевно. Але це буде великий повноформатний альбом, який я писав 2 роки. Готуємо з Дімою Авксентьєвим до релізу ще одну велику і цікаву історію. Ми записали альбом навесні 2020-го й ось досі його випускаємо, міняємо назви, будуємо концепції. Думаю, це теж на 22-й", — каже музикант. 

На прохання порівняти вільну творчість і роботу під певне замовлення Олександр відповів наступне: 

"Тут (ред. мова про виставу "Шинель"), як і в будь-якій роботі з контекстом або картинкою — була задача створити єдиний аудіовізуальний простір. Коли ти пишеш для себе, все набагато складніше. Тобі треба відштовхнутися від чогось, знайти концепцію звучання або історії, або всього відразу. Пережити момент, вдихнути, видихнути і так далі. Муки творчості, що називається. У мене великий досвід написання музики на замовлення і можу впевнено сказати, що це завжди простіше, оскільки є конкретне завдання і ти пірнаєш в процес керуючись досвідом і розумінням прекрасного".

 

Український проєкт "Театр 360 градусів" — це інноваційний диджитал-проєкт продюсерів Даші Малахової та Наталії Чижової, який вперше в Україні знімає і показує широкій аудиторії відеоверсії театральних постановок з використанням різних технологій і спецефектів, що доповнюють сюжет вистави. Вони сподіваються знайти шлях до серця глядачів та за допомогою різних проявів закохати їх у театр. Тому вірять, що випуск саундтреків до театральних вистав на глобальних онлайн-майданчиках сприяє розширенню рамок театральної культури в Україні. Аудиторія, яка послухає плейлист "Шинель OST", може зацікавитися походженням треків і в перспективі піти до театру, аби почути їх у синергії з візуальним рядом.

Monoconda - київський електронний проєкт Олександра Філоненка (також Aero Benin, Tape Flakes); з'явився у 2017 році. Музикант поєднує у його рамках вайб електронної та психоделічної музики. На рахунку проєкту дебютний альбом "Alphabet" (2019, лейбл Masterskaya), торішній карантинний EP "Low Light" і деякі сингли. 

Monoconda у мережі:

https://www.facebook.com/monoconda
https://www.instagram.com/monoconda_sounds
https://soundcloud.com/user-694847048
https://monoconda.bandcamp.com/