Марафон для НЕформата: практичний досвід випуску реп-альбому

Сергій Юсипюк, меломан, творець сайту hip-hop.com.ua та автор челенджу #top100uarap, півтора місяця тому розпочав ще один проєкт, у рамках якого зайнявся випуском нового альбому реп-виконавця НЕформата. Кожен день роботи над цією справою був розписаний у соцмережах. Сьогодні ми нарешті можемо послухати лонгплей "Нічого особистого", а заодно і почитати попередні висновки Сергія щодо його експерименту. 

Все почалось з того, що мені в FB написав Микола Вайнер він же НЕформат. Він поцікавився, чи знаю я когось, хто може допомогти йому з "розкруткою" альбому. Тому, що всі, до кого виконавець звернувся, сказали, що це дуже андеграундний альбом. Я послухав реліз з 15 разів для того, щоб максимально дослідити матеріал. Далі надіслав альбом продюсерам Зайцеву, Бардашу та написав на сторінку The Flow українською, бо знав, що редакція цього порталу лояльна до вітчизняної музики, а українською мовою просто вирішив привернути увагу. Юра й Андрій промовчали. А от з російського сайту мені відповіли українською. Подякували та сказали, що послухають. Це був знак. Я не вірю в знаки, але вірю в силу підсвідомості. Тоді я запропонував НЕформату свою допомогу.

Ідея робити промо у форматі марафону, описуючи кожен наш крок день за днем у постах на Фейсбуку, Медіумі й Інстаграмі, сподобалась не тільки самому реперу, а й його дівчині. На тому і домовились. Стартовий бюджет наш складав $400, а це означало, що основна ставка на нетворкінг, креатив і мої з НЕформатом навики дизайну та інтернет-маркетингу.

Планування 

Перше, що ми зробили — план. Найкраще для планування підходять чеклисти. Їхні переваги:

1. Простота створення.
2. Зрозумілість і лаконічність задач.
3. Зручність сприйняття.
4. Мобільність. Наш чеклист з НЕформатом висить у нотатках iPhone та в гугл-таблиці.
5. Зручність контролю. Ти завжди бачиш прогрес, просто відмічаючи закриті задачі.

За 10-20 хвилин я накидав такий чеклист для нашого проєкту, і ми відразу почали працювати. Ось, що було у чеклисті по НЕформату:

  • Створити аватари слухачів
  • Пропрацювати позіціонування
  • Написати 30 статей про відстройку
  • Поставити цілі, які можна буде заміряти
  • Зробити магазин з мерчем
  • Розробити сайт, зробити там всі посилання на всі альбоми
  • Добитися публікацій у ЗМІ
  • Випустити кілька синглів (випустили один)
  • Написати прес-реліз
  • Зробити серію мемів
  • Контент-план
  • Запустити таргет в інстаграмі та фб
  • Зібрати всі пабліки
  • Запустити рекламу в Youtube
  • Відшукати всі канали, акаунти на Soundcloud, хостери
  • Розміститися на усіх стримінгових платформах
  • Зібрати список барбершопів і барберів
  • Розіслати альбом барберам і адміністраторам барбершопів
  • Підготувати альбом на носіях (CD, вініл, флеш).
  • Розробити мерч
  • Надіслати реліз на raptop
  • Просунутись на Soundcloud (обрати оптимальний варіант)
  • Онлайн-презентація альбому
  • Просеошити "НЕформат реп", "неформат репер"
  • Потрапити в топ і підбірки App Store
  • Потрапити в підбірки на стримінгах
  • Налагодити відстежування згадок у соцмережах
  • Створити чеклист для тих, хто хоче підтримати нас
  • Визначитися з датою
  • Зібрати всі ЗМІ
  • Зібрати всіх реперів і попросити про репост
  • Добірки Youtube
  • Оформити всі соцмережі
  • Добірки в Telegram
  • Онлайн-радіо

Як бачите, ми не дуже переймались через точність формулювань і порядок виконання. Звісно, план постійно коригується та змінюється. Якісь пункти видаляються. Так у першій ітерації був кліп, але потім ми зрозуміли, що це непідйомне завдання з огляду на те, що НЕформат живе в Ірландії.

Перший і поки єдиний кліп НЕформата

Перші дії

У перші ж дні я нашвидкуруч зробив сайт на Тільді. Це дуже простий конструктор, у якому розбереться навіть дитина. Тут ми розмістили посилання на соцмережі, релізи, посилання на згадки у ЗМІ. Згодом сюди ми додамо невеличкий магазин, де можна буде придбати диски та мерч репера. Плюс я добавив на сайт Google Tag Manager, через який під'єднав Google Analytics і Facebook Піксель.

Забігаючи наперед, скажу, що всі посилання (особливо у соцмережах) я проганяю через bitly.com. Завдяки цьому я дуже детально можу відстежувати шлях користувачів. Хто, звідки та куди перейшов, куди пішов. Такі лінки я розміщаю на сайті на іконках стримінгів. Це дає змогу збирати статистику переходів на сервіси.

Найскладнішим виявилось створення аватарів слухачів, тому що аудиторія дуже різнопланова і в межах тих невеликих тестів дуже складно визначити однорідну групу. Але все ж загальні риси ЦА на сьогодні цілком зрозумілі:

  • 17-30 років
  • Представники креативного класу населення
  • Проактивна позиція
  • Невизначеність
  • Психологічна нестабільність
  • Гіпертрофоване почуття гумору

Перші кілька тижнів я активно створював список ЗМІ, пабліків та корисних акаунтів. Врешті вийшов солідний документ, який стане в пригоді ще не одному виконавцю і молодому, і досвідченому.

Для розміщення альбому на цифрових платформах ми використали сервіс Tunecore. Довелось передивитись безліч відео на цю тему і перечитати блогів. Взагалі це тема на окрему статтю, тому дуже заглиблюватись не буду. Відзначу, що великим плюсом цього майданчика є те, що всі гроші з продажів дістаються артисту.

Попередні альбоми ми залили всюди, де тільки могли — IGTV, Youtube, Soundcloud, Bandcamp, Promodj тощо, хіба що у ВК ні. 

Мерч

З речами для мерча довелося повозитися. Врешті ми взяли на пробу два худі та дві футболки в Олександра Нестерчука, який наразі розвиває свій бренд одягу #ИССЛ. Це буде не дешевий, проте якісний і крутий мерч. Але, думаю, варто буде ще зробити якусь більш демократичну лінійку футболок для тих, хто просто хоче підтримати НЕформата та його альбом.

Через два тижні ми створили новий акаунт в інстаграмі суто для просування творчості. Спочатку я побіг активно масфоловити людей, але це не дало нормального результату, тому цю стратегію я відклав. Сьогодні підписники неквапно, але ростуть внаслідок реклами та згадувань у ЗМІ і соцмережах.

Стіна

У марафонців є поняття "стіни". Це раптова втома та неможливість продовжувати біг через нестачу в організмі глікогену. В нас теж є "стіна", і це фото. Чи варто пояснювати важливість крутих фотографій для артиста сьогодні?! Але з тих десятків фото, які НЕформат зробив власноруч, не вдалося вибрати навіть одного вдалого. Ми навіть замовляли, щоб Вайнера хтось намалював, але роботи, які ми отримали, теж виявились невдалими.

Одне вдале фото вийшло все ж таки зробити, але воно дуже нагадує іншого реп-виконавця Псючого Сина, тому ми його відкинули.

mlk55

Також нам би дуже хотілось зробити презентацію "Нічого ообистого", але обставини не дозволяють. Вихід я все ж знайшов. Створив подію на Facebook "Перше прослуховування". Ідея проста: ті, хто в Києві і слідкує за творчістю НЕформата, можуть зібратися та послухати разом альбом. Ми зробимо прямі трансляції, поспілкуємось з самим НЕформатом та обговоримо альбом.

Сингл

На синглі ми спіймали факап. iTunes перевіряв трек майже тиждень. Тому реліз пісні "Голодний" відбувся на всіх майданчиках крім Apple. Стримінги можуть перевіряти треки до двох тижнів. Але завдяки синглу ми зібрали дуже непогану статистику і визначили, що з усіх плейсментів у рекламі в Facebook й Instagram найкраще працюють сторіс.

Про найважливіше

Немає нічого важливішого для промо-кампанії ніж тестування. Я створив 7 тестових кампаній в Instagram і 7 в Facebook для дев'яти цільових аудиторій. Витратив близько 70 доларів. Результати наглядно можна подивитись на інстаграм-сторінці

Для поста з синглом "Холодний" статистика наступна:

  • 16 тисяч переглядів
  • 77 лайків
  • охоплено 39,5 тисяч людей
  • 124 переходи на сайт
  • 33 коментарі
  • понад 200 збережень поста.

Погодьтеся, непоганий результат для такого бюджету!

74445095_109847287132853_6369597587011403776_o

Спілкування зі ЗМІ

Важливий висновок, який ми зробили — потрібно стукатись всюди. Надіслати куций прес-реліз на поштову скриньку, яку, в кращому випадку, відкривають раз на день і чекати на публікацію на популярному порталі — погана стратегія. Я пишу в соцмережі, відшукую людей, причетних до сайту чи видання, і пишу їм напряму. Це дає результати.

Нетворкінг

Ми зв’язались із головним українським реп-продюсером Ванею Клименком (лейбл Rookodill'a) і просто попросили його допомогти. Він послухав альбом і дещо йому сподобалось, а дещо — ні. Але Ваня виступив за підтримку андеграунду і запропонував допомогти, а також пожертвував $200. Згодом ми зустрілись на саундчеку Альони Альони і я мав змогу поставити питання дівчатам з його команди, які займаються SMM. Коротко про нові знання:

  • Накрутки не працюють
  • Гриппировка та Чоткий паца — найкращі, з точки зору результатів, інфлюенсери
  • Фастфуд-мьюзік і Новий реп дають хороший трафік для артиста.

Після цього ми вирішили збільшити бюджет ще на $200, які підуть на блогерів.

У якийсь момент до мене приєдналось ще декілька людей, а саме Володимир Усенко, Віктор Журавський та Дмитро Вовк. Вони просто запропонували свою допомогу, і я не зміг їм відмовити. Велику частину роботи хлопці взяли на себе. До речі, якщо вам цікаво, фінансова вигода всіх учасників підприємства дорівнює нулю. І лише для НЕформата справа збиткова — мінус 600 доларів.

Підготовка до релізу

День запуску сто відсотків буде дуже метушливим і завантаженим подіями, що не відносяться до релізу альбому. Тому вирішальне значення має підготовка. Креативи, тексти для соцмереж, фотографії, посилання і все-все-все необхідно підготувати заздалегідь.

Спостерігайте за тим, чи вдасться нам перемогти та, звісно ж, слухайте новий альбом НЕформата "Нічого Особистого" — прецедентний для українського репу.

***

Сьогодні у нас під рукою тисячі крутих сервісів, сайтів, технологічних продуктів, додатків. Більшість з них безкоштовні, зовсім недорогі, або мають тестові періоди, яких вистачає на розв'язання будь-якої задачі. Стратегія проста — лізь всюди, куди можеш.

Весь марафон Сергія Юсипюка та НЕформата також доступний на Медіумі. А якщо вам потрібна більш загальна інструкція щодо випуску альбому, почитайте нашу.

НЕформат у соцмережах:

https://www.instagram.com/neformat_music/
https://www.facebook.com/neformatmusic/
https://soundcloud.com/format_ne
https://www.youtube.com/channel/UCGQKNyZt81k98LETnyydFIQ/featured
https://www.tiktok.com/@nfrmt
https://neformat.fun

Neformat.com.ua ©