російських виконавців частіше слухають на Spotify - дослідження Molfar

Нещодавно соціологічна група "Рейтинг" опублікувала статистику про те, що 40% українців досі хоча б іноді слухають російських виконавців. Ми знайшли інше дослідження про те, на яких платформах це відбувається частіше і яка динаміка змін у чартах. 

OSINT-спільнота Molfar дослідила контент популярних серед українців музичних платформ й проаналізувала, як змінились їхні вподобання з початку цього року і по сьогодні. А також зʼясували, на якій музичній платформі українці продовжують слухати російські пісні.

Насамперед у Molfar зазначають, що найдинамічніші темпи росту в Україні демонструють додатки Spotify та Shazam. За минулі пів року майже 193 тисячі українців установили собі Spotify. Youtube Music, який також активно фігурує у дослідженні, за цей же період отримав лише 53 тисячі нових користувачів. Обидва додатки разом з Apple Music та Deezer належать до найпопулярніших в Україні станом на червень, як йдеться у матеріалі.

Проаналізувавши ТОП-100 пісень в українських чартах за країною походження станом на початок серпня (02.08- 08.08), Molfar побачили таку картину: найбільше контенту українського походження зараз слухають на Youtube Music — 76%, а найбільше російського контенту на Spotify — 48%. Очевидно, це зріз окремого тижня, однак перевагу російської музики на Spotify показує й аналіз динаміки змін музичних вподобань українців. 

Як змінювалися чарти Youtube Music

"ТОП-10 пісень, популярних серед українців у Spotify та Youtube Music на початку лютого складали виключно російські композиції. Але ситуацію поволі почала змінюватися після національного відбору до Євробачення — української музики додалося і в Youtube, і в Spotify легендарною "Stefania" гурту Kalush Orchestra та їхнім фітом зі Skofka "Додому".

Повномасштабне вторгнення росії в Україну дало потужний поштовх відмовлятися від російського музичного контенту. Українці в Youtube Music почали слухати композиції, відповідні настроям: Океан Ельзи — “Не твоя війна”, tiktok-кавер “Доброго вечора, ми з України”, “Батько наш — Бандера”, котра вже встигла “полюбитися” російським пропагандистам, “Я солдат”, “Марічка”, “Ой, у лузі червона калина” та інші.

У Spotify ситуація у перші дні після вторгнення особливо не змінилась: до двох пісень гурту Kalush додалася ще "Вова, ;%аш їх" і пісня "Тримай" Христини Соловій. ‍

З кожною жахливою новиною про російський терор потроху ситуація в музичних чартах змінювалась. Найбільш помітно це у тенденціях Youtube Music. Наприклад, після новин про цинічний зрив росіянами евакуації з Ірпеня на Youtube Music було ще 4 російські пісні в чарті, тоді як на Spotify у трендах їх було аж 8. Після теракту в Кременчуці на Youtube Music вже не було жодної російської композицій в рейтингу — така ситуація на цій музичні платформі й наразі. Але на чарти Spotify ні події в Бучі, Ірпені й Маріуполі, ні теракт у ТЦ Кременчука чи Вінниці не вплинули — в українських ТОПах там регулярно були присутні російські композиції", - йдеться у матеріалі. 

Як змінювалися чарти Spotify

Врешті Molfar доходять до висновку, що найпопулярніша в Україні музична платформа Spotify демонструє найгіршу ситуацію за російськими виконавцями — український рейтинг там очолює російська композиція, а ще 45 входять до ТОП-100. Тобто, майже кожна друга пісня з чарту — російська. (На момент написання цієї новини чарт Топ-50 (Україна) і досі очолює пісня "Тесно" у виконанні росіян Aarne, Bushido Zho, ANIKV).