Проєкт Поліхордіка випустив подвійний сингл про українську культуру
![](https://www.neformat.com.ua/images/imagecache/material_preview_600w/news/novina_poli.jpg)
Ірпінський авангардний проєкт презентував подвійний сингл "Кібернетичні паси".
Запис, зведення та мастеринг проходили цього літа на домашній студії засновника та єдиного учасника проєкту Олександра Гая. Основний інструмент запису — модулярний синтезатор.
"В обох треках я використав електроорган "Соляріс" 1984 року, який випускався на житомирському заводі "Електровимірювач". Це доволі екстравагантний гібрид органа та аналогового синтезатора. У нього дуже обмежені функції, але для акцентів у аранжуванні добре підходить. Потрібна лише витримка, щоб налаштувати на ньому той звук, який підійде. І на модульному синтезаторі, і на органі немає можливості зберегти пресети, і запис потрібно робити "тут і зараз". Тому доводимося часом не тільки переробляти мікс, а й відновлювати саунд для партії, яка не підійшла, або була недосконало записана", — розповів у коментарі нашому виданню засновник проєкту Олександр Гай.
Концепція релізу — асоціації, що пов’язані з українською культурою.
"Ноти дня: зелене яблуко, сіль, очерет, сосна" — мені стало цікаво, якби в Україні була своя традиція випуску парфумів із локальної сировини, якими вони були б? Ця назва — опис умовного букета. Тут є й географічне наповнення, тому що сіль видобувається на півдні, хвойні ростуть на півночі і т.д.
"Кібернетичні паси для верлібротворців". У цьому випадку мова йде про різновид тексту, верлібри (вільні вірші), та тих, хто їх створює. Також можна пригадати, що одним із фундаментальних положень постмодернізму є ідея, що текст є єдиною моделлю реальності. А зв’язок науки (кібернетики) та ірраціональних практик (магічних пасів) добре описує 3-й закон письменника й футуриста Артура Кларка: "Будь-яка достатньо просунута технологія не відрізняється від магії", — коментує музикант.
Також Олександр самостійно створив обкладинку до релізу — це малюнок акриловими фарбами на полотні. Сам автор відносить цей малюнок до напрямку ар-брюту або маргінального мистецтва.
Наразі митець накопичує новий матеріал, який планує випускати кожні 2–3 місяці у цифровому форматі й потім об’єднати в альбомі та видавати на фізичних носіях.
Поліхордіка — сольний авангардний проєкт Олександра Гая, створений у 2020 році. Раніше Олександр був учасником кримського авангард-блек/дум-метал гурту Terra Impressionum. Дискографія нараховує один подвійний сингл. Серед інфлуенсерів автор вказує Djedjotronic, Owl Vision, Asa Moto, Modeselektor, Siriusmo, Мануеля де Фалья та фрі-джаз. Логотип проєкту зроблений у словолитні АльфаБраво на основі конструктивістських праць 30-х років українського графіка Святослава Гординського.
"У рамках Поліхордіки я переосмислюю модернізм — загальні естетичні ідеї, які були популярні у європейському мистецтві 10–30-х років минулого сторіччя, у тому числі й український художній авангард. Це також взаємодія з абстракціями, трансформація ідей з одного виду мистецтва в інше", — додає автор.
Поліхордіка у мережі:
https://www.facebook.com/polihordika/
https://open.spotify.com/album/547H413zRxY6WuvAcoRkpv
На обкладинці фото Наталії Гай