Реп-листопад

Вітаю вас з початком зими, але говоритимемо сьогодні про закінчення осені. Непогано так насипали за листопад релізів, тому буде що вам послухати, якщо цього досі не зробили. Пройдемось новинами у порядку їх появи в мережі.

Першим цікавим контентом для Пилипа став студійний сайфер на "420", київська тусовка, де запрезентували свіжі куплети виконавці з різних куточків України. Відбулось це, тому що за день до того був реп-фестиваль Промова, де й зустрілись Дядя Вова, Olive Taud, Ropan PRK та DESDRUX. Фестиваль проходить вдруге, а такий сайфер – далеко не вперше. Хочу виділити Дядю Вову з Луцька, бо дійсно сильно навалив, а куплет, певно, з його альбому "Хлопець", який хоч і не дуже гучно, та все ж був анонсований.

 

Альона Альона презентувала спочатку кліп "Мамин суп", а згодом і міні-альбом "В хаті МА". Почнемо з відеороботи, де на зміну стандартному синхрону несподівано прийшло дуже чудне закінчення, яке не кожен стягне. Цікаво, що ж це так вплинуло на режисера — мамин суп чи татовий борщ?

Альбом звучить вже трохи не так, як дебютний. Перші треки містять в собі трохи Аліни Паш, тобто етно-вокалу, певно, дружать дівчата. Альона все так же стріляє швидким флоу, щільністю в куплетах. Цікаво інше: виконавиця розповідає про себе, про свій реп, деколи щось більше для загалу. Ну, зовсім як типовий репер, але не чув на її адресу ніяких зауважень стосовно цього, при тому що у сторону непопулярних реперів вони летять стабільно, навіть називаючи причиною непопулярності саме цей фактор. Скажімо, якщо посередній репер жаліється на свою бідність, яку можна виправити, доклавши великих зусиль, то Альона розхитує тему дитячого тролінгу чи булінгу, такої ж проблеми з тяжким, але можливим вирішенням. Але в нас боді-позитив, а не популярність на бідність, до того ж штати демонструють золото та пачки доларів, тому всі решта по-іншому бачити не мають права. Я завжди знав, що це не так, а ті, хто пише такі поверхневі звинувачення – некомпетентні молоді чи старі люди. Єдиний трек для мене, який вирізнився і викликав емоції – "Казка".

 

Аналогічний хід було помічено й від київської формації Тулим: спочатку вийшов кліп на трек "Землетрус", а згодом і ЕР з однойменною назвою. У мене склалось враження, що відео було зроблено спеціально, аби хоч щось було перед виходом ЕР, бо виглядає воно доволі просто і все зрозуміло з першого разу, що не є вигідним для повторних переглядів. Від команди з такою історією завжди чекаєш більшого.

Звучання залишається незмінним — класичний звук 90-их років, якому Тулим не зраджують від самого початку. Приспіви набули більше вокалу з появою Даманта, ще й була залучена вокалістка Melada Moar до двох треків. Любителям бум-бепу рекомендую до обов’язкового прослуховування.

 

Гурт Калуш видає другий кліп та впевнено повторює стратегію Альони Альони. "Ти гониш" для мене є реп-треком, суть якого я просто не зрозумів, і слів теж не зрозумів. Флоу летить, як кулі, фішка гурту явно крутиться навколо цього факту. Принаймні, поки що. Щодо якості кліпу сумніватись не варто, адже схема тут також відпрацьована. Хоч один конвеєр вийшов на рівень, дякувати реп-богам. Мені тяжко розбирати комерційні продукти, бо там працює велика команда, і моє "проти" може бути адресоване людині, яка взагалі не причетна до культури, тож толку з цього мало. Ну а моє "за" може виявитись не ідеєю артиста, тож лишаю конструктор вражень вам.

 

Якщо ти працюєш на українському телебаченні, то питання початку реп-кар’єри залежить тільки від самої людини. В Україні з'явився ще один Пономарьов, але тепер він репер. "Новини" — то соціальщина, про яку було багато сказано та написано саме таким способом, просто про це не всі знають, адже не кожен вміє просувати свою творчість, а цей виконавець трохи має знайомств після місця роботи (згадую за Фріла). Мені здався трохи банальним початком. Згоден, говорити про це потрібно, але вже не так банально. Це реп, звикай, Пономарьов.

 

Дебютне відео відразу для двох реперів, Polamav та Sonnium, під назвою "9 ярдів". Зроблено все дуже просто, явно не на найкращий трек з альбому Sonniumа, який ми розглядали в минулій підбірці, але то певно тому, що коли ти робиш з кимось відос — тобі простіше морально та фінансово легше. Кліп знімав та монтував, до речі, Степан Бурбан, а це Кашляючий Ед або Паліндром. Саме тому відчутний "паліндромівський" почерк у цій роботі.

 

Вже вдруге нагадали про себе варвинські ПВНЧ або Північ, які проживають та творять у Києві. Трек "Білий" розповідає нам про реалії українського репера, а відео пробує їх візуалізувати, хоча виглядає все набагато краще, ніж описано. Видно, що хлопці вклались і душею і купюрою в роботу, а потім не забули її гарно втиснути в інтернет-простір. Зі слів пацанів, я зрозумів, що це саме те, що я дуже хотів почути, адже кожен з трьох сказав це неодноразово. Монстр, той що посередині, здався найцікавішим на біті, плюс звучить технічно, плавно. Здоровий та Сьомий могли б і краще, особливо з римами "хвойного – йолкою", а так то нумо слухати та розбиратись. Про анонсований альбом з аналогічною назвою поговоримо вже у наступній підбірці, але на момент виходу статті він мав би вже появитись у мережі.

 

Цікава у музичному та концептуальному плані робота від Аппекса та Вутабі побачила світ нещодавно. Це той самий учасник Ціни Ритму, який так не схожий на решту пацанів, і той самий бітмейкер, який робив ЕР зі ще одним учасником Ціни – Джонні Дивним. "Служи собі" — безумовно, атмосферний реліз, над яким попрацював і бітмейкер, все звучить доволі різноманітно та з цікавою режисурою, звукач доклав зусиль над поглибленням ефекту післясмаку, що помітно по звучанню самого Аппекса. Старався також і Аппекс, максимально відхрещуючись від всього світу та його прийнятих норм. Не сподобався вокал у певних моментах, звучить кривувато, деколи дико, але після Тайлера і йому подібних то вже не дуже важливо. Головне то від душі, скажу на захист Паліндрома та Аппекса, хоча останній вже робить це значно краще за попередні роботи, які я через цей же вокал не можу сприйняти. Занурюйтесь у рівненський хаус-ембіент-реп і спробуйте не розлюбити людей.

 

На фейсбуці активно відбувається промо альбому Неформату, тезки сайту, чуваком, який до промоушену не мав до того відношення. Звичайно, результат буде кращим, ніж коли це би зробив сам артист, тому цікаво поспостерігати. Поки що був презентований трек "Голодний", де автор проходиться майже по всіх україномовних реперах (біф). Маючи непогані вокальні дані, Неформат може дивувати на бітах, тому альбом обов’язково рекомендую послухати, а поки що "радіємо" синглу.

 

Вже згадували сьогодні Паліндрома, а тут поговоримо конкретно про його роботу "Мауглі". Звучить це вже не сінтвейвно, вже не дуже схоже на раннього Скрябіна, тому Степан мав би видихнути. Можливо, це ребрендинг, завжди ж автор тяжів до подібної музики, час покаже. У пісні нічого нового: засудження продажних реперів, тупих людей, поганих умов життя і тому подібне. Артист прирівнює людей до тварин, тому, будучи Мауглі, їх можна було би зрозуміти. Хтозна. Ідея відео дуже подібна на "Голови" Альони Альони; цікаво, чи закладений якийсь зміст в цю схожість, чи це просто випадковість.

 

Останнім розглянемо трек-колаборацію трьох виконавців: Максі Кренк, Перо та Olive Taud записали "А я казав". Реперський реп, був зроблений "на коліні" під час візиту Оливки до Львова, тому все писалось на місці. Завжди краще лишити слід візиту, ніж ні. Таким способом було створено багато матеріалу, багато хітів. Навряд чи цій пісні судилось стати українським бенгером, та любителям саунду від Максі Кренка це сподобається.

 

Непоганим видався листопад, чув що це лише початок, але думаю що то все буде розпочинатись з лютого, тому поглянемо, коли ми зробимо наступну підбірку. Якщо вам подобається огляд – чекаю поширення та залучення нових читачів. Тоді й мені буде цікавіше вам розповідати про новинки найпопулярнішої музики майбутньої України. З вами був Пилип, не мерзніть.

Пригадати підсумки теплої реп-осені від Пилипа OG ви можете за цим посиланням. 

Neformat.com.ua ©