Музичний воєнний спротив

Українська андеграундна музика стала такою в буквальному сенсі – все більше артистів пишуться в підвалах та бомбосховищах, все більше копають вглиб себе й рідше бачать світло. Вина цьому всьому – війна, але ми не мовчимо, а навпаки поводимося дуже голосно, і це не змінити.

Житомирський построк гурт Двадцять.Двадцять реагує на війну, і ми би хотіли, аби вона залишилася двадцятиденною у світовій історії, але так вже не сталося... Сподіваємося, що слухати біль нам вже недовго.

Your Inner God переосмислили найвідомішу у світі українську колядку "Щедрик" й випустили її раніше, аби не залишатися осторонь.

"Ми планували випустити цей кавер до наступного Різдва, але усвідомили, що допомога потрібна просто ЗАРАЗ."

King Imagine вже має мрії про мирний час, та поки продовжує присвячувати релізи активній війні. На фоні майже всесвітньої підтримки України, когось вже не здивує, що у записі "War" Олексія Мікрюкова взяли участь музиканти з Аргентини, Бельгії, Таїланду, Італії та Німеччини, а проте, кожна така колаборація гріє душу. Гарну обкладинку релізу в українській стилістиці створив Данило Кубайчук.

Всі надовго запам’ятають день перед війною, бо він розрізав реальність на два різних шматки. Над цим можна замислитися під однойменну композицію death rate a politics [D R A P], які своєю діяльністю не дадуть світові забути про те, що відбувається в Україні, аж поки вона переможе.

Смерть імперії – про неї нині багато хто мріє, а Emotional Anhedonia втілили свої мрії у композиції.

"Світ вже втомився від безмежної жадоби, злості і свинства старого божевільного діда, саме тому настав час написати йому похоронний марш."

Одеситки Flёur видали дві свої пісні, що не помістилися на їхній компакт-диск 16 років тому (!) Зараз вони назвали свій максісингл "Осколки // Shards" й поєднали реліз із минулим та майбутнім одночасно.

Електронний виконавець r.roo, про музику якого ми не так давно писали, видав уже кілька треків за цей час й один із них, "to freeze in the moment of explosion", вийшов під фотографією міста-мученика Маріуполя.

"Фото показує один зі зруйнованих будинків у Маріуполі, 2500 (ред. – на той момент) мирних жителів вже померли в цьому українському місті, для чого?"

Експериментальний проєкт Peredmova відзначився своєрідним укомплектуванням словосполучень, без яких не проходить жоден день свідомого українця, й вклав це все у пісню "Слонова Кістка", записану у Києві протягом 5-7 березня, традиційно – у бомбосховищі.

Мар’яна Клочко апелювала до української класики культури й поклала на свою мінімалістичну музику поему Павла Тичини "О панно Інно".

 

Постпанк гурт Кадриль видав результат своєї кількарічної праці – альбом "Arrogance", на польському лейблі Bat-Cave Productions.

"Я знаю, що зараз не найкращий час для релізів, але ніхто не знає, що буде наступного дня. Ми працювали над Quadrille-Arrogance LP щонайменше 3 роки, і, здається, це найкращий результат, що ми могли досягти", - каже музикант. 

Casa Ukrania видали акустичний кавер на композицію Laibach "Zemli Kryvavi" ще у січні, але пісня вже не могла чекати актуальнішого моменту за той, що настав зараз.

"На жаль, ми не спеціалізуємося на прямолінійно радісних чи підбадьорливих піснях; наша творчість – про тягар історичного спадку і майбутні випробування, про нерозривне коло життя і смерті, про те, що українська земля багато забирає, але дарує ще більше. Сьогодні, попри те, що шлях до неминучої перемоги буде важким, ми відчуваємо особливу гордість жити саме на цій землі і бути частиною саме цього хороброго й волелюбного народу. Україна – це всі, хто був до нас, і всі, хто прийде після нас; це кожен із нас сьогодні і кожен метр нашої території. Дякуємо всім вам за це."

 

DEADHEAD видав трек про темні часи якраз в темні часи, додати нічого.

Дивовижею для багатьох музикантів стало те, як старі пісні промовляють наше теперішнє, і трек гурту OMANA "Паранормальні" теж серед таких випадків. Днями гурт видав кліп до цієї актуальної сьогодні пісні.

"Сьогодні нашому Альбому Жахів рівно 2 роки. Коли він писався, то сенси пісень були одними. Відразу після його виходу оголосили карантин. Пандемія тоді нам здавалася складним викликом, але зараз настали найважчі часи для України за всю її новітню історію. Та воріженьки не знали, що ми паранормальна нація і не здамо їм свою державу."

 

Kings & Beggars видали напрочуд красивий гімн "Богородиця" за яким стоїть ціла історія, сповнена величі минулого та сили. Крім того, що композицію приємно слухати, вона є маленьким острівцем спокою серед того вимушеного негативу, в який нас втягнула війна.

Надалі команда Neformat планує повернутися до публікації новин у звичному форматі, а всі релізи, присвячені російсько-українській війні, скоро будуть оформлені в окремі плейлисти на стримінгах.

Всі цитати в тексті – з опису релізів на публічних сторінках виконавців.