Конструкція ІХ: Унікальні колаборації, міські простори, нові сенси

Parking Spot і Гніздо Вивільги, TRANCEDÆNCE, Polje, Matukhno, Anna Dovhan, undo despot, Roman Slavka, Andrew Deme та багато інших. Підготували музичний гайд для відвідувачів фестивалю "Конструкція IX", що пройде вже 29–31 серпня в Дніпрі.

Фестиваль нових медіа та експериментальної музики "Конструкція IX" відбудеться 29–31 серпня в Дніпрі. Це одна з головних подій незалежної культури міста, яка перетворює старі культурні центри та постіндустріальні простори на сцени для сучасної музики, візуального мистецтва й перформансів. "Конструкція" існує з 2014 року і стала платформою для експериментальних артистів, дослідників міського середовища та всіх, хто шукає нові культурні сенси.

"Ми завжди запрошуємо на фестиваль місцевих артистів експериментальної сцени. Намагаємося відшукувати нові імена — як локальні, так і з інших міст України. Обираємо й запрошуємо тих виконавців, які подобаються насамперед нам", — каже Андрій Палаш, директор та куратор музичної програми фестивалю.

Подію варто відвідати, бо цього року вона збирає рідкісні колаборації та поєднує артистів із різних незалежних спільнот. У програмі фестивалю музиканти з "Київпастрансу", "Нойз щосереди", Dnipropop та лейбла "Очі" — ініціатив, які сьогодні визначають звучання української експериментальної сцени.

З повною програмою фестивалю можна ознайомитися на офіційному сайті "Конструкції", а ми зосередимось на музичній частині події.

Афтермуві з попереднього фестивалю “Конструкція VIII"

Матеріал опублікований на умовах партнерства

П’ятниця, 29 серпня — Конструкція x СМИК у дворі DCCC

20:00, двір DCCC — Parking Spot & Гніздо Вивільги

Першими музичну програму "Конструкції IX" відкриють Parking Spot і Гніздо Вивільги. Це колаборація дніпровського електронного музиканта Марка Медведєва та фольклористки Тетяни Осінь. Їхній спільний сет — ніжна й водночас глибока подорож, у якій ембієнт і повільна електроніка переплітаються з українськими веснянками та ліричними наспівами. Parking Spot працює з генеративними алгоритмами, польовими записами та багатошаровими ритмами, тоді як Гніздо Вивільги черпає натхнення в традиційних мелодіях і текстах, поєднуючи їх з авторськими інтерпретаціями. Разом вони створюють нову якість слухацького досвіду, де автентика стає частиною сучасного звукового ландшафту.

 

21:00, двір DCCC — Selective Softener & Капела Збитень

Далі — потужний експеримент на межі фольклору й нойзу. Капела Збитень — легендарний київський гурт, який десятиліттями грає автентичну музику на вулицях і вечірках, — виходить на сцену разом із Selective Softener, проєктом Клеменса Пула, американського артиста, що давно став своїм на київській нойз-сцені. Їхній виступ — це деконструкція центральноукраїнської традиційної музики з додаванням ритмічного нойзу, синтових дронів і темної мелодики. Поєднання живої сили вуличної автентики й електронного радикалізму створює унікальний танцювальний вайб — сет, який можна назвати новою формою народного свята в постіндустріальному місті.

Чому варто бути цього вечора в DCCC?

Відкриття "Конструкції ІХ" одразу демонструє головну ідею фестивалю: зустріч традиції та експерименту. Це вечір, де український фольклор звучить поруч з електронними імпровізаціями. Тут старе й нове не протистоять одне одному, а творять цілісне живе звучання.

Субота, 30 серпня — вечір експериментів у DCCC

19:00–22:00, двір DCCC

У суботу "Конструкція ІХ" занурює слухачів у тригодинний марафон експериментальної музики, де кожен виступ відкриває нову грань української сцени.

TRANCEDÆNCE

Саунд-артист із Дніпра, який працює на стику електроакустики, трансу й нойзу. Його лайви завжди імпровізаційні: він реагує на простір, перетворює акустику сцени на частину композиції й створює звукові потоки, що балансують між інтимністю та радикальним експериментом. Це музика, що "відбувається" тут і зараз, залучаючи слухачів у номадичний звуковий процес.

Polje

Проєкт одеського музиканта Віктора Константинова — одна з головних подій вечора. Polje поєднує у своїх виступах краут-рок, джаз, ембієнт і постпанк із польовими записами, створюючи колажі, схожі на міські саундскейпи. Він виступає без комп’ютера: лише грувбокс, семплери, синтезатори, гітара, кларнет, вокал. У результаті виникає жива, непередбачувана тканина звуку, що перегукується з хаотичною поліфонією великого міста.

 

Chloe Landau

Співачка з київського андеграунду, яка поєднує грайливі поп-мелодії з темами війни, особистих катастроф і співзалежності. Для неї виступ — це терапевтичний акт, де власні тексти проживаються наново разом із публікою. На сцені вона відкрита й беззахисна, а її голос звучить так, наче під поверхнею танцювального ритму приховано щось дуже особисте і тривожне.

Чому варто прийти:

Суботній блок — це концентрат сучасної експериментальної сцени. Тут є просторовий нойз TRANCEDÆNCE, жанрова мозаїка Polje та емоційна відвертість Chloe Landau. Як каже куратор Андрій Палаш:

"Більшість цьогорічного лайн-апу складають артисти, які вперше виступатимуть на “Конструкції". Це одна з головних цілей фестивалю — відкривати нові імена та знайомити відвідувачів із сучасними тенденціями".

Неділя, 31 серпня — довгий фінал: від експериментів до афтепаті на даху

16:00–20:30, DCCC

Заключний день починається в “Центрі сучасної культури Дніпра". Це своєрідний "марафон експериментальної музики", де кожен виступ створює власну інтонацію і додає ще один штрих до поліфонії "Конструкції".

  • Oleksii Shevchenko — Його сет побудований на поєднанні індустріального шуму Дніпра, степових мотивів і особистих спогадів. Він створює треки просто на телефоні, зберігаючи їх інтимність і безпосередність.
  • Matukhno — музикант і куратор із Лисичанська, який через фактурний дрон та багатошарові шумові текстури документує пам’ять Луганщини й Донеччини. Це музика як форма архіву: зафіксувати і зберегти те, що зникає.
  • Anna Dovhan працює з польовими записами, семплінгом і насиченим басовим ембієнтом. Її композиції тяжіють до дрону, відкриваючи слухачам глибокі пласти звукового середовища.
  • undo despot — одеська аудіовізуальна експериментаторка, яка поєднує академічні техніки з клубним мисленням. Її лайви часто балансують між інсталяцією і сетом, створюючи гібридну форму виступу.
  • Axelrod Bering — виконує брудний синтовий noise-pop про автомобільну еротику. Його виступи іронічні й провокаційні, вони вносять у програму драйв та несподівану легкість.
  • Ksztalt — проєкт Євгена Гордєєва (також відомого за Kurs Valüt), народжений у 2013 році. Це музика, що перетворює досвід постіндустріального Сходу на ритмізовані текстурний мінімалістичні танцювальні полотна.

 

20:00–23:00, Spalah Rooftop

Фінал фестивалю відбудеться на даху незалежного культурного простору "Спалах". Це ідеальна точка для завершення: відкрите небо, краєвид на місто й танцювальна програма, що закриває "Конструкцію ІХ".

  • Subforms — електронний дует, відомий своїм атмосферним, структурним підходом до звучання.
  • Roman Slavka — діджей і продюсер, який поєднує інтелектуальну електроніку з клубною енергією.
  • Andrew Deme — легенда дніпровської клубної сцени. Він понад 25 років працює з техно, створюючи лайви виключно на хардвер інструментах. Його сет у "Спалаху" — це справжнє афтепаті фестивалю, енергійне й непередбачуване.

 

"По суті, саме подією в “Спалаху" ми плануємо закрити фестиваль: щоб люди, у яких потяг із Дніпра виїжджає близько 23-ї, могли ще дотусуватися, випити останній коктейльчик у дорогу й послухати щось більш динамічне", — пояснює Палаш.

Вхід на всі події “Конструкції IX" вільний. Водночас організатори заохочують відвідувачів доєднатися до збору, який фестиваль запустив у партнерстві з KHARPP — самоорганізованою ініціативою, що з 2022 року допомагає постраждалим від війни українцям. Мета збору — придбати й відремонтувати будинок для однієї родини з Новопавлівки Дніпропетровської області, щоб вони могли розпочати нове життя в безпеці та стабільності.

Збір триватиме до кінця серпня, зокрема, і протягом фестивалю. Приєднатися можна за посиланням або через PayPal: donate@kharpp.com.

537568367_1390830983046164_8863650321278671301_n

Три дні "Конструкції ІХ" розкривають Дніпро в новій культурній оптиці: від фольклору у дворі DCCC до нічного техно на даху "Спалаху". Це фестиваль, де музика стає мовою міста в його мінливій красі, а кожен сет перетворюється на окрему історію становлення сучасної культури.

Дізнатися більше про фестиваль:

https://constructionfest.com
https://www.facebook.com/constructionfestival
https://www.instagram.com/constructionfestival

Фото надані героями матеріалу

Neformat.com.ua ©