Фотомомент: Аліна Плеська
Автор: Neformat.com.ua

Цією публікацією ми розпочинаємо нову рубрику про українських концертних фотографів! Перша героїня серії — наша випускова редакторка Аліна Плеська, яка знімала виступи White Ward, Orpha, House Of Flowers, Vovk, Knifeman, Злидень, Sectorial, концерти Неформату та багато іншого. 

Аліна Плеська
Фотографка, редакторка Neformat.com.ua, контент-менеджерка DepositPhotos

 

Мене звати Аліна Плеська, у фб та інста більш відома як Alinele Grotesque та grotesquefilm, відповідно. Я працюю на декількох роботах — креативною контент-менеджеркою у компанії DepositPhotos, випусковою редакторкою на порталі neformat.com.ua та фотографкою сама на себе. Також, я є частиною проєкту ForTheOutcast (це спільнота жінок* з Європи, які знімають, в основному, DIY-сцену. Наша ціль — зробити фотокнигу, а також ми беремо участь у різних фестивалях). Ну і час від часу буваю волонтеркою для проєкту ХочуСобаку. Знімаю тільки на плівку. Регулярно почала займатися цим у 2016 році.

Tank2000_Kyiv_2017-1

Tank-2000 (Kyiv, 2017)

Це фото я зняла ще три роки тому на концерті у Києві. Тоді грали Reptiloids, Murder, Reminded та Tank2000. На фото зображені якраз останні. Я тоді вперше взяла від друга спалах, аби спробувати, але в процесі мені "не зайшло", тож я вирішила ризикнути та знімати, як завше, інтуїтивно. Хто був у клубі Отель — той знає, що там дуже темно. Знімати на плівку в таких умовах майже неможливо. Фото не дуже чітке, більш видно публіку, ніж музикантів, але у мене воно асоціюється з якоюсь магією і дотепер залишається одним з моїх улюблених.

Початок захоплення

Знімати я почала ще зі школи, коли мені дістався старий Зеніт мого дідуся. Але то було більше "просто цікаво". Знімала все підряд — архітектуру, природу, іноді людей. Потім трохи набридло, почалися якісь інші захоплення, з'явилися цифрові камери, які я іноді брала на канци, але й вони швидко набридли, тож фотографію я закинула аж до 2016 року. Тоді зрозуміла, що фотографувати на плівку мені, все ж таки, подобається, а особливо — ловити емоції людей. Концертна фотографія прийшла до мене трохи згодом, коли я просто вирішила спробувати, "чому ні". Концерти знімаю не дуже часто, бо світло не завжди дозволяє розгулятися з плівкою, інколи просто не хочеться тягати з собою на концерт важку камеру, а інколи банально не хочеться витрачати гроші (так, знімати на плівку не дешево).

Heilung_Tilburg_2019

Heilung (Tilburg, 2019)

Співпраця

Найчастіше знімаю виступи друзів. White Ward, Orpha, House Of Flowers, Vovk, Knifeman, Злидень, Sectorial, концерти Неформату ну і таке різне. На акредитації майже ніколи не подаюся, бо адекватно оцінюю свої здібності, вміння та техніку у порівнянні з професійними концерт-фотографами. Знімала "офіційно" Нове Коло, цього року подалася на акред на Roadburn, але, через всесвітній стан і вірус, фестиваль перенесли. Минулого року знімала "неофіційно", хоч мене і лякали, що мені не дозволять — ніхто навіть слова не сказав. Кликали знімати на Holy Death Over Kyiv, де грали Mgła, але саме тоді я була у Нідерландах. Пам'ятаю, тоді дуже засмутилася :)  

WhiteWard_Kyiv_2018-1

White Ward (Kyiv, 2018)

Улюблені роботи

Важко адекватно оцінювати свої роботи. Мабуть, одна з моїх найулюбленіших робіт — це фотографія гурту At The Gates на тогорічному Roadburn. Я тоді протиснулася в перший ряд і мені було доволі боляче, ха-ха) Але саме тоді я вирішила спробувати свою улюблену техніку мультиекспозиції і вийшло таке фото. Але все дуже відносно — я викладала це фото у соцмережі і люди якось не дуже активно реагували на нього. Тож я не дуже можу пояснити, чим саме воно мені подобається. Можливо, це просто емоції та спогади грають свою роль.

AtTheGates_Tilburg_2019

At The Gates (Tilburg, 2019)

Натхнення та умови для роботи

Умова тільки одна — світло! Музиканти дуже рідко стоять на місці під час виступів, тож коли світла недостатньо — всі плівкові фото виглядають як розмазане незрозуміло що. Плюси є — можна подаватися з такими роботами на конкурси на тему "абстракція") Я обожнюю ловити живі емоції, тож надихають мене люди, які роблять свою музику і кайфують від неї під час виступів. Мені подобається стежити за рухами через об'єктив і тиснути на пуск "у потрібний момент".

Sectorial_Kyiv_2019

Sectorial (Kyiv, 2019)

Труднощі

Плівка — це одні такі великі труднощі. Ха-ха, жартую. Чи ні..) Насправді — що я й написала вище — недостатньо світла. Зазвичай, мало хто з артистів думає про фотографів — їм треба, щоб світло було на сцені, і це зрозуміло. Тож треба вміти або "вижати" максимум, або просто не знімати та насолоджуватись виступом. До речі, по собі теж помітила таку річ — якщо я знімаю концерт, я взагалі не слухаю музику, бо я зосереджена на "спіймати кадр". Останнім часом стала про це думати більше і, якщо чесно, менше знімати.

Якщо брати не концертну фотографію — багато хто не дуже розуміє плівку. Одна людина мені якось сказала "твої фото якісь депресивні". Ну.. Мені так не здається, але всі люди різні і занадто багато людей хочуть фото "сонечко на руці", а не просто портрет з емоцією. Ну і плюс (тут, думаю, багато артистів мене підтримають) — у нас не дуже прийнято платити за творчу працю. Люди думають, що фотограф/ка просто натискає на кнопку, але не рахують, що час — теж цінний ресурс. Не кажучи вже про плівкову фотографію — я маю купити плівку, а потім здати її на проявку і сканування, що саме по собі теж не дуже дешево. Про це можна говорити дуже довго.

Radiance_Kyiv_2017

Radiance (Kyiv, 2017)

Техніка

У мене одна основна камера — Nikon F100 та портретний об'єктив до неї — Nikkor 50mm 1.4. Все мрію купити щось більш широке, але поки маю сумніви щодо того, що саме хочу. Так, я знімаю концерти на портретник) З плівки раніше знімала виключно на звичайний Kodak ColorPlus 200, зараз майже повністю перейшла на Kodak Vision3 500T — дорожчий варіант, але це кіноплівка, тож і результат інший. Іноді (але дуже рідко) знімаю концерти на чорно-білу Adox Silvermax 100. Коли дуже лінь тягати великий Нікон — беру маленьку мильничку Olympus AF-10 mini — там і спалах є, якщо треба. Але й фото не такі, як мені хочеться.

1914_Kyiv_2018-2

1914 (Kyiv, 2018)

Інші фотографи

Ми всі в одному човні, чи як то кажуть? Обожнюю фотографії та історії Олі Закревської — ми знайомі сто років і я все ще захоплююсь її цілеспрямованістю. А ще, вона знімала самого Іггі! Авжеж слідкую за Юрою Кіраї. У нього своєрідний погляд на речі, мені дуже подобається. Нещодавно познайомилася з Олею Андросовою. Вважаю, що вона дуже кайфово знімає! Стежу за всіма дівчатками* з нашої організації ForTheOutcast. У Європі проходить більше "андеграуд" концертів і всі учасниці* дуже кайфово знімають, я захоплююся ними! З неконцертних дуже люблю роботи Юліани Паранько та Юри Шевченка. Абсолютно унікальні погляди на зовсім банальні речі. Захоплююся роботами Петера Ліндберга, Енні Лейбовіц, Сола Лейтера, Райана Мюрхеда. Звісно, фотографів/ок, які мене захоплюють дуже багато — стежу за всіма в інстаграмі.
* - тут і вище на позначення того, що спільнота ForTheOutcast включає не лише цисгендерних жінок. 

Orpha_Kyiv_2019-2

Orpha (Kyiv, 2019)

Музичні смаки

Різне я слухаю. У 8 класі я познайомилась з панк-роком і досі — це моя улюблена музика. Але, звісно ж, з приходом інтернету, діставати музику стало набагато простіше, а з приходом стримінгів — узагалі елементарно. Тому я не обмежую себе панком. Хардкор, емо, скрімо, блек, шугейз, дрім-поп. Якщо чесно, я не дуже добре розбираюся в стилях. Я орієнтуюся на почуття — якщо я чую якусь пісню й автоматично починаю танцювати — значить, ця музика "моя". Це може бути абсолютно що завгодно. Наприклад, я обожнюю Джастіна Тімберлейка. Такий своєрідний радар. Але іноді буває проблематично — особливо, коли починаю танцювати в метро) 

Myrkur_Tilburg_2019

Myrkur (Tilburg, 2019)

Інші захоплення

Захоплююся усім потроху. Основною роботою + буваю волонтеркою в організації, яка допомагає безпритульним тваринам. Обожнюю подорожі, взагалі не можу довго на одному місці сидіти. Завжди мріяла грати у панк-гурті, але, попри музичну освіту, з цим не склалося зовсім. Мрію побачити китів у живій природі. Комікси читаю. Коротше, багато чим)

Reka_Kyiv_2018-2

Reka (Kyiv, 2018)

З ким хотіла би попрацювати

Немає когось прям конкретного, але я б хотіла знімати не стільки концерти, скільки бекстейдж. Те, що гурт чи виконавець/иця робить до виступу у гримерці, те, що робить після. Хочу робити фотосети гуртам, але у нас це не дуже сильно розвинуто, на жаль. Хотіла би познімати Bikini Kill :) Також, все хочу зробити свою виставку з фотографіями ударників. Мені здається, їх не дуже часто знімають, а я обожнюю фотографувати саме їх. Але я не дуже вмію в піар і погано розуміюся на тому, як це все організувати, тож, поки що, це тільки десь там у моїй голові. Хоча фотографій барабанщиків у мене вже більш, ніж достатньо.

Ceremony_kyiv_2019-3

Ceremony (Kyiv, 2019)

Плани

У планах було познімати декілька фестивалів, але тепер все під великим питанням. Тож плани на цей рік я, поки що, не будую. Хай буде, що буде. Звісно ж, хочу знімати ще й ще, ось і всі плани)

фото від Юліани Паранько

Фото Юліани Паранько

Аліна Плеська у мережі:

https://www.facebook.com/pleskaya
https://www.instagram.com/grotesquefilm
https://www.behance.net/grotesquefilm

Інші матеріали у цій рубриці — https://www.neformat.com.ua/rubrika/fotomoment