Labyrinthus Stellarum — Rift in Reality (2025)
У цьому огляді Єгор говорить про третій акт космічної опери одеситів Labyrinthus Stellarum, дотримання заданого попередніми роботами вектора, й спекулює на тему впливу сучасного металкору.
Тематика космосу в блек-металі почала з’являтись у другій половині 90-х. Хтось починає відлік від "Moon in the Scorpio" (1996) гурту Limbonic Art, для когось "повноцінний" космік-бек почався з Arcturus та альбому "Aspera Hiems Symfonia". Покопавшись на форумах та тематичних записах, я також виявив згадки гуртів на кшталт Obtained Enslavement, Tartaros чи альбому "Nexus Polaris" від Covenant. Утім, одноголосно батьківство приписують швейцарцям Darkspace. В Україні ж тематику нескінченності та відчуженості космосу передає проєкт Bezmir, для глибоко занурених у сцену — Lugburz Sleed і, з 2023 року — Labyrinthus Stellarum.
З моменту виходу дебютного альбому Labyrinthus Stellarum "Tales of the Void" у 2023 році, гурт встиг одразу злетіти на вищі сходинки сабжанру — 57 тисяч щомісячних слухачів на Spotify проти 4,4 тисячі у Darkspace або 11,6 у Mare Cognitum. При цьому гурт не лише продемонстрував розуміння канонів створення композицій космічного блеку, але й дещо розширив їх, додаючи у творчість левову частку спадщини шведів Lustre та постблеку.
Третій акт своєї космічної опери — "Rift in Reality" — гурт презентував у травні цього року.
Одразу визнаю, перед нами — діамант, таланти! Прийнято захоплюватись першими роботами Emperor або Enslaved, надавати їм канонічний статус легенд та акцентувати — комусь із музикантів на момент випуску дебютних повноформатників було по 17-20 років. В той самий час основним учасникам Labyrinthus Stellarum, братам Андронаті, в момент релізу третього (!) повноформатного альбому було 24 (Олександр, вокал, програмування ударних) та 17 років (Михайло, гітари) відповідно.
"Rift in Reality" продовжує заданий двома попередніми альбомами напрям:
- ліричний, про подорожі в космосі, контакти із неземними цивілізаціями та супутні із цим наслідки;
- інструментальний, через суміш сучасного атмоблеку, постблеку, превалювання ембієнтної частини, втоплений у синтах вокал та відмічені багатьма дописувачами електронні ударні.
Продовжує і… розвертається в кардинально іншу сторону — металкор. Це відчуття з’являється одразу, при прослуховуванні "Voyagers" — тут і традиційна для жанру куплетно-приспівна структура й наявність чередування агресивно-чистих партій вокалу, і — брейкдауни (!), які вміло акцентуються сабдропами перед "мошевими" частинами. Для блек-металу, особливо космік-блеку, особливо його "швидкої" варіації, це звучить занадто нетипово та грувово.
Зважаючи ще й на популярність металкору в Україні серед молодого покоління метал-виконавців таке припущення має право на життя. Та я все одно довго не зміг зрозуміти, наскільки це судження правдиве, чи хибне, проте, диявол, як завжди, ховається в деталях, і тільки вміння їх знаходити (або додумувати) картину відкриває повністю:
- На сторінці проєкту в Spotify є авторські плейлисти, створені Олександром, серед яких нам цікаві два: прог-метал та металкор. У першому сусідство побудовано навколо Gojira, Death, Mastodon та Rings Of Saturn. У другому — Bring Me The Horizon, Architects, Bad Omens та Asking Alexandria. Починаєте відчувати, у яку аудиторію ціляться самі музиканти та асоціації з ким прагнуть?
- Мерч. Я все ще переконаний, що це важливий показник музичних вподобань — ти не станеш одягати на концерти мерч гурту, який не подобається, тим паче — витрачати на нього гроші. На останніх виступах Олександр був на Lorna Shore та Rings Of Saturn.
- Спільні виступи. Ми не будемо брати до уваги регіони чи рідну для музикантів Одесу, лакмусом є Київ — від розділення сцени із превалюючими блек-металістами до зірок дезкору сьогоднішнього дня Ortum.
- Обкладинку альбому малював американець Марк Купер, серед послужного списку гуртів, якого є Malevolent Creation, Brand Of Sacrifice, Master та Rings Of Saturn (згадувані втретє).
Чи достатньо цього для аргументації позиції? Ні? Тоді фінальне слово самому Олександру:
"У третьому альбомі є вплив металкору та дезкору. Особливо це відчувається на пісні "Rift in Reality", де і хіп-хоп біти, і чистий вокал і брейкдаун в кінці треку.
Стосовно інфлюєнсів, фанатом Lorna Shore я став у 2024-му році, брат ще десь з 20-21-го їх слухав. "Pain Remains" став переломним моментом для мене в розумінні вектора, в якому хочу рухатись
Bring Me The Horizon, Architects, Bad Omens люблю ще зі школи. Від Rings ще з 2019 року тащусь. Тож завжди любив дуже різне музло, блек-метал був і є тільки малою частиною того, що я слухаю і люблю.
Взагалі, любимо кор з братом, тож хочемо надалі його елементи ще більше додавати в музику".
Відкрите питання — чи взяли б Nokturnal Mortum зараз на сапорт собі Labyrinthus Stellarum? Щось мені підказує — навряд. Із заданим вектором розвитку, це, імовірніше, цільова аудиторія Dark Stage на фестивалі "Файне Місто" та більше має спільного із поціновувачами Burned Time Machine, аніж старорежимного блек-металу. Погано це? Я б не сказав — маємо чудовий досвід гурту Abigail Williams, чия спадщина у вигляді дебютного мініальбому "Legend" переродилась у цілу хвилю сучасного симфонік-дезкору аля Lorna Shore, Shadow of Intent, Worm Shepherd, Immortal Disfigurement тощо.
Напівкрок у цю сторону аніскільки не є мінусом для гурту, радше відкриває нову сторінку та ширшу аудиторію, адже в космік та навіть атмо-блек металі вони вже все сказали, зайнявши верхні позиції на стримінгах. І, можливо, про міжгалактичні інтенсивні подорожі тематичніше мати саундтрек із сабдропів, прикритих брейкдаунів та середньо-високих швидкостей, аніж ембієнтних полотен на 20 хвилин?
Labyrinthus Stellarum у мережі:
https://www.instagram.com/labyrinthusstellarum
1. Voyagers
2. Ravenous Planet
3. Take Us Home
4. Rift in Reality
5. Lost in the Void
6. Cosmic Plague
7. Liftoff
8. Nirlakh










