Katarina Gryvul — Inside the creatures (2020)

Експериментальна електронна музика композиторки Katarina Gryvul заворожує слухача. Розповідаємо, чим саме. 

Katarina Gryvul — академічна музикантка, скрипалька та музична продюсерка, яка навчається в університеті Кракова, де вивчає електроакустику. "Inside the creatures" — дебютний експериментально-електронний альбом виконавиці, що починався як розвага та спроба відпочити від написання сучасної академічної музики, але несподівано розрісся до повноформатного альбому. Всю роботу з аранжуванням та звуком Катаріна виконала власноруч на домашній студії, дизайн обкладинки — також справа рук виконавиці (за основу була взята її фотографія, зроблена Нікою Гарголь).

На альбомі музикантці вдалось побудувати цілий сюрреалістичний всесвіт, населений фактурними химерними істотами та чудовиськами, які мешкають серед глітчів, різнобарвних семплів та звукових текстур. Цей світ наповнений дитячими фантазіями та віддзеркаленнями різних сутностей особистості, одночасно чарівничий та застрашливий. Звукові ландшафти багатогранні та різноманітні: часом виникає відчуття, що голоси химер відбиваються від гір, часом, що звучать з-під води, робота з панорамою та акустичними характеристиками звуку пробуджує фантазію та візуалізує перед очима пропрацьований сюрреалістичний світ та його мешканців. Перші треки оточують нас величними таємничими мелодіями, під які з нами заговорюють голоси істот, складається враження, ніби ми опинились у якомусь королівстві, населеному невідомими нам персонажами. Під час прослуховування альбому ми наче рухаємось чудернацьким світом, спостерігаємо за метаморфозами чудовиськ (які постійно намагаються нас налякати чи вступити з нами в діалог), бачимо, як змінюються ландшафти та пейзажі, і на останніх треках чуються східні мотиви. Кінематографічність альбому насправді вражає та задає дуже високу планку — саме в цьому аспекті щонайяскравіше демонструється професіоналізм Катаріни не тільки як композиторки, а й саунддизайнерки та продюсерки.

 

На мою думку, тег сюрреалістік поп — найточніше зображає жанрову належність альбому. Якісний звук і професійне виконання поєднуються з невтомною жагою експериментів, дослідів звукового полотна та пошуку шляхів психологічного впливу на слухача.

Після прослуховування особливо загартовується в пам'яті робота з вокалом — один жіночий голос завдяки постобробці стає голосом десятків різних казкових істот. Музикою альбом найбільше нагадує перший альбом Еміки, а атмосферою та естетикою — Бйорк. Цей реліз міг би з легкістю стати саундтреком до недитячого казкового фільму, на кшталт стрічок Тіма Бертона або Гільєрмо дель Торо.

Раджу його усім, хто любить якісну експериментальну електроніку, полюбляє занурюватися до всесвітів казкової фантастики чи просто хоче відправитись у півгодинну мандрівку фантастичним світом відчайдушних дитячих фантазій не виходячи з дому.

Katarina Gryvul — львівська композиторка та скрипалька, що вивчала електроакустику в університеті Кракова. Дискографія нараховує один альбом і один EP.

Katarina Gryvul у мережі:

https://katarinagryvul.bandcamp.com
https://soundcloud.com/katarina-gryvul
https://www.instagram.com/katarina_gryvul
https://www.facebook.com/katarinagryvul/

Neformat.com.ua ©

1. monsters
2. almost human
3. lucid dreams
4. faceless
5. one might step out of it
6. Finger Tipscock and Bull
7. one person in the room
8. my shell

01.01.2020