Jointjay: У хіп-хопі має лишатися душа

Давненько ви не читали Пилипа, тому я вирішив нагадати про своє існування, поспілкувавшись з одним "фрешменом" в українській хіп-хоп музиці. Звуть його Ярослав, але колеги по роботі кличуть Jointjay.

Ярослав Підбережний
Бібой та бітмейкер 

Ярик більше відомий як бібой JayOne чи бітмейкер Jointjay. Віднедавна також є учасником реп-гурту Ціна Ритму. Брейкінгом займається з 2009 року, а музичну діяльність розпочав у 2018-му. 

— Спочатку я твоє ім’я помічав серед брейкінг тусовок, а сьогодні ми говоритимемо з тобою, ще і як із музикантом. Розкажи, як ти прийшов у брейкінг?

— У 2009 році я побачив, як мої пацики у дворі робили якісь елементи, на той момент я не знав ще, як то все називається. І я такий: бляха, я теж хочу цим займатись! Усе, я почав із ними тусуватись і займатись. Знімали в школі актовий зал, щоби тренуватись.

— Скільки тобі було років на той момент?

— Мені було 15–16 років приблизно. Я дуже влився у всю ту тусовку. На той час не знав, що таке брейкінг чи хіп-хоп, але мені просто це все подобалось. Коли став старшим, почав досліджувати і зрозумів: брейкінг то таке, а загалом — це хіп-хоп, а є ще графіті, діджеїнг і т.д.

— Перша команда?

— Так, було таке. Називалась Frosty Water Crew. Чому? Бо ми вихідці із Зимної Води, селища на окраїні Львова. Ми навіть футби такі зробили, і було дуже жорстко, коли ми на перший свій командний батл у них приїхали. Четверо в однакових футболках, було дуже смішно. Потім Chain Unity, у нас навіть була своя класна емблема на пальцях, як у всіх крутих бібоїв. Було десь 9 людей у команді, але толком так нікуди й не їздили, просто тренувалися разом.

Jointjay

— Що найцінніше для тебе в брейкінгу відбулося за весь період, який ти присвятив йому?

— Ну, я б не сказав, що дуже інтенсивно рвався кудись на батли. Їздив пару разів на празький Legits Blast, проходили відбори, але там дуже сильні команди. Потрібно тренуватись цілий рік, щоби вигравати на подібних батлах. У Будапешті був, у Польщі. Різні культурні проєкти. Просто я не маю на меті вигравати перші місця, чи доказувати комусь, що я суперкрутий бібой. Для мене брейкінг — то цілий театр, де я ловлю для себе кайф від того, що цим займаюсь та з ким я танцюю. Це класно, коли ти перемагаєш, але для мене спілкування й коннект — на першому місці.

— Ти учасник стріт-шоу у Львові на Площі Ринок. Розкажи нам про це явище.

— Я потрапив туди вперше у 2012 році, то ще було біля оперного. Там танцювали старші бібої, деякі з них зараз чемпіони світу. Там був Alex і Степовий, з якими досі ми танцюємо. Почав із ними їздити, отримувати мінімальну долю з того, що збирали в капелюх. Пройшли роки, і цей львівський джем переріс у групу людей, які сходяться поглядами на брейкінг і світ. Познайомився з крутими чуваками, з такими як малий Raptor: просто офігів від того малого, бо на той час 6-річний пацан таке витворяв. Джеми на Площі — це просто кайф, танцювати з людьми, разом із якими ти тренуєшся, тусуєш і так далі.

 

— Раніше було крутіше чи зараз?

— Атмосферніше було раніше, певно, тому що колись ми були менші, воно дуже захоплювало. Ми бачили бібоїв набагато крутіших за нас, і ми надихались від того, були супер емоції. Планували, що через пару років будемо на їхньому місці, їздити на батли за кордон. Тепер усе збулося. До нас їздять на джеми бібої з різних міст, ми спілкуємось, обмінюємось досвідом. Джеми на Площі стали культовим явищем. Тепер усі ті, хто танцював колись, відійшли по своїх справах, бо то вже старші дядьки. Ми тепер підхопили це все і з часом передамо молодому поколінню.

— Ти згадував Raptor’a. Я теж пам'ятаю, що коли вперше побачив, як танцює цей молодий чоловік, був шокований. Він досі дивує?

— Він постійно росте! Можливо, не так інтенсивно, як колись, але кожного року, коли ми розпочинаємо сезон, у нього купа фішок нових, росте стабільно!

— Це майбутній український чемпіон?

— Звичайно! Він уже довів, що може брати перші місця у Європі. Був у команді з Lussy Sky. Загалом це перший український бібой із молодшого покоління, який зміг проявити себе на європейській сцені.

 

— Брейкінг для тебе — це фінансовий дохід?

— Десь так, а десь ні. Є сезон, умовно для Джемів на Площі. Зима чи осінь уже напряжно, хіба корпоративи, але це нечасто. Не сказав би, що це такий фінансовий дохід для мене. Є просто ті, хто повністю віддався цій справі, дають майстер-класи, тепер перейшли на онлайн-уроки і т.д. Вони з цього живуть.

— На Площі скільки максимально збирали?

— У найвдаліший сезон у мене під 14 тисяч було, але враховуючи, що нас біля 10-ти, то можеш порахувати. Це було задовго до пандемії, можливо, Євро проходило, чемпіонат з футболу. Тоді і гривня була стабільніша.

— А чим ти заробляєш на життя?

— Я піджей, танцюю в клубі. Танцюю брейкінг і хореографічні номери.

— Тобто, брейкінг — це фінансовий дохід?

— Ну, виходить, що так. Ти правильно підмітив — все-таки це мій основний дохід.

— Що сталось у твоєму житті, що ти вирішив робити музику?

— Так сталось, що у 2018-ому я лишився на квартирі один, тому вирішив вписати ще когось, щоби легше жилося. Позвав свого доброго товариша Rief Chocka, він на той час жив у Хмельницькому. Я зателефонував, запросив перебиратись до Львова, і він погодився. Я "викупив", що він не лише діджей, а ще й бітмейкер. Разок він показав, як це працює, та я не дуже загорівся. Згодом на одну з вечірок Label Joints приїхав Original Dizzy, і підірвав мені мозок. Коли я побачив, як він валить finger drumming, то дуже надихнувся, і все. Rief почав мене "роздупляти" в софті, було важко та нервово, та потроху розібрався й почав писати біти. Пройшло вже 2,5 роки, я буду цим займатись надалі!

 
 

Як тобі українська сцена бітмейкінгу?

— Щось дуже цікаве навряд чи скажу — ще не дуже її зрозумів, але можу виділити Original Dizzy, Rief Chocka, Shon, Куля з Тулим, Dope Price Beats.

— Vag, Klim?

— Так, Klim теж дуже повпливав, мало не забув про нього. Дуже подобається!

— Біти задля репу чи заради музики?

— І так, і так! Не заганяю себе в рамки, тому роблю для репу і просто інструментальну музику. З Wootabi скоро буде ЕР, інсайдік вам.

— З ким уже встиг попрацювати?

— Багато з Довгим Псом працював: для його альбому #олскул написав бітів, також трек "Чебуреки на вагу" нашим друзям дуже подобається. Zombo робив ремікс, Гоні робив біт для фіта з Дядя Вова. Ще з київськими пациками домовився, але поки що не кажу з ким.

 

— З ким би хотів попрацювати із-за кордону?

— Іспанці Craneo, у лоу-файному напрямку. $uicideboy$, бо це просто батьки! Напевно, ще з BMB Spacekid з Пітера. Останнього побачив у 2008 році, не викупав, шо то за тіп, допоки не розпочав бітувати. Він — просто космос.

— Пробуєш вийти на Європу?

— Все в планах. Звичайно, що хочеться, але не буду перестрибувати сходинки. Вийду на якийсь левел в Україні, а тоді думатимемо про наступні.

— Які перспективи у твоїй професії в Україні?

— Ну, напевно що, зведення й мастеринг. Навіть крутий біт має звучати! Але це моя думка, можливо, там є більше можливостей.

— Ти став учасником Ціни Ритму.

— Джонні Дивний приколюється, що я склеїв Ціну Ритму джоінтом. Мені подобається з ними працювати, бо в нас зійшлися смаки, подобається звучання, ми втілюємо ідеї, а не просто говоримо. Насправді я хотів потрапити до Ціни, бо коли ми працювали з Довгим Псом, я завжди жартував, чи не потрібен їм бітмейкер. Тепер я тут, тусуюсь і роблю на халяву їм біти! (ред. сміється) Ми розширяємось, появився діджей — Rief Chocka, бітмейкер Zaobriev. Команда росте!

Jointjay

— Як гадаєш, наскільки далеко зайде хіп-хоп в Україні?

— Ой, мені дуже тяжко сказати, бо я мало часу тут варюсь. Але, якщо ми почнемо робити щось більш автентичне, перестанемо втупу копірайтити Рашку чи Штати, то це все може перетворитися на цікавий рух. Зараз є дуже багато крутих виконавців, які сидять в андеграунді, тому прийде час, коли вони себе покажуть. Не хочеться, щоб усе пішло в комерцію, хотілось би щоб у хіп-хопі залишалася душа.

— Прекрасне закінчення! Бажаю тобі успіхів у музичній професії та швидкої реалізації всіх планів.

Jointjay у соцмережах:

https://www.facebook.com/j1hazeessence
https://soundcloud.com/jointjay
https://www.instagram.com/joint.jay

Фото надані героєм матеріалу 

Neformat.com.ua ©