Історія одного арту: Сервер Терлекчі

mayak_fest_2014

У 2013 році я не надав належного значення афіші Маяк Фесту і робив її поспіхом, за 1-2 місяці до самого фестивалю. Уже восени я вирішив, що до наступного фестивалю я зміню підхід. Мені не хотілося робити афішу в традиційному розумінні, зі списком гуртів і датою на якомусь зображенні. Я хотів, щоб уся інформація стала частиною зображення, а не просто текстом. Я підготував ескіз, пояснив свої ідеї іншим організаторам, хлопці у всьому мені довіряли і я не отримав жодних заперечень.

Сюжет афіші до болю простий і дублює думки, які ми закладали в назву фестивалю. Ми хотіли бути опорою і дороговказною зіркою для всіх, хто поділяє наші погляди та ідеї у навколишньому океані дурості, злості та нерозуміння. Доповненням став морський змій — Левіафан. На Маяку 2013 лайв-сет Leviathan був одним з найкращих, я був вражений тим, наскільки величезною любов'ю оточений гурт, і вирішив зобразити його втілення на афіші. А ось деяким людям, які цікавляться заходом, не дуже припала до душі афіша, тому що список гуртів був погано читабельний. І я не розумів цієї претензії: кому потрібен читабельний список гуртів на афіші, коли вони всі вказані в описі заходу в соцмережах і навіть супроводжуються посиланнями на їх сторінки з музикою?)

Афіша виявилася черговим довгобудом, я чекав натхнення, а політична ситуація у країні лише поглиблювала слабке бажання малювати. Перед заходом я підготував версії афіші для друку на плакатах і футболках, прибравши з них зайву інформацію. Потім вирішив, що хочу серію афіш у різних кольорових гамах, з однією ідеєю та стилістикою, але різними міфічними істотами та різним дизайном самого маяка.

Ескізів і процесу створення афіші 14-го року у мене не збереглося, але вони мало чим відрізняються від наступних.

mayak_fest_2015_process

Початок захоплення

Конкретного переломного моменту не було. Я з дитинства любив гарні ілюстрації в книгах, сам пробував малювати. Потім у школі це заглохло. В інституті я якось почав малювати замість того, щоб робити лабораторку. Це був Хижак, намальований бузковою кульковою ручкою. Малюнок вийшов жахливим, але його побачив один з одногрупників, а потім інші. Всі були у захваті, мене це надихало. Напевно, тоді й прийшло розуміння того, що красиві картинки мені набагато ближчі, ніж теорія електроланок і вища математика. Тоді я багато малював на парах, подовгу виводив кожен шматочок і стирав папір мало не до дірок. У мене залишилися старі роботи олівцем. Це повністю закінчені картинки, натхненні всесвітом Warcraft. Чорт, я дивлюся на них зараз, у 2019 році, і мені здається, що раніше я малював краще!

show_06

Співпраця

Я малював логотипи для дезкор-гуртів, коли це було модно, допомагав з оформленням релізів, робив афіші та будь-яку дрібницю. І коли я тільки почав у цьому крутитися, не брав за свою роботу ні копійки, я був сповнений ентузіазму і доброти) У мене залишилися десятки фолдерів з назвами гуртів. Але багато з них швидко загнулися, від когось я не почув навіть демки. Тому гуртів, роботу для яких хочеться згадувати, не так вже й багато.

Був дуже крутий блог про хардкор/панк-сцену Мінська — Tothiscity mag. Там я почув промо нового матеріалу поляків The Lowest, мені вони дуже сподобалися. Через пару місяців я дізнався, що вони будуть виступати в Одесі, моїй радості не було меж. А потім мені написав Рома з Leviathan і попросив намалювати афішу, відмовлятися було грішно. Потім були афіші для Маяк-фесту, багато дизайнів для Rude Riot, оформлення платівок для Warborn, Kids of the streets, я навіть трохи взяв участь в оформленні першої сімки Bluesbreaker — "Chain Gang". У період з 2010 по 2016 я зробив купу афіш для локальних концертів в Одесі. По-моєму, тоді цим займалися тільки Лефт (Homesick, Redemption, Aspire) і я. Я і зараз займаюся афішами, але рідко. Ще я малював обкладинки для останнього альбому Тулим і EP киян Solarian.

solarian

Улюблені роботи

Мабуть, серія афіш для Маяка й обкладинка альбому Тулим. Я був одним з організаторів Маяка, тому для мене дуже цінне все, що пов'язане з ним. З Тулим теж вийшло дуже круто, я натрапив на їхні кліпи та був у захваті. Я побачив у facebook пост про те, що вони шукають дизайнера, але в силу своєї ліні проігнорував. А пізніше мені Ігор сам написав і попросив допомогти з обкладинкою альбому. Якраз в тому ж році ми запросили Тулим на Маяк, де ми з ним і познайомилися особисто.

show_02

Натхнення

Часто я просто надихаюся чужими роботами. При оформленні музичних релізів дуже важливо прослухати, зрозуміти матеріал і малювати те, що стане з музикою єдиним цілим. Ще для хорошого арту потрібен час і відсутність поспіху.

тулим

Інструменти

Починаю з найпростішого скетчу олівцем, далі в справу йдуть графічний планшет і Photoshop. При повному оформленні фізичних носіїв я використовую Adobe Illustrator.

Інші художники/дизайнери

Я дуже люблю творчість Здіслава Бексінскі. Джейкоб Беннон свого часу мене вразив тим, що встигав грати у декількох проєктах, займатися своїм лейблом Deathwish inc. і оформляти більшу частину його релізів. Якийсь час я навіть намагався наслідувати його стилістично. Ще я люблю творчість Джона Бейзлі (Baroness) і Флоріана Cхоммера (AYS). 

show_04

Музичні смаки

Тут переломним моментом стало знайомство з гуртом Balboa у 2009 році. Спліт з Rosetta — це must listen і один з кращих релізів для мене, в принципі. Тут-то я і зрозумів, що обмежувати себе в музиці нерозумно і наївно. Я люблю хардкор/панк, хіп-хоп 90-х, тріп-хоп і брейкбіт тієї ж епохи, ф'юнерал джаз, метал у деяких його проявах, ще чорт-зна що. Надаю перевагу конкретним виконавцям, гуртам і альбомам, а не жанрам загалом.

Мені здається, що кращі часи музики пройшли та залишилися у 1990-х і початку 2000-х. Тому я з деякою байдужістю ставлюся до багатьох релізів, випущених за останні 8 років. Замість цього краще відкривати для себе старі альбоми, які багато хто вже давно послухав, а я проходив повз. І взагалі, хто мене вважатиме нормальним, якщо я тільки на початку 2019 року відкрив для себе Depeche Mode.

show_05

Інші інтереси

Люблю хороший дизайн, хорошу музику, деякі комп'ютерні ігри й останнім часом захопився всесвітом Warhammer 30-40k, читаю тематичну літературу. До 2013 року активно збирав улюблені релізи на вінілі, полював за лімітованими виданнями. Але зараз зменшив свій запал і поповнюю колекцію дуже рідко.

rude_riot_handshake

З ким хотів би попрацювати

Не можу відповісти на це питання конкретно. Я люблю і хочу працювати з тими, хто мені довіряє і любить те, що я роблю.

Плани

Планую оптимізувати своє життя так, щоб залишалося більше часу і коштів на дозвілля і хобі.

ruderiot_tshirt

***

Сервер Терлекчі у соцмережах:

https://www.facebook.com/toorlye.unfortunately

Інші матеріали у цій рубриці — https://www.neformat.com.ua/rubrika/istoriya-odnogo-artu

Обкладинка — Дар'я Остапенко

Neformat.com.ua ©