Історія одного арту: Dima Phase

Продовжуємо писати про тих, хто займається візуальним оформленням українських релізів та івентів. Сьогоднішній наш герой — Dima Phase. У нього є кілька важливих проєктів — фотопродакшн whoispdf.com, де всі спільні роботи з фото він робить із Пашею Іткиним; проєкт, у якому Діма арт-директор й ілюстратор, і проєкт, де він займається муралами та картинами разом з Микитою Лаптіновим.

Мені треба було зробити обкладинку для релізу пост-рок гурту thiscoldnormandy, і в процесі роботи я вирішив, що можу зробити не тільки обкладинку, а взагалі все оформлення, яке буде розкладатися на футболки, стікери і т.д., коротше, айдентику релізу. Саме була або осінь, або зима (не пам'ятаю точно), але було прохолодно та похмуро. Я ловив себе на тому, які відчуття у мене викликала музика і зупинився на відчуттях природності та фокусування на деталях навколишньої флори та фауни. Не хотів малювати це або робити колажі з картинок з інету, хотів попрацювати руками, зробити щось більш реальне, а не діджитальне. Пішов на прогулянку, слухав реліз і збирав всілякі листочки, палички, гілочки та все, що було навколо. Потім удома сфотографував все це разом і окремо і зробив патерни. Біла рамка символізує фокусування на деталях і тому, що навколо. Слухайте музику, дивіться та вдивляйтеся, навколо досить круто, якщо захотіти це побачити.

(об одной работе)

Початок захоплення

Зі школи, у якій мені було ненависно перебувати, я малював на уроках, потім еволюційно дійшов до того місця, в якому є зараз, а в самому дитинстві, звичайно, любив комікси всілякі. Після школи - навчання за фахом і все таке, дизайном займатися почав пізніше; раніше робив "дизайн" за допомогою ілюстрації, а потім вже почав захоплюватися композицією плаката та пакування, типографією, версткою, розробкою логотипів тощо. Ця рубрика мені зараз набагато цікавіша, ніж просто малювати, оскільки я не відчуваю себе сповненим естетикою дизайнером у білосніжній сорочці, роблю ілюстрації та дизайн трохи недбалим чином, компенсуючи свої незнання деяких правил змістом. Наприклад, якщо це стосується ілюстрацій, то я придумую упороті образи, які цим і беруть, а не детальним промальовуванням колінного суглоба, на що так часто просять витрачати мільйони годин у художніх вузах. Мені здається, ідея це найдорожче і краще витратити час на неї, ніж на бездумне малювання чергової нікому непотрібної картинки.

Співпраця

Зараз ця тема для мене не так актуальна, запитів немає, та й малювати тільки для панк/метал гуртів за*бало вже. Я багато різної музики слухаю, дуже багато електронної, для різних артистів хочеться малювати. Наприклад, я робив стиль Імпульс фесту 2019, але їм мій концепт не зайшов (занадто нефорським він їм здався, але я його все одно виклав). Гурти всі й не згадаю: Transilvanian, This Cold Normandy, Море ясності, Public Image Limited коли приїжджали, я робив постери. Робив обкладинку для харківського треп-артиста Aquakilla :). Музика його мені не дуже сподобалася, але кордони треба розсовувати у власній голові.

Чимало іншого робив по фану: малював дуже-дуже багато фан-постерів для концертів гуртів, які мені подобаються — говорив "беріть безкоштовно, видрукуйте, наклейте, кайф же буде". Ніколи ніхто мені не відповідав. Усім похуй, такої культури у нас немає взагалі, вона тільки-тільки починає з'являтися. Інакше я б із задоволенням (якщо час дозволятиме, звичайно) робив круті постери для локальних концертів гуртів, що мені цікаві. До Києва особливо багато приїжджає крутого — уявіть, постер для Napalm Death мати в портфоліо? Або Swans, або купи електронників/хіп-хоперів крутих, це ж так класно — розвивати культуру концертного постер-арту. Але зазвичай орги кажуть, що "у гурту є туровий постер, нафіга нам власний?". Уявіть, як круто зробити гарний постер, надрукувати його шовкографією, щоб гурт підписав, або продавати їх там на концерті за символічну суму. Це ж і пам'ять, і вдома на стіні буде висіти предмет мистецтва. Є такі хлопці GOS Booking, PANARCTO (раніше Аrcto Promo) — ось вони паряться над крутим постером для локального концерту, це круто.

Улюблені роботи

Жодними не пишаюся, намагаюся постійно щось робити, ніколи не стояти на місці. Пишатися — значить озиратися та розглядати. Аналіз — це добре, але важливо у цьому не втопитися. Я роблю проєкт і приступаю до наступного. Якщо комусь подобається, мені приємно. На фестивалі я якось забуваю надсилати роботи, мені не до вподоби просто термін "пишаюся", така ось у мене заморочка. Якщо озирнутися все-таки, то постери для театру Нефть круті вийшли, мурал у снікермейті, карткову гру я малював, де понад сто ілюстрацій, все, що робиться для scarpet, коротше, все, що викладаю.

номер 3 (постеры для театра нефть)

Натхнення

Перш за все, надихає чужа творчість і думки про порожні кишені або неможливість купити нову платівку в колекцію. Раніше думав, що мені взагалі не потрібне натхнення та відкидав цей термін. Думав, що я просто повинен працювати у будь-який час року — вдень, вночі, хворий не хворий — не важливо, у будь-якому стані ти повинен працювати. Зараз більше схиляюся до того, що "натхнення" можна замінити словом "правильний настрій на проєкт". Люблю занурюватися, слухати музику, дивитися документальний фільм на тему, над якою працюю, вивчати та копати, проводити мікродослідження, всі ці маркетингові штучки, так. Люблю дивитися, як у тій чи іншій категорії роблять інші художники/дизайнери/креативники, думати, як вони до цього прийшли та чи подобається це особисто мені.

Люблю семплування в музиці — це можливість робити з уже існуючих шматочків різних звуків свій абсолютно унікальний продукт. Те саме намагаюся робити й в арті, мені не дуже цікаво винаходити велосипед, якщо він уже винайдений. Я просто подивлюся, як зробили інші, змішаю це з терабайтами картинок у своїй голові та власним поглядом на ситуацію і зроблю свій варіант. У процесі творчості у мене бере участь абсолютно кожна фігня, яку я коли-небудь читав, дивився, слухав, бачив, будь-яка розмова в черзі у супермаркеті або смішний інтернет-мем, який бачив у 2012-му, — все може тебе привести до унікального рішення того завдання, що стоїть перед тобою. Люблю семплувати всю цю нісенітницю у своїй голові. Щодо умов навіть не знаю, стілець зручний?) І душевний спокій, напевно.

Інструменти

Все залежить від завдання, але, в основному, використовую що завгодно. Взагалі, намагаюся себе не обмежувати у творчому плані, не люблю тільки малювати лайнерами картинки або пшикати балончиком, люблю все відразу і завжди по-новому. На полотнах, звичайно, малюю маркерами та фарбами, балоном пшикаю, а в іншому — фристайл. Наприклад, коли ми робимо щось пов'язане з фото, там взагалі все підряд може бути. Нещодавно обклеював букви дерев'яні битим склом, після цього фарбував болгарський перець хром-балончиком, це весело.

photo_2019-10-04_13-11-26 (2)

Інші художники/дизайнери

Дизайн — The Designers Republic, Sagmeister & Walsh (тепер розділилися вони), Девід Карсон, Arriba, С R E VV Studio, Spin Studio, 3Z Studio, Tough Slate Design, Антон Шнайдер, Orka Collective — можна дуже довго перераховувати.

Арт — Broken Fingaz, Jamie Hewlett, Steven Harrington, Takashi Murakami, KAWS, Felipe Pantone, Гамлет (Харків), POSE MSK, Shepard Fairey, 123Klan, WE BAD, Sam Wolfe Connelly, Mc bess, David Lynch і знову ж, можу безкінечно перераховувати.

Музичні смаки

Ох, це питання дуже складне. Нескінченно сильно люблю музику та слухаю її завжди. Практично нічого не роблю без музики, прослуховую десятки альбомів, читаю книги, вивчаю дискографії та шукаю вініл. Мені цікавий як панк, хардкор-панк, так і британський класичний IDM (взагалі дуже багато idm поглинаю), олдскул хіп-хоп у дусі ninja tune 90-х, іллбієнт/тріп-хоп, експериментальна електроніка, дарк ембієнт і ембієнт, в цілому, як жанр. Чорт, та дуже багато жанрів і стилів. Останнім часом в айподі ганяю Autechre, DJ Vadim, Jan Jelinek, Type O Negative та багато інших. Я знаю, що все це звучить як рандом, але це не так. 

номер_2_о_фанатских_постерах_и_просто

Інші захоплення

Збираю вініл, намагаюся займатися електронною музикою та взагалі музикою. По можливості намагаюся подорожувати, а всі інші хобі так чи інакше пов'язані з професійною діяльністю і стосуються мистецтва/дизайну. Тому що малювання та інша творчість для мене не просто хобі або рід діяльності, яким я живу з 9 до 18 з понеділка по п'ятницю, а це я і є, завжди та щодня, 24/7.

З ким хотів би попрацювати

Зараз є дуже багато крутих артистів, музикантів, студій. Я б хотів працювати з великими брендами/агентствами, великими (і не тільки) цікавими музикантами, може, з букінг-агентствами усілякими, журналами, рекламу круту знімати або малювати. Є давно мрія платівку вінілову оформити та потримати її потім у руках. З усіма, з ким ми по духу сходимося, і хотів би працювати.

Untitled

Плани на майбутнє

Єбашити далі — знімати крутіше для крутих і великих клієнтів, мурали малювати більші та кращі, замутити нарешті виставку картин у якійсь галереї, вина попити походити, музику послухати. Може, на фестивалях якихось нагороду отримати, я не знаю. Просто продовжувати виконувати свою роботу та змінювати все навколо на краще. Знаю, що не можу бути вигідним суспільству як, припустимо, хірург, ветеринар, пожежник, прибиральник, але якщо я можу якось робити на візуальному рівні кращим те, що раніше було похмурим — це круто. Якщо хтось побачить дивну штуку на вулиці або в інтернеті й посміхнеться, отже, це не дарма. Просто буду далі продовжувати дуркувати та робити, що подобається.

номер 3 (скарпет)

Dima Phase у соцмережах:

https://instagram.com/dimaphase
https://behance.net/dimaphase
https://dimaphaseportfolio.tumblr.com
https://www.facebook.com/dima.phase

Інші матеріали у цій рубриці — https://www.neformat.com.ua/rubrika/istoriya-odnogo-artu

Обкладинка — Дар'я Остапенко

Neformat.com.ua ©