Історія одного арту: El Chulito

Продовжуємо рубрику "Історія одного арту", присвячену художникам і дизайнерам, які працюють в українській андерграундній сцені. У рамках цієї рубрики художники опишуть процес створення однієї зі своїх робіт, а також розкажуть трохи про себе, щоб ви могли відчути цей процес та познайомитися ближче. Наш сьогоднішній герой незвичайний тим, що він родом з Мінська, але в українській андерграундній сцені його ім'я досить впізнаване.

Мене звати Єгор, а El Chulito – це мій творчий проєкт, у рамках якого я займаюся різнобічною діяльністю. Звичайно ж, ця діяльність безпосередньо пов'язана з музикою і, перш за все, орієнтована на створення візуального оформлення для артистів і концертних агентств. Окрім розробки дизайну плакатів і обкладинок релізів я іноді займаюся букінгом і ще рідше організацією заходів, за наявності вільного часу їжджу в тури у ролі мерчгая і тур-менеджера, випустив пару касетних релізів, і останнім часом все більше цікавлюся версткою сайтів. Моя діяльність почалася у Мінську, звідки я родом, і залишається зі мною в будь-якій точці планети. Зараз я вже кілька років як проживаю в Мексиці.

Yotsuya Kaidan – це нині неактивний колектив з Одеси, з яким у нас були спільні роботи й у минулому.

20 травня 2018 зі мною на зв'язок вийшов фронтмен гурту, Валік Лапшин. Він спитав, чи цікаво б мені було зайнятися оформленням для повноформатного альбому. Скинув демки, описав своє бачення. Це повинна була бути глянсова обкладинка із зображенням дівчини та загальною магічною атмосферою, з суворою версткою.

Я послухав демки альбому, і, пригадую, мене відразу ж зачепив трек "Ар брют", у якого на той момент ще не було назви. Думаю, я переслухав його разів з 30, і з кожним прослуховуванням обкладинка малювалася у свідомості сама по собі. Тексти на альбомі виявилися дуже персональними та глибокими, що сильно мене захопило, бо час роботи над проєктом збігався зі складним у моєму особистому житті періодом. Частина моїх власних переживань відбилися у підсумковому арті, особливо в ілюстраціях до композицій.

Зараз у мене є відчуття, ніби цей проєкт тягнувся місяцями через те, що над ним було проведено величезну кількість роботи. Але, вивчивши хроніку через рік після здачі результату, я здивувався, що обкладинка була схвалена вже за 2 дні з початку проєкту. Зазвичай це займає набагато більше часу, але, мабуть, у мене був вільніший розклад, і сама музика, і ситуація в житті мене надихнули на плідну працю. З першого підходу ми погодили концепцію, після чого я показав 2 варіанти обкладинки, один з яких виявився фінальним. До речі, логотип Yotsuya Kaidan був розроблений талановитим Дімою Табу та самим Валіком Лапшиним.

a1291576525_10

Альбом вийшов 25 травня, після чого ми почали роботу над індивідуальними артами для кожного треку. Це була найскладніша частина роботи, тому що потрібно було візуалізувати відчуття автора текстів і зробити це у єдиному стилі, в якому я ще ніколи не працював.

Моїм улюбленим артом стала ілюстрація до треку "Поток" ("Потік"). Спочатку я зробив нічне місто і погрався зі світлом з вікна, але цього було недостатньо для магічної атмосфери, яка прошиває всю лінію артів. Я уявив, як подібна сцена виглядала б уві сні, і моментально вирішив накинути червоний місяць у декількох метрах від вікна, з якого виходить яскравий потік світла, що вибивалося б з реалістичної картини. Я вперше працював з таким освітленням, і це був справжній виклик. Думаю, це відмінна візуалізація для такого наївного і романтичного треку.

Арт для треку "Мистицизм" ("Містицизм") мені дався досить важко, я кілька разів його переробляв, не показуючи результат нікому. Хотілося вичавити максимум зі стилю, граючись із цифровим колажем і при цьому намагаючись створити більш приземлену та реалістичну картину. "Але твоя тінь не рухалася, поки ти танцювала з ним. Я спостерігав за нею крізь синій дим" – саме ці слова породили почуття, зображені в арті. Здається, у момент усвідомлення загальної картини я згадав відчуття від п'яних ревнощів, яке геть руйнує моє раціональне мислення.

"Крошка-комета" став останнім візуалізованим треком, і над ілюстрацією до нього ми працювали найдовше, оскільки це була фінальна частина зв'язки. Після нього ми зробили все для виробництва вінілу, який так і не вийшов. Я був би щасливий тактильно відчути результат наших з Валіком старань і погортати буклет, над яким ми стільки працювали. Сподіваюся, коли-небудь це все-таки трапиться.

З початку проєкту до його здачі пройшло 50 днів.

Yotsuya Kaidan - Крошка комета (2018) 4. Поток

Початок захоплення

Чесно кажучи, я до сих пір не дуже розумію, як саме я прийшов до цього захоплення, але сталося це абсолютно спонтанно. Я брав участь в організації кількох дрібних заходів і чомусь сам робив для них афіші. Пам'ятаю, що відкрив фотошоп, і навіть не знав, який розмір вибрати для плаката. Просто на око зробив прямокутник і накинув на нього інформацію. Потім я зробив кілька обкладинок для релізів гурту, в якому грав. Думаю, ми тоді просто не знали, що можна звертатися до когось за артом, тому й робили все самі.

Якщо коротко, цей процес протікав дуже натуральним чином. Коли замислююся про коріння моєї діяльності, все наче в тумані. Ніби так і повинно було статися.

Моя бабуся була дуже талановитим і активним скульптором, чому присвятила все своє життя. Думаю, що її креативне бачення і любов до мистецтва знайшла своє відображення в мені, і в якомусь сенсі я зараз продовжую її справу, нехай і в іншому, не настільки витонченому форматі. У моєму житті саме вона — головний приклад для наслідування.

Співпраця

Перерахувати всіх артистів, з якими я співпрацював з 2011 року по сьогодні, буде дуже важко. Через те, що El Chulito це моя основна діяльність, то спілкування з новими артистами та організаторами відбувається щодня. Якщо розглядати 2018 і 2019 роки, то ми дуже щільно працюємо з Bicycles for Afghanistan, Reka, італійським гуртом Ash Code, найідейнішим концертним агентством Grains of Sand Booking. Цього року я також встиг попрацювати й у новому для мене полі — сучасній реп-індустрії. Були проєкти з Хаскі, Big Baby Tape, Obladaet, Boulevard Depo, i61, Мак Сима Мгла і так далі.

На жаль, поки є мало досвіду співпраці з великими фестивалями. Вже протягом 6 місяців я працюю на один з найбільших метал-фестивалів у Мексиці під очевидною назвою México Metal Fest. Цього року в лайн-апі можна помітити Emperor, Deicide, Possessed, Nuclear Assault, Dying Fetus і інших артистів. Крім роботи над візуальною частиною фестивалю, якщо все складеться добре, вдасться там бути присутнім особисто і вирішувати завдання, що надходять, на місці.

З невеликих фестивалів я працював над оформленням Granos Festival, Harvest Festival, Viva la Muerte!, Tenochtitlán Oscura, Kyiv Noise Festival, третім шоукейсом Ojo de Tigre і метал-сценою Tallinn Music Week.

REKA - Jupiter (2019)

Улюблені роботи

Мій найулюбленіший проєкт — це Project "Países". Оскільки я більшу частину свого життя присвячую подорожам, вирішив зобразити свої почуття до цієї справи. Я створив 54 плакати для країн, які відвідав, і зробив до них аудіосупровід. З першого дня анонсу проєкту я викладав по 2 плакати в тиждень, отож крім творчої частини для мене це також було викликом, щоб підтримувати себе у креативному тонусі. Цей проєкт досі живе і скоро буде поповнюватися новими роботами. І я сподіваюся, що одного разу він також постане у фізичному образі на виставках. Наразі подивитися всі плакати та прослухати до них аудіо можна на спеціальній сторінці.

З інших робіт я хочу окремо відзначити цілий великий проєкт для альбому Yotsuya Kaidan – "Крошка-комета" (2018). Це один з найглибших і найцікавіших за мою кар'єру проєктів. Про нього я вже розповів.

Плакат для туру гурту Rixe по Мексиці також зіграв дуже важливу роль у долі El Chulito: завдяки цьому постеру у мене з'явилося багато цікавих знайомств у Латинській Америці, деякі з яких перетекли в дружбу і співробітництво. Крім цього я вперше надрукував свою роботу методом шовкографії, а самі плакати продавалися у турі на столі з мерчем. Ну і я познайомився особисто з моїм улюбленим oi!/рunk гуртом, що саме по собі приємно.

Також була проведена серйозна й об'ємна робота над альбомом Reka – "Jupiter" (2019). Це був дуже цікавий і кропіткий процес, а також мій перший великий досвід колаборації з іншим ілюстратором. Над артом ми працювали разом з талановитою Марго з Margoat Art. Разом, як мені здається, ми досягли гідного результату, який став обличчям жирного альбому від мастодонтів російського пост-металу. Арт знайшов своє фізичне втілення у мерчі, вінілі від Moment of Collapse Records і спеціальному японському CD-виданні рук Tokyo Jupiter Records.

2018.04 Rixe Mexico Tour Flyer

Натхнення

Натхнення приходить з абсолютно різних джерел. Це може бути музика, події, їжа, безпосереднє бажання зробити арт для артиста, який подобається. Складно конкретизувати народження чогось абстрактного, але абсолютно точно головним натхненням є усвідомлення того, що ти займаєшся тим, до чого відчуваєш пристрасть.

Для створення саме хорошого арту, перш за все, потрібен талант і досвід. З точки зору дизайну, навіть абсолютно геніальний арт можна вбити, якщо невдало розташувати його у просторі. А ось що стосується технічної сторони процесу, для мене дуже важлива спокійна атмосфера навколо. Оскільки я працюю вдома й у мене є власна обладнана студія для творчості, дуже ціную тишу. Хоч я і слухаю музику артистів, для яких створюю роботи, але часто все одно вважаю за краще спокій. Мені довелося весь 2018 рік прожити з дуже гучними сусідами, які сильно ускладнювали мій робочий процес, проте у мене з'явився стимул працювати старанніше, щоб дозволити собі жити у тихому місці, як зараз.

Іноді доводиться працювати й у польових умовах — у венах при переїздах, гримерних кімнатах, готелях, пляжах, лікарнях, у будинках інших людей. Але для справжнього занурення особисто мені все-таки потрібні власний простір і відсутність метушні. Хоча стрес і душевний біль теж іноді привносять свої корективи у результат, чим я часто користуюся.

IMG_3667

Інструменти

У роботі над візуальними проєктами я поєдную цифрові й аналогові технології. Здається, я ніколи не уточнював якою саме технікою я користуюся. Мій основний інструмент це MacBook. Стабільність, висока продуктивність і надійність це дуже важливі для роботи показники, і оскільки для турів ще потрібна мобільність, то на сьогодні це ідеальний для мене інструмент. У студії стоїть додатковий широкоформатний 29’’ монітор, який поки не ідеальний, але одного разу він буде замінений на щось краще. Великий додатковий екран дуже допомагає в робочій продуктивності.

Що стосується аналога, то я використовую найпростіший струменевий принтер, картриджі для якого заправляю дешевою фарбою на технологічному ринку. Звичайно ж нікуди без сканера, з ним можна робити абсолютно божевільні речі, і камера смартфона ніколи не замінить цей ефект. Ну і решта дрібниць — різні типи паперу, абсолютно стандартні та найдешевші ручки, пензлі та фарби.

El Chulito 1

Інші художники

Існує безліч дуже талановитих авторів. Всіх не перерахувати, але зараз я стежу за творчістю колумбійського ілюстратора і дизайнера Juan Sebastián Rosillo, абсолютно божевільного Chase Mason з Арізони, Jesse Feinman з Річмонда. Дуже подобаються нестандартні та сміливі роботи Bryan Rivera для великих артистів. Michał Ałaj з Варшави робить абсолютно божевільні речі з ксероксом.

З жителів країн колишнього СРСР обов'язково виділю талант наступних авторів: Кирилл Лесной, Дима Шаньга, Ник tacm4000. Це ті, хто спали на гадку першими. Кожен день помічаю нових цікавих артистів, а це значить, що рух росте і планка візуальної складової все вища.

Музичні смаки

Коли я був підлітком, думав, що будь-яка музика, крім панк-року, — це комерція, а комерція — це автоматично клеймо, сигнал про те, що варто триматися якомога далі від цього. Пройшли роки та стало зрозуміло, що все не так однозначно. Завдяки подорожам і роботі я полюбив музику абсолютно різних напрямків, і зараз складно у двох словах описати мій смак.

Останнім часом я сильно підсів на тувинський колектив Хуун-Хуур-Ту завдяки Владу Паршину, чиї власні проєкти мені також дуже подобаються (Motorama, Утро, ТЭЦ, Лето в городе). Робота в Grains of Sand Booking також сильно розширює мій кругозір з кожним привозом: завдяки хлопцям я відкрив для себе Bohren & der Club of Gore, Terry Riley, Hexvessel, The Dad Horse Experience, DBUK, Imperial Triumphant і багатьох інших. У Мексиці я зрозумів, що таке кумбія, ранчера, класична мексиканська музика — це взагалі окремий світ, який без контексту, на мій погляд, відчути не вийде.

Думаю, що жанри та стилі це лише орієнтири. Якщо творчість артиста дійсно захоплює, то і слова не потрібні.

11.-Ukraine-Project-«Países»-011

З ким хотів би попрацювати

Перш за все, хочеться працювати з тими, хто не боїться експериментів, і кому дійсно до душі те, що я роблю. Завжди щасливий працювати з музикантами, які хочуть вийти за рамки звичного та змінити свій візуальний образ на щось кардинально інше. Сподіваюся коли-небудь попрацювати з дійсно великими артистами, щоб маси могли побачити стиль, який прийшов з андерграунду. Як я вже говорив у якомусь інтерв'ю, мені цікавий весь спектр від GAG до Post Malone. Головне, щоб це було цікаво самому артисту.

Плани

Тільки рости. Продовжувати вчитися і розвиватися, пробувати нові техніки, збирати навколо себе однодумців. Сподіваюся почати робити виставки. 

***

El Chulito у соцмережах:

https://www.instagram.com/elchulito.art/
https://www.facebook.com/elchulitodiy/
http://elchulito.org

Інші матеріали в цій рубриці — https://www.neformat.com.ua/rubrika/istoriya-odnogo-artu

Обкладинка - Дар'я Остапенко

Neformat.com.ua ©