Straytones — Beware, Dark Lord! Here comes Bell-Man! (2019)

''Коли дійсно солодко — цукор не потрібен". Такий ванільний флешбек ви можете отримати, якщо вип’єте каву в мережі кав’ярень "Львівська майстерня шоколаду". Хочу застерегти — це не реклама, це максимально вдалий вступ.

Доволі рідко зустрічаються релізи, про котрі хочеться писати все, окрім деструктивної критики. Релізи, які, здавалося б, досить маленькі, або великі, або переповнені всілякими інфлюенсами, серед яких важко спіймати лейтмотив, але коли така робота потрапляє до рук, то все й так зрозуміло — тут додавати нічого, надто все прекрасно.

Про гурт

Столичне психоделік-тріо Straytones відоме поціновувачам андеграунду своєрідним переосмислення класиків психоделічного та гаражного року, і новий етап творчості гурту звучить в EP "Beware, Dark Lord! Here comes Bell-Man!".

Якщо вірити fb-профілю гурту — дата їх створення 11 березня 2011 року. У дискографії є міні-альбом 2012 року "Blossom" та одноіменний повноформатник, що вийшов у світ у 2017-му. Міні-альбом "Beware, Dark Lord! Here comes Bell-Man!" виходить сьогодні за підтримки мастодонтів вітчизняної психоделічної сцени Robustfellow, до його складу входять три треки, один із яких, "Dark Lord", було презентовано понад рік тому.

— Розкажіть про співпрацю із Робустами. Як ви прийшли до цього рішення, це разове партнерство або ж будете і далі випускати матеріал разом?

— Подивимось. Поки що ми домовились про цифрову дистриб’юцію ЕР та перевидання s/t альбому 2017 року.

Про альбом

Концептуальний матеріал, що розповідає про вічне протистояння темної та світлої сторін, у жартівливій ролі котрих виступають басист Вова та ударниця Марина:

"Історія двох треків почалася через жарт щодо одягу Марини та Вови, у результаті якого Вова став Дарк-Лордом, а Марина — людиною-дзвіночком, або Белл-Меном. З цього ж жарту ми створили ідею про двох персонажів, котрі повинні протистояти один одному, і якщо зі злим антагоністом Дарк Лордом все більш-менш зрозуміло, то з описом Белл-Мена все трохи складніше. Ми створили його як хаотичну сутність, котра завдяки своїй незрозумілості може не тільки протистояти, але і перемогти темного лорда. Серединний трек "Abyss" з’явився спонтанно і символізує потрапляння темного лорда в мета-простір.", - пояснює Артем Дудко (гітара/вокал)

— У прес-релізі йде мова про те, що ідея альбому виникла через жарт про одяг, у який були вдягнені музиканти. Що ж таке змогло надихнути на цілу концептуальну роботу?

— Вова був у всьому чорному, починаючи зі взуття і завершуючи верхнім одягом та шапкою. Також особливістю Вови є темний гумор, тому спершу я, а вже потім Марина, на черговій репетиції, назвали його якимось Дарк Лордом. Виходить, що ми не домовляючись назвали його однаково. Пізніше, на цій же репетиції ми почали жартувати, що у Марини куртка-дзвіночок. У неї є дизайнерська зимова куртка (ХУІЗИТ, якщо не помиляюсь), яка кумедно розширяється знизу. От і все."

Про музику

Пам’ятаю ті часи, коли Stoned Jesus тільки почали отримувати першу відомість серед більш-менш широкого люду і їх на кожному кроці порівнювали з Black Sabbath. Вектори трохи змінилися, коли вийшов передостанній альбом "The Harvest", тоді музичні і не зовсім критики почали жартома говорити, що перед нами вітчизняний аналог Queens of the Stone Age. Щось схоже, напевно, повторююсь, напевно, було і зі Straytones, в сторону яких були випади щодо калькування відомих психоделік/гараж/прото-панк гуртів. Шановні, даю слово, якщо вам захочеться, то і в нічний час у темній кімнаті ви зможете побачити чорного кота.

"Beware, Dark Lord! Here comes Bell-Man!" — одне із тих рідкісних явищ музичної каші, коли з легкістю при прослуховуванні можна вигукнути: о! так це ж схоже на bandname. Пролунає 15 секунд і знову: о! так це ж схоже на bandname№2. Почне лунати наступна композиція і знову: о! так це ж схоже на bandname№3. Тут можна відкопати вплив найрізноманітніших музичних епох, стилів та жанрів, що укупі створює особливе, унікальне звучання.

Ось дивіться, для прикладу, у "Dark Lord" тільки лінивий або глухий не почує в перших акордах гітару в стилі Тоні Айомі, часів перших двох альбомів Black Sabbath. З іншої сторони, загальне звучання, або якщо хочете — атмосфера, ну настільки типовий брудний гараж рок/панк, що ще трохи й почне грати хард-блюз, привіт Ty Segall, Black Lips і навіть The Reatards. З третьої — на задньому плані, фоном, без надання привілеїв та ведучого місця, можна почути клавіші або синти, у кращих традиціях спейс-року ранніх робіт Pink Floyd або Quickspace.

Інструментальна "Abyss" зв’язує між собою історії Дарк Лорда та Белл-Мена і виконана у стилістиці класичного німецького краут-року.

Остання в ЕР, "Bell-man", на фоні інших двох треків, виглядає експериментальним полотном із частинками сьорф-року, прото-панку, гіпнотичного та окультно-містичного вокалу, що звучить немов із погано працюючого радіо із трагічно-напираючою атмосферою.

— В описі гурту сказано, що ви водночас надихаєтесь класиками епохи психоделічного та гаражного року. Що змінилося або додалося на момент створення/запису? Можливо, якісь пісні були написані під сильним враженням від того чи іншого гурту?

— Не те, щоби сильно щось змінилося, швидше, додалось. (Надихались ред.) не тільки класиками, але і сучасними командами цих же жанрів. Окрім того, ми ще багато чого слухаємо. Щодо вподобань, насамперед моїх та Марини, можна зробити деякі висновки, якщо послухати наші подкасти на loonalampa.com — там є багато чого, якщо говоримо про жанри. Це нас і надихає. 

На момент створення цих пісень у мене вже був головний (куплетний) риф до "Dark Lord", і він чудово звучав до появи концепції, а після її створення він тільки доповнив ідею та став ще більше підходити. Щодо Белл-Мена, цей персонаж потребував більшого часу для опрацювання. Тут не було конкретного натхнення, тут була спроба (і, мені здається, цілком виправдана) створити опис і персонажа і самої історії, яку описує цей реліз.

Про лірику

— Про що йдеться у двох треках, та чи будуть опубліковані тексти в майбутньому?

—  Тут все просто — це опис історії двох героїв, без чогось зайвого. Щодо текстів, так, думаємо, що вони будуть опубліковані.

Висновок

Для того, щоб здивувати потенційного слухача, рецензента або пересічного меломана, не обов’язково заново винаходити велосипед. Достатньо дивитися на звичні речі незвичним способом. Так, звісно, звучить це просто, але у гарних руках сіре стане блискучим.

Здавалося б, ну що можна показати за два із половиною треки? Straytones змогли непогано поєднати цілі епохи: хіпі-музика, класичний псайко-рок, гаражний рок та його рівайвл, сьорф, прото-панк і прото-хеві та краут рок. "Beware, Dark Lord! Here comes Bell-Man!" гарний тим, що його мало, він не встигає набриднути та не залишає після себе питань. Міцна робота.

— Які плани на майбутнє? Якщо вірити силі інтернету, то ідея релізу існує вже понад рік, це як мінімум, напевно, за цей час у вас вже є нові напрацювання?

— Новий матеріал є, його вдосталь, але він не весь у вигляді повноцінних пісень. Наживо, звісно, граємо свіжий матеріал, який будемо записувати найближчим часом та плануємо випустити до осені цього року. Також, наприкінці весни/початку літа, хочемо випустити сингл (зведенням якого зараз я займаюся), котрий існує понад рік, але до осіннього релізу ніякого відношення не матиме."

Думки, висловлені у рецензіях, передають погляди самих авторів і не обов'язково відображають позицію Neformat.com.ua

Straytones у соцмережах:

https://straytones.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/Straytones/
https://soundcloud.com/straytones
https://vk.com/straytones

Реліз - http://smarturl.it/rimxad 

Neformat.com.ua ©

1. Dark Lord
2. Abyss
3. Bell-Man

22.02.2019
Robustfellow