Fontaliza - Фірмові рухи (2018)

Російськомовною частиною мережі ходить байка, що за допомогою свого твіттер-акаунту, Oxxymiron досить швидко дав поштовх кар’єрам декількох артистів, фан-база яких, на сьогоднішній час, прогресивно зростає. Комусь із них навіть під силу робити солдаути не тільки у столицях. Єдине, що потрібно, коли такий шанс випадає — не проґавити його та спрямувати отриманий поштовх в маси до необхідного русла.

Наша сцена також має аналогічні історії, тільки не в хіп-хоп індустрії, але за масштабом та наслідками цікавіші та більш інтригуючі.

Відхрещуватись від того факту, що Святослав Вакарчук є однією із найвпливовіших постатей у сьогоденній культурі, буде, як мінімум, дивно. За бажання, йому під силу спрямувати величезну кількість аудиторії та загальної уваги до певних об’єктів або людей. Fontaliza були першими, хто відчув на собі подібне — вони стали спецгостями на столичному стадіонному концерті Океану Ельзи у 2014 році, що окрім питання ''що за ноунейми'', дало їм найсильніший поштовх за весь час існування, який, на жаль, вже не відбудеться знову. Їх плечі не витримали натиску цієї ноші.

Якщо не помиляюся, після цього імпульсу гурт далі сольного концерту в Atlas (без солд-ауту, звісно) не просунувся у плані впізнаваності та популярності. Це був пік, за яким йшли скромніші майданчики та участь в триб'ют-концертах на честь Курта Кобейна/Nirvana, що для їх статусу дещо принизливо.

Не хочеться і згадувати про минулий альбом, бо, якщо не зраджує пам’ять, був він надто солодкий та поп-роковий, як для команди, що не соромилась істинного гранж- та гараж-коріння, як і панк-шоу за атмосферою та віддачею. 

Із відчайдушного гурту, який мав усі шанси вийти за межі паб-року, стати відомою та шанованою частиною мейнстрімної гітарної музики та брати лаври секс-символів, вони віддали перевагу радіорокс орієнтованому стилю, загубивши все, за що їх можна було полюбити раніше. Майже все.

"Фірмові рухи" стали ще більше схожими на шаблонний британський альтернативний/інді-рок, тільки з українською лірикою, скоріш за все, задля проходження квот на радіо, бо інакше до нової аудиторії їм не пробитися.

Почати варто із гарного, щоб потім перейти до поганого та закінчити на чомусь середньому. Спробуємо розібрати "Фірмові Рухи" максимально конструктивно, не озираючись на минулий досвід та нинішній стан.

Що хорошого:

  • Тривалість. Так собі перевага, звісно, але в епоху стрімінгового божевілля, коли кількість дуже часто домінує над якістю, а хронометраж альбомів перевалює за години, сім пісень та 27 хвилин матеріалу виглядає немов подарунок для вух. Добре, що композиції чимось відрізняються одна від одної, маючи різну структуру та вигляд.
  • Жанрова різноманітність. Звичайно, у відносних рамках та певному обмеженому просторі. Можна знайти нотки та відгуки серф-року ("Фірмові Рухи"), британського альтернативного року ("Амазонка"), повільні, майже магічні, танці з легким маревом психоделічного року ("Танцюй"), блюзові або навіть прото-хеві стандарти ("4.20") та звичайнісінький сірий поп-рок ("Тварина").
  • Голос. Не Хелфорд і не Йорн Ланде, але у цій роботі Павло Холошев розкрив вокальні дані достатньо, для того, щоб його можна було назвати "гарним". Гранжеве розщеплення та чистий вокал за всіма канонами.

Що поганого:

  • Тут за допомогою я звернуся до рубрики, що з’являється не надто часто, але коли на горизонті помічають її тінь, усім стає вкрай цікаво та весело — "плагіат чи співпадіння?'' Вступ до треку ''Амазонка'' ну дуже схожий на те, що записали британці You Me At Six на альбомі 2014 року "Cavalier Youth", а саме — ''Room To Breathe''.
  • Комерціалізація та втрата важкості звуку. 
  • Не зникає відчуття загальної одноманітності та бідності на в’їдливі в голову музичні ходи. Немає того самого гачка, що може зачепити та залишити альбом у плеєрі. 

Про щось середнє:

Під цим підпунктом я залишу місце для відео, що водночас зроблені із неабияким смаком та відвертою провокативністю. ''Повільний Рок-н-Рол'', наприклад, із цікавою ідеєю та хореографією, знятою ніби одним дублем. Водночас ''Тварина'', окрім фактора сексуальної провокації, може запам’ятатися хіба кадрами заглядання під дівочі спідниці.

В одному з інтерв'ю лідер/вокаліст Павло Холошев заявляв про те, що гурт був у пошуках чогось, що викликало б ажіотаж. Таким і стало відео на трек ''Тварина'' с відверто сексистською тематикою про те, що жінки можуть маніпулювати чоловіками тільки за допомогою своїх фізичних даних.

Ось що каже про свою роботу режисер відео Кадим Тарасов:

''Це відео — маніфест проти засилля агресивної сексуальності. Ми навмисно прямолінійно показуємо: сексу занадто багато, поп-культура й маніпуляція сексуальністю зводять з розуму, часто не лишаючи місця натуральним емоціям й напівтонам. Все стало занадто прямолінійним. Люди маніпулюють одне одним використовуючи секс, як можливість отримати бажане. Дівчата, що виставляють труси напоказ — символ сучасної поп-культури. А ми — просто продукт свого часу, ми намагаємося роздумувати над тим, хто ми і що відбувається навколо''.

Прямо протилежною виявилася реакція Холошева:

''Це відео вийшло пошлим і вульгарним. Я проти спекуляції жіночими інтимними частинами тіла, виставленням їх напоказ. Ми що, тварини? Та й взагалі все це схоже на сексизм якийсь".

До слова, неозброєним оком видно, що кількість переглядів відносно кількості підписників, вподобань/дизлайків та коментарів дуже різниться. На каналі Fontaliza 1,7к фоловерів. І якщо на ''Повільний Рок-н-Рол'' ми бачимо 177к+ переглядів та 751/34 лайки/дизлайки, то на кліпі ''Тварина',' відповідно, 580к+ переглядів, та 997/367 лайків/дизлайків.  

Висновки

Якщо ви хочете почути, які на звук втрачені можливості, та як виглядає автор, що виписався — "Фірмові Рухи" чудово підійдуть для цього. Fontaliza намагалися вибратися з прокурених пабів та концертів під акомпанемент яких люди більше їдять та п’ють, аніж слухають або відриваються. Майже вийшло, але цей LP — крок назад, та відчайдушна і, мабуть, остання спроба затриматися десь посередині, перед остаточним падінням.

Думки, висловлені у рецензіях, передають погляди самих авторів і не обов'язково відображають позицію Neformat.com.ua

Fontaliza у соцмережах:

https://vk.com/fontaliza
https://www.youtube.com/user/Fontaliza
https://www.facebook.com/Fontaliza
https://soundcloud.com/fontaliza
https://twitter.com/Fontaliza
https://www.instagram.com/fontaliza_band/
https://goo.gl/BhHbUj
https://goo.gl/YPSTrC

Neformat.com.ua ©

1. Фірмові рухи
2. Амазонка
3. Танцюй
4. 4.20
5. Тварина
6. Гравітацію не здолати
7. Повільний рок-н-рол

12.10.2018
12 октября 2018