Артем Бемба випустив новий альбом

Львівський музикант Артем Бемба, котрий також є учасником гуртів Sealand Airlines та Sherpa The Tiger, днями представив слухачам свій новий альбом "Agalma". 

"Мій перший у цьому році реліз - це знову повністю інструментальний джаз-фюжн. У цьому альбомі я задіяв значно більше різних клавіш, відмовився від гітари, а також додав в аранжування кларнет та трубу", - розповідає музикант. 

Музикант записував увесь реліз самостійно на домашніх студіях у Львові та Міженці протягом червня 2017 - жовтня 2018 року. 

Дізнатися більше про запис альбому Артем Бемба пропонує із "матеріалів допиту, на який його запросило Управління Синглів Та Альбомів При Міністерстві Звуку Та Музики України". 

У: Ти знаєш чому ти тут?
А.Б.: Та не дуже.
У: Ти пишеш підозріло багато музики. Підозріло різної. Вже значно менше ніж років сім-вісім тому, але все-таки багато. І ось знову: наступний альбом. Це починає виходити з-під контролю. У зв’язку з цим у нас до тебе є декілька запитань.
А.Б.: У кого?
У: У нас. Наша розмова записується. Це не займе багато часу. Ім’я.
А.Б.: Ви ж мене знаєте.
У: Грубиш? Коли ти почав писати цей альбом?
А.Б.: Ну я точно не скажу. Я його випадково почав писати.
У: Що ти маєш на увазі?
А.Б.: Я спочатку записав одну імпровізацію, з якої потім зробив цілий трек.
У: Навіщо ти її записав?
А.Б.: Та просто так. Андрій Давиденко, клавішник гуртів Sealand Airlines і Sherpa the Tiger якось залишив в мене свої клавіші і я вирішив на них пограти.
У: Що це за гурти?
А.Б.: Я в них теж граю.
У: А що це за клавіші?
А.Б.: Roland якийсь, я не пам’ятаю моделі.
У: Зі старіших?
А.Б.: Ні, з недавніх.
У: Де вони зараз?
А.Б.: Андрій Давиденко їх продав. Я встиг записати з їх допомогою тільки той імпровіз.
У: Що ти робив далі?
А.Б.: Довший час нічого. Думав де задіяти той імпровіз і як його далі розбудувати. Він мені ніде не підходив. Майже рік він в мене пролежав.
У: Ясно. Поговоримо про червень 2018. Ти раптом взяв і продовжив роботу. Чому?
А.Б.: Ми записували клавішні партії для майбутнього альбому Sealand Airlines. В мене в дома знову з’явилося кілька клавіш.
У: Звідки?
А.Б.: Від Андрія Давиденка. В нього вже був Nord.
У: Ще що?
А.Б.: Yamaha DX-7II
У: Її звідки взяв?
А.Б.: Ми її позичили в знайомого музиканта, Станіслава Пархоменка.
У: Чому ти продовжив роботу?
А.Б.: Ці клавіші лежали в мене вдома. Андрій поїхав у відпустку. Я знову вирішив пограти. На Норді були чудові звуки родеса і клавінету, а в Ямасі я знайшов звуки дуже схожі на Moog. Далі воно все якось само собою вийшло.
У: В твоїй квартирі звучали вибухи.
А.Б.: Не було ніяких вибухів. Було тільки багато диму.
У: Що там трапилося?
А.Б.: Одразу на початку роботи я спалив Ямаху. Увімкнув її у 220. А вона японська, 110 вольтова. Прийшлося терміново ремонтувати.
У: Хто ремонтував?
А.Б.: Співробітник.
У: На початку липня ти знову припинив роботу.
А.Б.: Так. Власник Ямахи вирішив її продати. Покупець просто приїхав до мене і забрав її. А потім повернувся Андрій Давиденко і забрав свій Норд.
У: Що ти робив далі?
А.Б.: Поїхав у відпустку.
У: Конкретніше. Що ти робив далі з альбомом.
А.Б.: Я ж говорю. Поїхав у відпустку, в село. Там я взяв до рук свою стару трубу і записав на ній партії до останнього треку.
У: А кларнет?
А.Б.: Кларнет вже потім, наприкінці серпня. У Львові.
У: В треках звучать ще два неідентифіковані клавішні інструменти. Чому ти про них досі не згадав?
А.Б.: Бо це мої старі інструменти. Радянська Електроніка 025 і ГДР-ська Vermona Piano-Strings. Вони в мене скрізь і використовую я їх вже доволі давно.
У: Тим не менше ти записав їх останніми.
А.Б.: Після того як мені забрали Ямаху, залишилися недописані місця. Я заповнив їх партіями на Електроніці. Вермону я не хотів використовувати, але прийшлося.
У: Чому?
А.Б.: Щось сталося з мультитреком і деякі прописані на Електроніці партії просто зникли.
У: Ти міг переписати їх знову.
А.Б.: Не міг. Електроніку мені теж забрали.
У: Хто?
А.Б.: Ми взяли її на репетиції Sherpa The Tiger щоб використовувати в турі.
У: І тому ти задіяв Вермону?
А.Б.: Так. Але вона цікаво вписалася.
У: А звідки там взявся вокал?
А.Б.: Я знайшов мікрофон на вулиці. Вийшов якось в магазин і знайшов. Серйозно. Вирішив спробувати чи працює. Увімкнув фрагмент треку і наспівав. Так і залишив.
У: Добре. З цим все ясно. Тепер скажи мені, що таке "агальма"?
А.Б.: Це подарунок богам в древній Греції. Щось типу того.
У: Чому ти саме так назвав альбом?
А.Б.: Так вийшло. Назву я придумав в останню чергу, коли вже були готові назви пісень.
У: До них у нас теж є запитання. Гопліт, Коттаб, Піфос. Що це за назви такі?
А.Б.: Це теж античні терміни.
У: Античні, кажеш? Як і Агальма?
А.Б.: Саме так. Таку я обрав концепцію.
У: То, кажеш, в альбомі є якась концепція?
А.Б.: Є. Але нечітка. Я її прив’язав до назв треків і до музики.
У: Але все-таки є! Я уважно слухаю.
А.Б.: Ну загалом так. Гопліт – античний піхотинець. Трек звучить грізно. Він про людину на війні. Коттаб – антична алкогольна гра. Людина повертається з війни та поринає у світ розваг і алкоголю. Піфос – античний посуд. Діоген жив в піфосі. Розваги не приносять радості й людина, подібно Діогенові, поселяється в піфосі та стає таким собі мудрецем. Щось типу того.
У: Але ж Діоген жив в бочці!
А.Б.: Ні, він жив в піфосі. Піфос це такий античний глек розміром дійсно як бочка. Але це не бочка. В бочці його стали зображати пізніше. Бочка це символ зрозумілий нам, сучасникам.
У: Так він жив в бочці чи в піфосі?
А.Б.: В піфосі. Але це не важливо.
У: Слабенька в тебе концепція вийшла.
А.Б.: Згоден. Я її підігнав вже до готового альбому.
У: А без неї не можна було обійтися?
А.Б.: Можна було. Але так цікавіше.
У: А що це за фото на обкладинці?
А.Б.: Це майстерня мого знайомого митця, Gordiy Starukh. Він робить колісні ліри.
У: Хто зробив фото?
А.Б.: Я зробив. Але ще давно. Мабуть, років п’ять тому.
У: Що на фото?
А.Б.: Його роботи. Чи його діда. Я точно не знаю.
У: Воно якось пов’язане з концепцією?
А.Б.: Та не дуже. Але ця голова по центрі фото мені досить антична.
У: Зрозуміло. На цьому ми можемо закінчувати.
А.Б.: Я можу йти?
У: Йди, йди. Де ж ти від нас дінешся.

Альбом "Agalma" доступний на популярних стрімінгових сервісах. 

Артем Бемба у соцмережах:

https://artembemba.bandcamp.com/album/agalma
https://www.facebook.com/artembembamusic/