Новини

Лейбл Robustfellow представляє нову пісню "H​.​O​.​I​.​M." черкаського сладж гурту Celophys. 

"Писався реліз на моїй домашній студії OwlCraft studio протягом останнього місяця. Цього разу всі інструменти та голос писав я сам, а також займався накопиченням та мастерингом. Також вирішив повернути стиль гурту, з якого він починав свій шлях, тому жартома написав деякий час тому, що я повернув Celophys у Celophys. А саме більш думові та стоунер думові рифи, с таким же саундом, не винаходячи знову велосипед", — розповів у коментарі Неформату творець проєкту Олександр Береговий. 

Назва релізу, за словами музиканта, розшифровується, як "How old is Moon?".

"Сама ж тематика пісні торкається роздумів головного героя (якщо так можна сказати), наскільки ж насправді існує світ, у якому ми живемо, ну і, звісно, традиційно не минулося і без палеонтологічних тем у тексті", — додає виконавець. 

Обкладинку синглу Олександр Береговий робив також самостійно.

"На ній багато елементів накладено один на одного, це як шана альбому "Phobos elevator" (ред. один з попередніх релізів Celophys). А що там, я думаю, кожен побачить сам, так цікавіше", — зазначає Олександр.

Ще цього року, або ж наступного, музикант сподівається записати новий альбом, куди, імовірно, потрапить і згаданий вище сингл. Також у лайн-апі гурту знову зміни, але детальніше про них колектив розповість уже по завершенню карантину. 

Сингл уже доступний на стримінгових сервісах.

Нагадаємо, останній повноформатник "Fried Chordata" за підтримки того ж таки лейблу Robustfellow проєкт випустив минулого року. Почитати рецензію на нього можна за цим посиланням

Celophys — це stoner doom\sludge дует, який виник у місті Черкаси у 2012 році. Перший альбом "Triassic Desert" вийшов у 2012 році та був записаний у вигляді трьох частин, але незабаром після цього команда перетворилася в дует на чолі з засновником / барабанщиком / солістом Олександром Береговим та гітаристом Мирославом Копійкою. У такому складі бенд записав ще три альбоми – "Phobos Elevator" (2013, випущений Emetic Records, який відомий роботою з Eyehategod, Buzzoven, Bongripper, Crowbar та іншими зірками сладжу), "Ammonite" (2015) та "Fried Chordata"(2019). Гурт працює з незвичайним сетом тем, який містить палеонтологію (ви можете знайти відображення цієї теми у художніх роботах), космос, 420 та особистий досвід. У музичному плані Celophys – це сладж з елементами дез-металу, хардкору, думу й стоунеру.

Celophys у соцмережах:

http://celophysdoom.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/celophysdoom

- [ Neformat.com.ua ]

Київський гурт представляє другий повноформатний альбом "Day#1".

Детальніше про альбом розповів фронтмен гурту Влад Вєлєєв.

— Як довго ви писали альбом? 

— Матеріал для альбому накопичувався кілька років, а безпосередньо продакшн з Антоном Карським (ред. працював з Melovin і KADNAY) тривав 3 місяці. Там є пісні, які просто не потрапили в перший альбом через якість продакшну і могли просто зникнути, якби я не почав ритись у старих теках. З часів першого альбому моє сприйняття власного звуку дуже змінилось, прийшло розуміння кращого сенсу слова "комерційний саунд" і бажання трохи до нього наблизитись, не йдучи на великі компроміси з творчим задумом.

— Про що цей реліз?

— Про любов і людські слабкості, про свободу і здатність боротись за неї. Наприклад, на трек "Your secrets" мене надихнули спогади про досить "угарний" клубний період мого життя, у пісні йдеться про те, як демони заманюють дівчину у темне лігво своєї печери. Треки "Dreaming" та "Sad Baby" — це про сьогодення і наповнені моїми почуттями до майбутньої дружини Лади, почуттями любові, довіри та вдячності.

— Хто робив обкладинку для альбому?

— Обкладинку зробив Павло Бухлак, з яким навчались на одному курсі Film Making в КАМА. Це був дуже цікавий досвід. Режисером, звичайно, за такий короткий термін я не став, але глибше зрозумів всі етапі відеопродакшну і познайомився з чудовими людьми!

— Чи плануєте випускати кліпи на підтримку лонгплею? 

— Кліп на трек "Rolling", що вийде на днях, це анімована історія про альтернативний світ, де пригнічені люди шукають свій шлях до свободи та дізнаються, що все навколо виявляється не тим, чим завжди здавалось! Талановитий 3D дизайнер Олександр Богира більш як два роки тому надихнувся цією історію й ось маємо! Наступний кліп має вийти десь за місяць і буде присвячений проблемі газлайтингу в сучасному світі. Ми вже торкались питання інформаційної залежності в людей, і наступна робота має бути логічним продовженням.

 

Альбом доступний на різноманітних стримінгових сервісах.  А останній кліп Refinders на трек "Like Many Times Before" можна подивитися тут.

Електронний проєкт Refinders вперше заявив про себе влітку 2018 року з виходом дебютного альбому "Skin Effect". Почитати рецензію на нього можна за цим посиланням

Гурт заснував фронтмен гурту Влад Вєлєєв, у минулому діджей — резидент клубу Boom Boom Room. Сьогодні у Refinders, окрім Влада, грають ударник Костя Нікітін і гітарист Дмитро Чернов.

Refinders у соцмережах:

https://www.facebook.com/refindersband.official/
https://www.instagram.com/vlad_refinders/
https://soundcloud.com/veleev

- [ Neformat.com.ua ]

Рівненський хіп-хоп виконавець представляє новий кліп на пісню "Десь це я вже чув" з минулорічного альбому "Служи собі".

"Знімали кліп у Рівному, три дні, ходили зі столами та кріслами. На базарі було феєрично, продавці перший раз таке бачили, знав весь базар, що шось знімалося. Зйомкою займався Артем Лаговський (це не перша співпраця з ним), він кілька раз дознімав: то священника з 10-ма собаками десь знайшов, то з мужиками колесо у дворі ганяв. У кліпі усього потрохи, хотіли і динаміки, і автентики", - розповів у коментарі нашому виданню аппекс

Сам же трек, за його словами, розповідає про циклічність явищ соціального, культурного та політичних життів і був написаний під впливом творчості відомого російського письменника Віктора Пелевіна.

Цього року аппекс також планує дропнути бонуси з альбому "Служи Собі" і максісингл у стилі вейпорвейв з відповідною тематикою. 

Нагадаємо, альбом "Служи Собі" аппекс записав у співпраці з бітмейкером Вутабі та випустив у грудні минулого року.   

аппекс — це сольний проєкт одного з учасників рівненського хіп-хоп гурту Ціна Ритму. На його рахунку вже чимало синглів та кілька відео.

аппекс у соцмережах:

https://soundcloud.com/appeks_lzr_dmg
https://www.facebook.com/ApeksLzrDmg/
https://www.instagram.com/ap2eks/
https://t.me/ap2eks

- [ Neformat.com.ua ]

Київський реп-гурт Тулим і львівський реп-виконавець Зомбо представили спільний трек "Вогненебезпечно".

"Одного ранку після похмілля на Львівщині 2 репери зі столиці та галицькі бро зібрались пити каву. Надворі був лютий, і хлопці якраз прокинулись після концерту Тулим, що відгримів у колишній "Ляльці". Куля показав біт від A.Rubik-а, який давно чекав свого часу. Зомбо залив каву Жокей кип'ятком, на ходу згадуючи, як їхав у тягнучці за бензовозом, і наспівав приспів фрістайлом, видавши тему треку "Вогненебезпечно"Дамант одразу ж придумав куплет, за ним Куля вальнув дві пляшки Опілля Білого і записав свій шматок. На наступний день, діджей Шон закрутив джойнт, приправив трек своїми фірмовими скретчами та гарно все визвучив", — таку історію створення пісні розповів нам учасник Тулим Ігор Куля.

За його словами, на створення треку реперів надихав "вогняний двіж у Львові, енергія від якого лишилась ще на наступний день". 

Обкладинку для синглу намалював інший учасник гурту Тулим Дамант.

На 2020 рік і Тулим, і Зомбо готують кілька відео та синглів, також Куля і DJ Shon випускатимуть інструментальні релізи.

"Паралельно працюємо над повноцінними LP, але не будемо обіцяти їх у 2020. Цього року будемо релізитись у форматі синглів та ЕР", — додає Ігор

Нагадаємо, останнім релізом гурту Тулим був міні-альбом "Землетрус", що вийшов у листопаді минулого року. А Зомбо у червні 2019-го випустив повноформатний альбом "Неймовірна простота".

Тулим — український хіп-хоп гурт з міста Київ, заснований у 2008 році двома киянами — Максом (DMNT) й Ігорем (KyLЯ). На їхньому рахунку три повноформатні альбоми, один EP та чимало синглів. Гурт виступав у більшості великих міст України, а також за кордоном, наприклад, на чеському хіп-хоп фестивалі Hip Hop Kemp. Окрім того, у 2015-му колектив ділив сцену з Onyx у Болгарії. 

Тулим у соцмережах:

Facebook: https://www.facebook.com/tulymkyiv/
Instagram: https://www.instagram.com/tulymposse/
Youtube: https://www.youtube.com/user/TulimKyiv
Soundcloud: https://soundcloud.com/tulym_kyiv
Bandcamp: https://tulym.bandcamp.com 

Зомбо — старожил львівського репу, раніше його можна було чути на релізах команд RCLAN та Kickit crew. У 2015 вийшов його дебютний альбом "Атака Букв". До недавнього часу артист був резидентом лейблу Kickit Recods.  Зомбо співпрацював з багатьма артистами як в Україні так і за кордоном, зокрема, це НастяЗникає, Довгий Пес, DJ Shon, The Cancel, DJ Vag, Mike Russell & Mfa Kera (Німеччина), RyfaRi (Польща), Alexjazz та багато інших.

Зомбо є організатором багатьох подій спрямованих на розвиток хіп-хоп культури як учасник міжнародної організації Zulu Nation.

Зомбо у соцмережах:

Facebook - https://www.facebook.com/zomboone
Telegram - https://t.me/Kamenecha
Soundcloud - https://soundcloud.com/kamenecha
Youtube - https://www.youtube.com/channel/UCLRH6hXj52I1mpOluqx3gZg
Instagram - https://www.instagram.com/zombo.official

- [ Neformat.com.ua ]

Київський колектив презентує нове відео, цього разу на трек "Жарти" з дебютного повноформатного альбому "Яскраво Чорний Ящик".

"Люди — це невдалі жарти Бога. А також все наше життя наповнене іронічними та подекуди трагічними жартами. Ця пісня зачіпає тему самознищення як однієї із закладених природою здібностей людини. На нашу думку, це досить актуальні теми для сьогоднішньої ситуації у світі. З музичної точки зору, це один з найбільш різноманітних треків у нашому репертуарі. Місцями, при написанні, ми хотіли зробити кальку на деякі відомі гурти. Чи вийшло в нас — питання до слухача", — розповів у коментарі нашому виданню гітарист колективу Артем Міняйло.

Матеріал для кліпу відзняв восени 2019 року під час останнього виїзду туру Bojevilla відомий український відеограф Артем Пронов, який зробив до цього майже всі відео киян. Виднограй містить кадри з концертів та відпочинку в Тернополі, Львові та Луцьку. За словами Артема, через увагу до деталей та написання окремого інтро, пост-продакшн зайняв відносно тривалий час — два з половиною місяці.

"Ми хотіли показати атмосферу туру — щастя на останньому подиху. Те, що відбувається на сцені, біля сцени та за нею. Нас дуже веселять відеокліпи з концертів, на яких гурти показують, як вони круто ставлять ногу на монітор, як круто пацани мошаться в залі та взагалі, які вони класні. Ми завжди намагалися себе ставити в опозицію до модних металкорщиків. От і цей виднограй не задумувався як "відеокліп для промоутерів" і на етапі обговорення було вирішено, що ми будемо робити його для себе. З купою жартів, специфічного гумору і, як говорить Пронов, "чтобы были вопросы". Але після перегляду першого монтажу, ми зрозуміли, що це буде, як мінімум для нас, найкраща відеоробота. Ну і ми довели абсурдність відеоряду до максимуму, чим дуже задоволені", — додає музикант. 

Зйомку наступного кліпу гурт планував на квітень, але, з відомих причин, робота заморозилась.

"На альбомі залишається дві пісні без відео і до кінця року ми хочемо це виправити. Окрім того, робота над новим матеріалом вже розпочалася, в ідеалі ми б хотіли оприлюднити новий сингл ще у 2020-му, але, як буде в реальності, знає тільки Босх та Covid-19", — зазначає Артем

Нагадаємо, Bojevilla випустили перший повноформатний альбом "Яскраво Чорний Ящик" восени минулого року. Почитати рецензію на нього можна тут. 

Bojevilla — київський гурт, який почав свою історію у 2016 році. У 2017-му колектив випустив міні-альбом "Блуд", який потрапив у шорт-лист в номінації Best Metal Album премії BUMA. Загалом же на рахунку команди 3 відеокліпи, один міні-альбом, один альбом, кілька турів та три номінації на The Best Ukrainian Metal Act 2017. 

Bojevilla у соцмережах:

ВК: https://vk.com/bojevilla
Bandcamp: https://bojevilla.bandcamp.com
Facebook: https://www.facebook.com/bojevilla
Instagram: https://www.instagram.com/bojevilla
Twitter: https://twitter.com/Bojevilla_Band

Фото Androsova

- [ Neformat.com.ua ]

Одеський гурт днями презентував новий подвійний сингл "O.C. 6 AM". Музиканти радять слухати його на максимальній гучності та сподіваються зустрітися зі своїми слухачами на концертах щонайшвидше. 

Про що йдеться у релізі та яким буде перший повноформатник гурту нам розповів гітарист колективу Minus.

— Як і де ви записували цей сингл?

— Оскільки пісні з синглу є частиною великого альбому, то і запис їхній відбувався з іншими піснями. Почали писати його ми кілька років тому, точно вже і не пригадую, наче це був 2017-й рік. Все робилося на рідній нам Dark Blue Studio, Одеса. Писалося все часто після катань на скейтах, пізніми вечорами, у супроводі батлів алкоголю, що не особливо подобалося звукорежисеру зі студії, але ми якось домовлялися.

— Про що цей реліз? Чи є у нього концепція?

— Як ми вже говорили, це пісні з підготовленого до випуску нашого дебютного альбому, тому особливої ​​концепції сингл не несе, окрім того, що саме так ми хотіли назвати наш лонгплей. Але ці дві пісні досить добре передають те, що ми закладали в назву альбому.  "О.С. 6 АМ" — це ранкова Одеса, ідеальний час для того, щоб відчути наше місто, його реальну атмосферу і дух вулиць, порожніх, на перший погляд. У цей час ідеально крузити по О.С. на скейті, гуляти біля моря, виснути в центрі та ще багато чого буде зовсім іншим, якщо ти залишаєшся наодинці з цим містом у цей час. Також, часто цей час є сигнальним для невеликого кодла локальних серферів. Загалом це ідеальний час в О.С.

— Розкажіть детальніше про обкладинку.

— Малював наш друг, львівський художник Oleksiy Dovbush. Він зробив не тільки обкладинку, а й решту арту, який став оформленням синглу на дисках. Ми обговорили з ним атмосферу та дрібні деталі, він накидав парочку скетчів і все пішло далі. Спочатку ми хотіли використати весь цей арт для оформлення дебютного повноформатного альбому, але, в підсумку, вирішили видати спочатку щось на кшталт синглу, і оскільки оформлення було майже закінченим, взяли те, що лежало. Нам подобається факт, що не тільки гурт задіяний у якихось мутках. Ми любимо тусити з різними людьми, особливо, якщо результатом є щось подібне до цього досвіду з оформленням нашого релізу.

— Коли чекати вашого альбому та що саме це буде?

— Це буде наш перший великий альбом. Ми його народжуємо вже кілька років, і нарешті дісталися до краю власного терпіння. Орієнтовно плануємо на літо, але в цей момент історії планувати щось — часто не дуже вдала справа, тому подивимося.

Йдеться про 13 хітів кльового танцювального скейт-року / хардкору, хах. Нам подобається те, що ми зробили, і, сподіваємося, люди вкурять душок, яким наповнений альбом. Назву поки притримаємо, тому що не впевнені у її фінальності. Приховувати не будемо, в альбом увійдуть 4 пісні з нашого демо, які ми трохи нафаршували, і тепер нам вони нарешті подобаються. 

— Розкажіть коротко про свій проєкт. 

— Ми граємо скейт-рок або якийсь хардкор, кому як зручніше, і сприймаємо те, що робимо, як музику для руху... знаємо точно, що зі скейтбордингом і серфінгом воно працює стовідсотково. Якщо говорити про орієнтири, то вони у нас, швидше, атмосферні, ніж музичні — це такі гурти як Mcrad, Supertouch, Fu Manchu, Underdog, Token Entry, Cypress Hill, Bad Brains, Sick Of It All, Hoodratz, Grindline The Band, Funkdoobiest, Beastie Boys, Leeway, графіті сцена і багато різного хіп-хопу, скейт-року 80-х і панк-серфінгу. Головно ж, на нашу справу впливають вулиці нашого міста і те, що на них відбувається ... як би безпонтово понтово це не звучало, але це правда.

Музика для демо була записана у 2013-му як саундтрек для скейтбордингу, а як гурт ми стартували у 2015-му, коли зібралися люди, щоб все це грати, тоді ж і був записаний вокал і, власне, у 2016-му демо вийшло як реліз Hypodermic Records на дисках і касетах. З моменту старту гурту у нас змінився барабанщик, майже на самому початку, і трохи пізніше другий гітарист... так ми і граємо по цей день: Vito співає, Minus і Bo — на гітарах і всяких підспівуваннях, Cranky — бас та Wise на ударних. 

Castalarial у мережі: 

https://castalarialoc.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/castalarialoc
https://www.instagram.com/castalarialboys/

- [ Neformat.com.ua ]

Львівський проєкт представляє нову пісню "холодний" на вірш поета-шістдесятника Миколи Холодного "Вмирають поети...".

У відео використані кадри з документального фільму "Просвітлої дороги свічка чорна" та ретроспективи Олександра Коваля.

"Ідея пісні була зароджена та сформована на початку зими 2018-го, ще до першого треку паліндрому. З самого початку концепт був у тому, щоб виконувати наживо під акустику поезію, яка мені до душі. Пізніше я охолов від цієї задумки та залишив демо цього треку в шухляді", — розповів у коментарі нашому виданню Степан Глава. 

Нова його робота присвячується усім, хто зазнав репресій з боку радянської влади, чия творчість була заборонена, всім, хто продовжував боротись, або здавався.

"Ця пісня про перманентну боротьбу, яка стала об'єктом натхнення для всіх тих, хто хотів говорити правду і не звик бовтатись у цьому совковому болоті між стада баранів. Пісня про тих, хто завжди прагнув індивідуальності й не міг по-іншому. А надихнув мене сам вірш, майстерно написаний недооціненим поетом. І хай про Холодного було багато чуток, не завжди хороших, але він є великою частиною тої епохи та супротиву", — додає виконавець. 

Наступний реліз паліндром планує випустити орієнтовно всередині квітня. Музикант поки не розкриває усіх карт, але розповів, що то буде другий сингл з нового альбому (першим був "Мауглі"), у якому буде присутня алюзія на золотий хіт усіх часів та народів.

Наостанок ми попросили Степана поділитися досвідом користування сервісом Patreon:

"Патреон — чудова річ, залишилось навчитися регулярно його підтримувати цікавим контентом. Звісно, хочеться, аби люди більше звертали увагу на такі платформи для донатів незалежним, бідосям музикантам, бо це іноді рятує".

Паліндром — проєкт львівського hip-hop виконавця Степана Глави, відомого також за сольним проєктом Кашляючий Ед. Орім того він є учасником гурту Глава 94. На його рахунку дебютний альбом "Про сьогодні, завтра і вчора" (2019) та чимало кліпів. 

Паліндром у мережі:

https://soundcloud.com/stepan-glava
https://www.facebook.com/palindroms
https://www.instagram.com/suicidecough
https://www.youtube.com/channel/UChC0-DWHSWUMbK-P1HzEs3Q

- [ Neformat.com.ua ]

Київський дроун виконавець представляє новий лонгплей "Origin", що завершив його трилогію та продовжує темне і мінімалістичне звучання проєкту.  

— Як ви записували альбом та що вмістили до нього? 

— У реліз включені як нові, так і старі треки, яким мінімум два роки. Доповнений новими деталями, реліз знайшов свою форму і сформував заключну частину трилогії. На записі є багато польових записів, які я реконструював і склеював між собою безліч разів. Інколи доводив свою програму до сліз. Але все заради благого результату.

— Про що цей реліз? Що вас надихало на його створення? 

— Трилогія почалася з "Neuroplasticity"  та продовжилась в "Abduction". Це, так би мовити, історія про викрадення протагоніста із подальшим його блуканням невідомою територією і своєю свідомістю. Перший альбом починався саме з неї. Потім я вирішив вплутати більш зрозумілі для слухача поняття і місця. Щоб уява сильно не розгулювалась. 

Надихала мене на написання альбому творчість інших музикантів, наприклад, Richard Chartier, Yann Novak, Red Fog, Sleeping on Lotus Ashes і так далі. Також мінімалізм в архітектурі та фотографії.

— Хто робив обкладинку? 

— Її робив засновник лейблу Simon Heath. Фінальна обкладинка — це, мабуть, десь четвертий варіант від нього. Були деякі розбіжності в концепті, але, в результаті, все вийшло дуже круто.

— Поділіться, будь ласка, враженнями від співпраці з лейблом Cryo Chamber.

— З Cryo Chamber було легко з самого початку. Хоча, коли я вперше вислав йому свій дебютний альбом "Outer Tehom", у нас теж були розбіжності щодо обкладинки. Зрештою все також вирулилось прекрасно і наразі це й досі мій найуспішніший альбом.

Мені дуже подобається професіоналізм, з яким Саймон підходить до свого діла. Наразі досить важко знайти відповідальних власників лейблів. Та ще і щоб зробили мастеринг та обкладинку. Не забуваємо іще і про круті відео на ютубі під кожен трек для кожного випущеного альбому та міксу. Це говорить про те, що людина дійсно любить те, чим займається і піклується про артистів, яких випускає. Це по-людськи і так має бути. 

 

Альбом був записаний Олегом Пузаном на київській Black Room Studio. За мастеринг і обкладинку відповідав Simon Heath. Реліз можна придбати на Бендкемпі у цифровій версії та на дисках. 

Dronny Darko — це творчий псевдонім киянина Олега Пузана, який пише ambient / drone. Музикант тривалий час співпрацює з Саймоном Хітом (Simon Heath), шведським композитором, продюсером, відомий, перш за все, за проєктами Za Frûmi, Atrium Carceri та власним лейблом Cryo Chamber, де і видавалися останні роботи Dronny Darko. 

Почитати рецензію на релізи Dronny Darko можна за наступними посиланнями:

 Dronny Darko у соцмережах:

Facebook: https://www.facebook.com/dronnydarko/
Bandcamp: https://dronnydarko.bandcamp.com/
Soundcloud: https://soundcloud.com/dronnydarko
Twitter: https://twitter.com/DronnyDarko

- [ Neformat.com.ua ]

Минулого тижня незалежна музична ініціатива Music Export Ukraine провела опитування впливу коронавірусу та карантину на діяльність представників музичної індустрії України й зараз ділиться отриманими результатами.

Як йдеться у прес-релізі, в опитуванні взяло участь більше сотні респондентів, з яких 48,5% складають музиканти та виконавці, 9% — незалежні промоутери, 4% — концертні зали, 3% — фестивалі, 11% — інші надавачі музичних послуг (оренда, продакшн, PR-спеціалісти тощо), решта працює одразу в декількох сферах музичної індустрії (наприклад, промоутер+клуб, або лейбл+артист).

За період березень-травень 2020 року 58% від загальної кількості опитаних втратять до 50 тисяч гривень заробітку в Україні, при цьому понад 75% з них ще й змушені будуть витрачати власні заощадження на нагальні потреби в такому ж розмірі (покриття операційних витрат навіть тоді, коли діяльність не проводять).

MEU 1

При цьому, за результатами опитування Music Export Ukraine, нинішня ситуація вплинула на втрату доходу не тільки всередині країни, але й за кордоном. Переважна частина опитаних (94%) заробляють не тільки в Україні, а й поза її межами. Так, 57% з них зазначили, що внаслідок карантинних заходів вони недоотримають до 50 тис.грн зі своїх домовленостей, 22% недоотримають до 200 тис.грн, 13% зазначили недоотримані заробітки в рамках 200-500 тис.грн і 8% не зможуть отримати більше півмільйона гривень.

Майже кожен з опитаних (89%) має частину витрат, яку не вдасться повернути (куплені квитки на перельоти, бронювання, страховки, оформлення віз). Понад 76% з них втратять на таких бронюваннях близько 50 тис.грн, решта — це більші суми.

Як повідомляє Music Export Ukraine, українським промоутерам доводиться скасовувати та переносити масу концертів. У разі перенесення заходу основну частину витрат можна виправдати, провівши цей концерт пізніше. Проте в разі скасування концерту організатор, як правило, залишається у солідному мінусі — мало хто з артистів повертає передплату (в деяких випадках вона може сягати навіть 100% від розміру гонорару), втрачається вартість квитків на переліт, гарантія бронювання залу, відсоток квиткового оператора за надані послуги, витрати на промо та (не забуваймо) — зберігається зобов’язання повернути вартість квитків музичним прихильникам, тому що послуги не були надані. Вже зараз понад 29% локальних промоутерів змушені скасовувати понад 10 концертів, що завдає непоправної шкоди усій індустрії. З тих артистів, які грають закордонні концерти, 53% скасували до 10 виступів, інша частина не зможе поїхати й в більш солідний тур із 15-20 заходів.

Більш ніж половина всіх респондентів впевнені, що протягом наступних 3 місяців вони втратять 30-50% від свого річного заробітку, що свідчить про колосальні збитки для кожного працівника сфери та індустрії загалом.

79% всіх опитаних працює у командах до 10 людей, але є й 8%, які мають більш ніж 50 працівників.

"Усі вони зараз знаходяться на межі звільнення, оскільки немає інших пасивних можливостей доходу. Очевидно, що навіть така мала вибірка засвідчує, що роботу можуть втрати тисячі людей, оскільки (умовно) один музикант створює близько 10 робочих місць із суміжних/допоміжних сфер", — йдеться у прес-релізі. 

Що могло б допомогти музичному сектору за свідченням його представників у даній ситуації? Music Export Ukraine надає неповний перелік, який був запропонований респондентами:

  • Ввести податкові канікули для ФОП (до 2 років) та/або скасування ПДВ на культурний продукт взагалі;
  • Запровадити кредитування для ФОП до 5% річних та/або надання субсидій для малого бізнесу;
  • Скасувати ввізне мито на товари, які не випускаються в Україні (наприклад, вінілові платівки з українською музикою, оскільки всередині країни немає умов для їх виготовлення);
  • Допомогти в боротьбі з піратством задля покращення економічної ситуації для авторів музичних продуктів;
  • Втримати курс валют на нинішньому рівні, тому що закордонним артистам гонорари виплачуються виключно у валюті, при тому, що прибутки отримуються в гривні;
  • Внести зміни до квиткових інструкцій: надання відстрочки повернення коштів мінімум 180 днів з дати скасування заходу, а перенесення заходу не має тягнути за собою штрафи або компенсації;
  • Надавати на пільгових умовах комунальні приміщення та інвентар для проведення музичних заходів, що значно підтримає локальних промоутерів;
  • Після завершення карантину оголосити рік музики в Україні та запровадити підтримку ряду активностей для організації турів всередині країни.

Варто додати, що Міністерство фінансів готує секвестр державного бюджету (скорочення видатків) і, зокрема, урізує фінансування всіх напрямків діяльності Міністерства культури, молоді та спорту на 7 мільярдів гривень, залишаються тільки витрати на зарплату. 25 березня Комітет Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики заявив, що Мінфін хоче позбавити фінансування Держкіно, Український культурний фонд, Інститут книги, туризм тощо. Сьогодні, 30 березня, як повідомляє УП, має відбутися Позачергове засідання Верховної Ради, де, зокрема, депутати розглядатимуть урядовий законопроєкт, пов'язаний зі змінами до бюджету.

Нагадаємо, в Україні з 11 березня триває карантин, що передбачає скасування усіх масових заходів. Наразі його продовжили до 24 квітня. 

Детальніше про вплив карантину на окремих українських виконавців, промоутерів та клуби ми писали у матеріалі "Коронавірус vs музика: як допомогти індустрії".

Фото Music Export Ukraine

- [ Neformat.com.ua ]

Львівський стоунер гурт представляє другий повноформатний альбом, що отримав назву "Blackshine".

"Альбом писали та зводили на Jenny Records, місцевій студії звукозапису. Матеріал був давно написаний і відіграний, але зібратись з записом вдалось лише в кінці 2019 року. Записали досить швидко, за декілька підходів. Більше часу зайняв процес зведення і розуміння як саме має звучати матеріал", - розповів у коментарі нашому виданню вокаліст гурту Андрій Марченко.

За його ж словами, єдиної концепції альбом не має.

"Важко пояснити, як саме зародились ті ідеї, які втілились у пісні. Нам достатньо почати розбирати певний задум, щоб досить швидко перетворити це на готовий трек. Більшу роль відіграє не стільки концепція, скільки ті переживання та емоції учасників під час складання музики та текстів, процесу запису, репетицій", - додає Андрій.

Автором обкладинки альбому став гітарист firejam Андрій Василюк.

Гурт firejam почав існувати з 2004 року. Його заснували гітарист Андрій Василюк і ударник Сергій Єгоров, які хотіли грати класичний рок з елементами блюзу та фанку. Впродовж тривалого часу через колектив пройшло багато різних музикантів, але надовго ніхто не затримувався, аж до 2009 року, коли арешті, сформувався кістяк гурту і firejam почали давати все більше виступів.

У 2014 році команда випустила перший ЕР. У  2016 році відбулась зміна вокаліста групи. До того часу вже був записаний майже весь матеріал для нового альбому, а у 2017 світ побачив перший LP гурту - "Embryo", з яким гурт набув нового звучання, що стало важчим і спрямованим на гранжеву стилістику. Тоді ж колектив почав більше концертувати не лише в рідному Львові, а й Україною.

Сьогодні, за словами Андрія Марченка. музика firejam грунтується на засадах класичного року, добряче приправленого канонічним сіетлівським гранжем 90-х, з нотами стоунеру і психоделії.

firejam у мережі:

https://firejam.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/FireJamBand/
https://soundcloud.com/firejam_band

- [ Neformat.com.ua ]