Проєкт Поліхордіка випустив подвійний сингл про українську культуру

Ірпінський авангардний проєкт презентував подвійний сингл "Кібернетичні паси".

Запис, зведення та мастеринг проходили цього літа на домашній студії засновника та єдиного учасника проєкту Олександра Гая. Основний інструмент запису — модулярний синтезатор. 

"В обох треках я використав електроорган "Соляріс" 1984 року, який випускався на житомирському заводі "Електровимірювач". Це доволі екстравагантний гібрид органа та аналогового синтезатора. У нього дуже обмежені функції, але для акцентів у аранжуванні добре підходить. Потрібна лише витримка, щоб налаштувати на ньому той звук, який підійде. І на модульному синтезаторі, і на органі немає можливості зберегти пресети, і запис потрібно робити "тут і зараз". Тому доводимося часом не тільки переробляти мікс, а й відновлювати саунд для партії, яка не підійшла, або була недосконало записана", — розповів у коментарі нашому виданню засновник проєкту Олександр Гай.

Концепція релізу — асоціації, що пов’язані з українською культурою.

"Ноти дня: зелене яблуко, сіль, очерет, сосна" — мені стало цікаво, якби в Україні була своя традиція випуску парфумів із локальної сировини, якими вони були б? Ця назва — опис умовного букета. Тут є й географічне наповнення, тому що сіль видобувається на півдні, хвойні ростуть на півночі і т.д.

"Кібернетичні паси для верлібротворців". У цьому випадку мова йде про різновид тексту, верлібри (вільні вірші), та тих, хто їх створює. Також можна пригадати, що одним із фундаментальних положень постмодернізму є ідея, що текст є єдиною моделлю реальності. А зв’язок науки (кібернетики) та ірраціональних практик (магічних пасів) добре описує 3-й закон письменника й футуриста Артура Кларка: "Будь-яка достатньо просунута технологія не відрізняється від магії", — коментує музикант.

Також Олександр самостійно створив обкладинку до релізу — це малюнок акриловими фарбами на полотні. Сам автор відносить цей малюнок до напрямку ар-брюту або маргінального мистецтва.

Наразі митець накопичує новий матеріал, який планує випускати кожні 2–3 місяці у цифровому форматі й потім об’єднати в альбомі та видавати на фізичних носіях.

Поліхордіка — сольний авангардний проєкт Олександра Гая, створений у 2020 році. Раніше Олександр був учасником кримського авангард-блек/дум-метал гурту Terra Impressionum. Дискографія нараховує один подвійний сингл. Серед інфлуенсерів автор вказує Djedjotronic, Owl Vision, Asa Moto, Modeselektor, Siriusmo, Мануеля де Фалья та фрі-джаз. Логотип проєкту зроблений у словолитні АльфаБраво на основі конструктивістських праць 30-х років українського графіка Святослава Гординського.

"У рамках Поліхордіки я переосмислюю модернізм — загальні естетичні ідеї, які були популярні у європейському мистецтві 10–30-х років минулого сторіччя, у тому числі й український художній авангард. Це також взаємодія з абстракціями, трансформація ідей з одного виду мистецтва в інше", — додає автор.

Поліхордіка у мережі:

https://www.facebook.com/polihordika/
https://open.spotify.com/album/547H413zRxY6WuvAcoRkpv

На обкладинці фото Наталії Гай