Форум www.neformat.com.ua


Новости Статьи Рецензии Ивенты Форум Facebook Telegram Twitter YouTube Instagram Mixcloud SoundCloud
Переключить в мобильный режим
Вернуться   Форум www.neformat.com.ua > Music > Other > Classical

Classical Список групп раздела | классическая музыка от средневековья до современности

Метки: classical, experimental, no wave
Ответ
Опции темы Поиск в этой теме
Непрочитано 21.05.2010, 13:49   #1
ars longa, vita brevis
+/- Информация
Репутация: 558
США Rhys Chatham / Рис Чатем

Rhys Chatham


Цитата:
Ріс Чатем (Rhys Chatham) (народився 19 вересня 1952, Нью-Йорк) - американський композитор, гітарист і трубач, працює переважно у жанрі авангардної музики та мінімалізму. Найбільш відомий завдяки своїм композиціям для «гітарного оркестру». З 1987 року проживає у Франції.

Чатем починав свою музичну кар'єру налаштовувачем роялю в одного з піонерів мінімалізму Ла Монте Янга (La Monte Young), в якого згодом і навчався. Серед його вчителів також згадується піонер електронної музики Мортон Суботнік (Morton Subotnick). На початку 70-x років Чатем був учасником гурту Янга, The Theater of Eternal Music, грав з Тоні Конрадом (Tony Conrad) у ранньому складі його гурту The Dream Syndicate. У 1971 році молодий Чатем став першим музичним керівником відомого згодом експериментального мистецького місця The Kitchen, що в Манхеттені. Ранні композиторські твори Чатема, такі як, наприклад, Two Gongs (1971), значною мірою були написані під впливом музики Янга та інших мінімалістів.

У концертних постановках Чатема свого часу брали участь такі експериментатори як Меріан Амачер (Maryanne Amacher), Роберт Ешлі (Robert Ashley), Філіп Гласс (Philip Glass), Мередіт Монк (Meredith Monk), Поліна Оліверос (Pauline Oliveros), Стів Райх (Steve Reich) та альтернативні рокери Фред Фріт (Fred Frith), Роберт Фріпп (Robert Fripp), Арто Ліндсі (Arto Lindsay) та Джон Лурі (John Lurie). Чатем тісно співпрацював із художником та музикантом Робертом Лонго (Robert Longo), особливо у 80-х, а також з художником Джозефом Нечваталом (Joseph Nechvatal) в експериментальній опері під назвою XS: Opera Opus (1984-6).

Починаючи з 1977 року музика Чатема перебувала під значним впливом панк-року, зокрема, після відвідування перших концертів Ramones. Особливо Чатем був зацікавлений та мав вплив на угруповання митців, якому музичні критики у 1978 році дали назву No Wave. У тому ж році Чатем почав виконувати своє Guitar Trio в околицях даунтауну Манхеттена з ансамблем, до складу якого входив Гленн Бранка (Glenn Branca), а також Ніна Кенел (Nina Canal) із Ut. У цей період Чатем пише кілька творів для великих гітарних ансамблів, зокрема Drastic Classicism спільно з танцівницею Кароль Армітаж (Karole Armitage), який було вперше випущено в 1982 на компіляції New Music from Antarctica. Композиція пізніше увійшла до альбому 1987 року, на якому окрім неї була також Donnergötter Die (у пер. з нім."Thundergods"), написана у 1982 році.

Члени Нью-Йоркського нойз-рокового гурту Band of Susans починали свою кар'єру у складі ансамблів Чатема; пізніше вони виконали кавер на "Guitar Тріо" Чатема на альбомі 1991-го року The Word And The Flesh. (У свою чергу нью-йоркські нойз-рокери Sonic Youth паралельно починали в ансамблях Бланки, а Терстон Мур (Thurston Moore) із Sonic Youth грав і з Чатемом.)

З 1983 року Чатем починає грати на трубі і в його пізніших роботах можна почути імпровізаційні соло на цьому інструменті; Чатем виконує їх сам, використовуючи ті ж самі ефекти, що й для гітари, поверх синтезаторних танцювальних ритмів композитора Мартіна Уілера (Martin Wheeler). Записи Чатема 90-х років у цьому стилі вийшли на Ninja Tune на компіляції Neon.

У 2002 році після виходу ретроспективного бокс-сету An Angel Moves Too Fast To See: Selected Works 1971-1989 на лейблі Table of the Elements у комплекті зі 130-сторінковим буклетом почалось відродження музики Чатема. Частина назви - An Angel Moves Too Fast To See - походить від назви композиції Чатема 1989-го року для 100 гітар. Після випуску бокс-сету Чатем провів турне по Європі зі своїм оркестром зі 100 гітар.

У 2005 році Чатем отримав замовлення від міста Париж, своєї нової батьківщини, написати у межах фестивалю Nuit Blanche твір для 400 електричних гітар, названий згодом A Crimson Grail. Близько 10000 чоловік були присутні на цьому дійстві і більш ніж 100000 людей дивились його у прямому ефірі. Компакт-диск із уривками з цього концерту було випущено у січні 2007 на Table of the Elements.

Нещодавно Ріс Чатем проводив турне з оригінальною 30-хвилинною версією Guitar Trio по США та Європі, яку було перейменовано на G3, оскільки оригінальну інструментовку було змінено і вона включала тепер від шести до десяти електричних гітар, бас та барабани. У лютому 2007 Чатем закінчив тур по дванадцяти містам під назвою Guitar Trio (G3) Is My Life North America Tour, що супроводжувався демонстрацією фільму Роберта Лонго Pictures for Music (1979). Живі сети складалися з місцевих музикантів з міст, де проводились концерти, зокрема, у ньому брали участь музиканти із Sonic Youth, Tortoise, Godspeed You! Black Emperor, Hüsker Dü, Brokeback, Lichens, Town & Country, Die Kreuzen, Bird Show та інших. Бокс-сет із записами цих концертів було випущено на Table of the Elements у березні 2008 року.

Одночасно з роботами для гітарних оркестрів та невеликих ансамблів, сучасний стиль гри на трубі Чатема змінився від спотвореного звучання 90-х років до більш мрійливого та традиційного, характерного для таких гравців як Дон Черрі та Йон Хассел. У цьому можна пересвідчитись послухавши останній реліз Чатема The Bern Project, який був випущений на Hinterzimmer Records у січні 2010 року.

По матеріалам Wikipedia.org. Переклад drop2305748.
Дискографія:

wikipedia.org

Factor X (LP), Moers Music 1983:
For Brass (1982)
Guitar Ring (1982)
The Out Of Tune Guitar (1982)
Cadenza (1981)
Die Donnergötter (LP), Dossier Records (Europe)/Homestead Records (USA) 1987:
Die Donnergötter (1984–86)
Waterloo No. 2 (1986)
Guitar Trio (1977)
Drastic Classicism (1982)
Neon (12", CDEP), Ntone 1997
All compositions in collaboration with Martin Wheeler.
containing:
Charm (1996)
Ramatek (1994)
Hornithology (1996)
Neon (1993)
Septile (12", CD EP), Ntone 1997
All compositions in collaboration with Jonathan Kane & DJ Elated System.
Hardedge, The Wire Editions 1999
Made in collaboration with Pat Thomas, Gary Smith, Gary Jeff, Lou Ciccotelli.
A Rhys Chatham Compendium (CD), Table of the Elements 2002
Limited-edition CD featuring selections and edits from the An Angel Moves Too Fast To See box-set.
containing:
An Angel Moves Too Fast To See (1989) [edit]
Guitar Trio (1977) [edit]
Drastic Classicism (1982) [edit]
Two Gongs (1971) [edit]
Guitar Cetet (1977) [bonus track not contained in box set]
Waterloo, No. 2 (1986) [edit]
Die Donntergötter (1985) [complete version]
An Angel Moves Too Fast To See (Selected Works 1971-1989) (3xCD box set), Table of the Elements 2002
disc 1:
Two Gongs (1971)
disc 2:
Die Donnergötter (1985)
Waterloo, No. 2 (1986)
Drastic Classicism (1982)
Guitar Trio (1977)
Massacre on MacDougal Street (1982)
disc 3:
An Angel Moves Too Fast To See (1989)
Echo Solo (LP), Azoth Schallplatten Gesellschaft 2003

Three Aspects Of The Name (12"), Table of the Elements 2003

An Angel Moves Too Fast To See (For 100 Electric Guitars, Electric Bass, And Drums) (LP, CD), Table of the Elements/Radium 2006

Die Donnergötter (LP, CD), Table of the Elements/Radium 2006
containing:
Die Donnergötter (1985/86)
Waterloo, No. 2 (1986)
Drastic Classicism (1982)
Guitar Trio (1977)
Massacre on MacDougal Street (1982)
A Crimson Grail (For 400 Electric Guitars), Table of the Elements 2007

The Bern Project (CD), Hinterzimmer Records 2010
containing:
War In Heaven (2009)
A Rite for Samhain (2009)
Scrying in Smoke (2009)
My Lady of the Loire (2009)
Is there Life After Guitar Trio (2009)
Under the Petals of the Rose (2009)
[свернуть]
Rhys Chatham "A Crimson Grail (for 400 electric guitars)" (2007) (MP3 320 kbps 130 Mb)
cover.jpg
скрытый контент Нажмите на кнопку "Спасибо", чтобы увидеть ссылку (нужна регистрация)
Возможно, потребуется перезагрузка страницы.

Лінки:
Офіційний сайт
MySpace
Last.fm

Власне багато від себе додавати не буду, бо, як музикант та композитор, Чатем мене не надто вразив, але як впливовий винахідник нової музики (на amazon.com так і пишуть "без Чатема не було би Sonic Youth, Jesus & Mary Chain та My Bloody Valentine") він безумовно заслуговує принаймні згадування. Проте твір, який я тут виклав, на мою думку, представляє не лише "історичний" чи "енциклопедичний" інтерес, але й має конкретну "естетичну" цінність.

Як, на вашу думку, має звучати твір, написаний для 400 електричних гітар? Сама ідея відразу видається, як мінімум, претензійною та пафосною, та й реалізація здавалось би може зацікавити лише шанувальників авангарду (подібні "постановки" свого часу робив той же Fred Frith тільки з меншою кількістю музикантів). Так чи інакше, але результат - A Crimson Grail - це зовсім не авангард і не експериментальна музика. А дещо просто грандіозне, хоча грандіозність його можна було би відчути лише перебуючи там, у Сакре-Кер, коли відбувалось це захоплююче дійство (очевидці пишуть, що "це була просто божественна музика"). Мені ж вступ першої частини відразу нагадав а-ля "дрон-версію" Godspeed You! Black Emperor - тремоло 400 електричних гітар зливається у однорідний гул, музика набігає повільними хвилями, серед яких час від часу з"являються партії окремих музикантів. Непогано одним словом.

Последний раз редактировалось Drop; 18.07.2012 в 19:48.
Drop вне форума   Ответить с цитированием
22 пользователя(ей) сказали спасибо:
batcat (21.05.2010), bluess09 (08.10.2019), captainfez (26.10.2017), den4704 (05.05.2015), Deratar (22.05.2010), detris (31.01.2017), Enceladus (27.08.2012), Ethal (27.03.2014), ferrumavis (06.01.2011), Guragena (31.03.2013), igorek-hxc (28.12.2012), Katod (23.05.2010), Klokka (02.10.2011), Marlo Stanfield (27.12.2012), mhsnkhnpr (01.01.2013), Pied Paper (15.02.2011), skellington (17.02.2013), Sun of a Beach (15.03.2012), xoxa (26.01.2015), Доброжелатель (31.05.2010), Собирательный Образ (31.05.2010), Эрис (22.05.2010)
Непрочитано 31.05.2010, 11:31   #2
ars longa, vita brevis
+/- Информация
Репутация: 558
Re: Rhys Chatham

Перестарався, схоже, з цією темою. Ні відгуків, ні переглядів.. Гаразд, додав ще уривки для попереднього прослуховування.. Можливо комусь такий "гітарний дрон" таки сподобається?) "Just play it as loud as you can.", пишуть. ;)
Drop вне форума   Ответить с цитированием
Непрочитано 31.05.2010, 11:39   #3
CD
+/- Информация
Репутация: 294
Re: Rhys Chatham

Я, например, просто не заметила тему А ссылка в четвёртом абзаце на http://www.neformat.com.ua/forum/dis...nn-branca.html () лишней не будет
Собирательный Образ вне форума   Ответить с цитированием
2 пользователя(ей) сказали спасибо:
bluess09 (08.10.2019), Drop (31.05.2010)
Непрочитано 31.05.2010, 12:06   #4
vinyl 10"
+/- Информация
Репутация: 1052
Re: Rhys Chatham

Цитата:
Сообщение от drop2305748 Посмотреть сообщение
Мені ж вступ першої частини відразу нагадав а-ля "дрон-версію" Godspeed You! Black Emperor
кстати да! в атмосфере что то есть от них
Доброжелатель вне форума   Ответить с цитированием
Непрочитано 31.05.2010, 13:32   #5
CD
+/- Информация
Репутация: 294
Re: Rhys Chatham

Цитата:
Сообщение от ~ Different Colour ~ Посмотреть сообщение
кстати да! в атмосфере что то есть от них
К вопросу о том, кто на кого похож - сабж всё-таки первичнее. начал сочинять раньше.

Что по поводу музыки Чатема - она также не вызвала у меня большого впечатления и взрыва эмоций (как тогда, когда я услышала того же Бранку. он ещё и намного влиятельней и значительней). Да и 'гитарным дроном' я бы это не назвала. насколько я помню, такой приём, когда голоса инструментов (в данном случае гитарное глиссандо) сливаются в один поток, называется сонорикой. такие изобразительные средства роднят его музыку с классикой.

An Angel Moves Too Fast To See - это, конечно, не сотня метрономов, но тоже неплохо)
Собирательный Образ вне форума   Ответить с цитированием
3 пользователя(ей) сказали спасибо:
Drop (31.05.2010), Klokka (02.10.2011), Доброжелатель (31.05.2010)
Непрочитано 31.05.2010, 13:52   #6
vinyl 10"
+/- Информация
Репутация: 1052
Re: Rhys Chatham

Цитата:
Сообщение от I-ness Посмотреть сообщение
К вопросу о том, кто на кого похож - сабж всё-таки первичнее. начал сочинять раньше.
Ух! действительно аж с бородатого 83'ий года

Цитата:
Сообщение от I-ness Посмотреть сообщение
(в данном случае гитарное глиссандо) сливаются в один поток, называется сонорикой
5 с "+" за сольфе́джио
Доброжелатель вне форума   Ответить с цитированием
Непрочитано 31.05.2010, 14:52   #7
ars longa, vita brevis
+/- Информация
Репутация: 558
Re: Rhys Chatham

I-ness, не треба забувати, що "дрон" - це "особливе" слово на цьому форумі, тому його вживання однозначно більш "виправдане"=)) Тим більше, якщо почитати визначення сонорної та дронової музики, то між ними можна знайти багато спільного. Тобто в обох випадках особлива увага приділяється звучанню, тембровому насиченню в музиці. Проте сонористика, здається мені, створюється більш багатою гармонією (типу різними "розширеними акордами" і т.д.), а також використанням різних мікрохроматизмів (невеликих "відхилень" різних інструментів від стандартного налаштування) - У Чатема ж не відчувається особливо помітних дисонансів та соноричного "розмиття", тобто у нього всі гітари налаштовані наче однаково і більше того грають практично одні і ті ж партії, а "гітарні глісандо" використовуються так само як і у всіх пост-рокових гуртів - тобто з конкретною ціллю мелодійного розвитку.

Так й взагалі, імхо Чатем на нестільки "розумний", щоб освоїти та досліджувати сонористику=)) Вона в нього швидше пост-фактум=)
Drop вне форума   Ответить с цитированием
Непрочитано 11.02.2011, 18:50   #8
mp3 56 kbps
+/- Информация
Репутация: 1
Re: Rhys Chatham

а ни у кого нет студийной версии A Crimson Grail 2010 года?
Mit_Kater вне форума   Ответить с цитированием
Непрочитано 27.08.2012, 07:16   #9
Ἐγκέλαδος
+/- Информация
Репутация: 277
Re: Rhys Chatham

Выложенный тут альбом понравился. Не скажу, что прямо поразил,но понравился. Буду подробнее знакомиться с его творчеством. Спасибо автору темы!
Цитата:
Сообщение от Доброжелатель Посмотреть сообщение
Цитата:
Сообщение от drop2305748
Мені ж вступ першої частини відразу нагадав а-ля "дрон-версію" Godspeed You! Black Emperor
кстати да! в атмосфере что то есть от них
Тоже такие мысли возникают при прослушивании!
Enceladus вне форума   Ответить с цитированием
Непрочитано 15.04.2015, 23:56   #10
mp3 128 kbps
+/- Информация
Репутация: 32
Re: Rhys Chatham / Рис Чатем

Скромный подъём темы.


The Bern Project [2010]
(320 kbps)

скрытый контент Нажмите на кнопку "Спасибо", чтобы увидеть ссылку (нужна регистрация)
Возможно, потребуется перезагрузка страницы.

ASoundOfThunder вне форума   Ответить с цитированием
5 пользователя(ей) сказали спасибо:
bluess09 (08.10.2019), captainfez (26.10.2017), den4704 (05.05.2015), Guragena (16.04.2015), slowhumancentipad (19.06.2016)
Ответ
Форум www.neformat.com.ua > Music > Other > Classical

Опции темы Поиск в этой теме
Поиск в этой теме:

Расширенный поиск

Ваши права в разделе
Вы не можете создавать новые темы
Вы не можете отвечать в темах
Вы не можете прикреплять вложения
Вы не можете редактировать свои сообщения

BB коды Вкл.
Смайлы Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.


   
 
Текущее время: 09:39. Часовой пояс GMT +3.
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2019, vBulletin Solutions, Inc.
Перевод: zCarot
НовостиСтатьиРецензии
ИвентыКонтактыФорум


Facebook Telegram Twitter YouTube Instagram Mixcloud SoundCloud

Designed by LaBIZz
Все материалы, размещенные на этом сайте, распространяются на условиях
Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 License.

© 2004-2019 Neformat Ukraine