Khors ― За межами тваринного (2018)

Перед вами – перший міні-альбом харківського гурту Khors. Стоп-стоп, скажете ви, ― цій команді ж уже майже 15 років!? Факти ― річ вперта, відповім я. Уважний погляд на дискографію Khors дає змогу переконатися в тому, що досі ними справді випускалися альбоми, сингли, компіляції та live-DVD, а от досвід з ЕР таки дебютний. В інтерв’ю вітчизняному порталу noizr.com драмер колективу Костянтин Змієвський (більш відомий як Khaoth) так прокоментував цю унікальну подію:

"Цей реліз ― чемпіон за оперативністю. Ми дуже довго не робили нічого нового і приблизно в першій половині року (2018) поставили перед собою завдання видати кілька нових пісень до фестивалю Oskorei, тобто до початку грудня 2018. Підкреслю: не просто створити й записати, а саме видати (…). Три нові пісні ― три різні підходи до їхнього створення: від скрупульозного до спонтанного, але завершеного з першого джему. Крім того, формат ЕР чудово підходить для того, щоб випробувати нові експерименти ― те, над чим ми часто працюємо. Плюс три старі пісні з альбому "Mysticism" перезаписані на честь 10-річчя альбому."

Після виходу шикарного лонгплею "І ніч схиляється до наших лиць (Night Falls onto the Fronts of Ours)", нового студійного матеріалу від Khors не було три з половиною роки, хоча у тому-таки 2015-му виходили ремастеровані версії перших двох повноформатників ("The Flame Of Eternity's Decline" і "Cold"), котрі (ремастери) були вдалими, а також офіційне концертне відео "Following The Years of Blood" (2016), яке за рік було перевидане на власному лейблі Ashen Dominion як третій диск тридискової компіляції найкращих треків. Також увесь цей час Khors вели активну концертну діяльність в Україні та за її межами, тож слухач як мінімум, про них не забував, а враховуючи виступи Khors на різноманітних фестивалях, можна сміливо припускати, що коло прихильників, як і раніше, зростало.

Утім, давно помічено, що у добу інтернету будь-яку інформацію треба доносити стабільно і ненастанно, тож випуск міні-альбому ― дуже своєчасний і мудрий хід саме з точки зору менеджменту і просування. Тим більше, що й сам матеріал, який складає "За межами тваринного", не знижує встановленої раніше високої планки якості. Звісно, враження від треків цього ЕР чітко діляться на дві категорії.

Говорячи про нові композиції, насамперед варто відзначити, що трек-"відкривачку" було обрано правильно ― він тут найдинамічніший і найбільш агресивний за саундом (попри абстрактно-інтровертну лірику тексту). Втім, у тому-таки тексті криється єдиний суттєвий мінус однойменної міні-альбому назви пісні ― його рядки не уникли пари-трійки орфографічних помилок і певної незграбності меседжу (попри зрозумілість в цілому), що не дає у повній мірі відчути авторську емоцію (особливо це стосується останнього куплета, який наче дописаний туди в останній момент). Другий трек є дещо спокійнішим і розміренішим, у ньому немало клавішних, є партії чистого вокалу, а споглядальна лірика апелює до картин космосу і природи (як і слід було очікувати, враховуючи назву композиції). 

Рецензія на Kzohh - Rye. Fleas. Chrismon (2015)

Можна сказати, що обидва перші треки – на тверду четвірку і, якщо не знати наведену на початку цієї рецензії історію, їх можна було б прийняти за актуалізований матеріал, записаний під час роботи над LP "І ніч схиляється до наших лиць" (тим більше, що схожа ситуація була в період запису LP "Мудрість століть" ― частину створених треків перенесли на наступний реліз). Щодо згаданої Khaoth’ом джемової композиції, то, я певен, йдеться про вражаючий інструментал "Холодний морок душі", який з першого ж прослуховування став для мене одним із найулюбленіших треків Khors взагалі. У ньому все на своїх місцях, а мелодії клавіш і гітари відносять кудись далеко, дістаючи з глибин пам’яті щемкі та неприкаяні спогади, що вмить огортають тебе шлейфом справжньої меланхолії. Реально ― такий, дещо пост-роковий, Khors мені шалено подобається і після знайомства з цим треком хочеться помріяти про цілий альбом у такому стилі. Тим більше, що потенціалу цій команді не бракує. Звісно, я пам’ятаю, як прохолодно 2011 року зустріла більшість металхедів чудовий сайд-проект DrudkhOld Silver Key, зіграний у подібному стилі, проте це зовсім не привід відмовлятися від експериментів.

Щодо перезаписаних треків з альбому "Mysticism", то з них мене по-справжньому зацікавила лише акустична версія відомої балади "Red Mirrors" ― новий погляд на цю пісню впевнено конкурує з оригіналом. Чого не можу сказати про оновлені "Winterfall" та "In The Cold Embrace Of Mist" ― вони звучать незвично, але, у порівнянні з оригіналом, ― менш органічно ― надто "прилизано" і сучасно, до того ж в міксі, схоже, зроблено акцент на високих, відповідно, звучання басу й барабанів мене не задовольняє. Втім, можливо, я просто люблю "стару школу" і багатьом сподобається новий підхід.

Підсумовуючи огляд цього неоднозначного музичного продукту, окремо відзначу дуже вдалий дизайн релізу ― він на 100% відповідає концепції міні-альбому. Загалом, якщо винести за дужки деякі нюанси, ― маємо якісну порцію впізнаваного харківського блеку, котрий ширить світами сильний і відчайдушний дух України. Сподіваюся, мине небагато часу до виходу наступного повноформатника Khors ― такі команди нам потрібні.

Думки, висловлені у рецензіях, передають погляди самих авторів і не обов'язково відображають позицію Neformat.com.ua

Khors у соцмережах:

https://khors1.bandcamp.com
http://khors.info
https://www.facebook.com/Khorsband
https://www.last.fm/ru/music/Khors
https://twitter.com/Khors_band

Neformat.com.ua ©

01. За Межами Тваринного (Beyond The Bestial)
02. Крізь Обрій Ненароджених Зірок (Through The Realm Of Unborn Stars)
03. Холодний Морок Душі (Frigit Obscurity Of Soul)
04. Зимовий Поступ (Winterfall)
05. В Морозних Обіймах Імлі (In The Cold Embrace Of Mist)
06. Червоні Дзеркала (Red Mirrors)

08.12.2018
Ashen Dominion