Jinjer: Ігор Сидоренко розкриває секрет їхнього успіху
Автор: Neformat.com.ua

В одному коментарі на Фейсбуці Ігор Сидоренко, засновник і фронтмен не менш відомого гурту Stoned Jesus, згадав, що жоден важкий гурт з України більше не доросте до рівня Jinjer. Нам стало дуже цікаво дізнатися про це детальніше, тому Ігор написав для нас невеликий блог. 

***

Іноді здається, що чимала частина female-fronted metal bands існують тільки тому, що гітаристу свого часу закортіло прилаштувати свою дівчину на вокал — звідси дуже низький загальний рівень якості подібного продукту. Тому мені зрозуміла фрустрація учасників Jinjer, коли їх апріорі записують в цю нішу, адже в їхньому випадку все набагато цікавіше. Розглянемо усі фактори їхнього успіху детально.

1. Таня

Думаю, немає сенсу пояснювати, але все ж: Тетяна Шмайлюк — не просто ефектна фронтвумен для залучення народу на концерти, а, насамперед, потужна впізнавана вокалістка, яка легко перемикається між різними стилями співу. Відсутність пафосного образу, що добре видно з її інтерв'ю, також не може не захоплювати — всі ми цінуємо щирість. Ну а наступний момент стосується вже усього гурту.

2. Лайв

Гурт Jinjer обов'язково треба оцінювати наживо. Віддача усіх чотирьох учасників вкрай захоплива, а фантастична зіграність обумовлена не тільки загалом високим рівнем виконання, але і божевільною кількістю концертів, що тільки зростає з кожним роком. Замкнуте коло "чудовий концерт -> прослуховування купленого на концерті альбому -> бажання знову потрапити на концерт" працює тільки на користь колективу, і в ідеалі до подібного повинен прагнути будь-який гурт.

3. Лайв відео

Цей момент можна було б віднести до соцмереж і вміння артиста у наш час просувати себе в них, але насправді розмова йде більше про адекватне відображення концертних талантів квартету онлайн. "Ой, їх популярність — всього лише заслуга відосів з реакціями", — чується в'їдлива ремарка. Зачекайте, але звідки взятися мільйонам переглядів, якщо там НЕ БУЛО Б НА ЩО РЕАГУВАТИ? З найперших євротурів, набравшись сценічного досвіду, гурт завжди знімав свої концерти та викладав у мережу. Та й зараз ними постійно катає фотограф, монтуючи прямо в дорозі невеликі, але ефектні відеоролики для соцмереж. Який найпопулярніший кліп Jinjer на ютубі? Правильно, з живим виступом (хоч і в студії). Звучать вони так само круто на концерті, як на своїх живих відео? О, так! Бачите, знову замкнуте коло, суть якого зводиться до високого рівня вимог, які перед собою ставлять музиканти.

4. Дисципліна та самовідданість

Власне, про вимоги. Більшість гуртів, що тільки починають, мріють про гори коксу, натовпи групіз і особисті лімузини, не можуть вчасно зібратися на репетицію. Jinjer не вилазять з турів, випадаючи зі "звичайного" життя на довгі місяці, паралельно встигаючи займатися купою найрізноманітніших речей — від написання нового матеріалу до нудної паперової тяганини з отриманням віз/логістикою чергового виїзду/планом чергового релізу. Це вимагає дуже великої віддачі, і далеко не кожен гурт готовий на таке піти. І не варто їм заздрити, бо далі буде тільки складніше, адже with great power... ну ви в курсі.

5. Діяльність в індустрії в еру низького інтересу до року/металу

З гуртом розібралися, давайте тепер подивимося, що діється навколо них. Умовна жанрова ніша, в яку багато хто відносить гурт — джент — загнулася кілька років тому. Але вони змогли урізноманітнити піджанр впливами відразу з двох сторін, нахапавшись як агресії ню-металу, так і продуманості прогу (не дарма у Жені шведи Opeth — один з найулюбленіших гуртів). Сукупністю вищезазначених факторів Jinjer звернули на себе увагу одного з найбільших європейських метал-лейблів — Napalm Records. Але мало просто підписатися на лейбл, з лейблом потрібно вміти працювати, адже це, насамперед, інструмент, за допомогою якого можна звернути на себе увагу і розширити свою фанбазу.

Що і сталося: спершу один великий туровий розігрів (Arch Enemy), потім розумний відхід від фімейл-фронтед хедлайнера до не зовсім близького жанрово, але не менш легендарного хеда (Cradle of Filth), який до того ж відкрив квартет для головного світового метал-ринку — США. Що весь цей час роблять Jinjer? Як завжди, грають дуже круто наживо, часто витираючи ніс тим самим хедлайнерам, що не може залишитися непоміченим. Хто це помічає? Не тільки фани, а й інші музиканти, промоутери, музичні медіа. Музиканти роблять висновки, і або стають корисними друзями, або намагаються самовдосконалюватися, або забивають на музику (все правильно, виживає найсильніший, відсіюємо шлак, залишаємо найбільш гідних). Промоутери бачать, на кого більше приходить публіки, на кого вона реагує найжвавіше і кого наступного разу варто ставити хедлайнером. Музичні медіа, при всій любові до поступово вимираючих мастодонтів жанру, згадка яких приносить багато трафіку, не можуть залишатися осторонь від хайпу (який у цьому випадку більш ніж виправданий) і не писати про молоду сенсацію, яка позитивно впливає на застій у болоті гітарної музики. У результаті задоволені всі!

Особливо задоволений лейбл, чиї фінансові вливання не тільки окупаються, але і перетворюються на прибуток — який, у свою чергу, можна знову вкласти в гурт для охоплення ще більшої кількості потенційних фанів. Адже якщо в комерційному плані гурт не росте, то навіщо він існує?..

6. Підсумуємо

Фактично, маємо видовищний колектив з харизматичною впізнаваною фронтвумен, який дуже круто грає наживо хітовий матеріал і готовий жертвувати багато чим заради досягнення своїх цілей. Навколо них — індустрія, чий золотий час залишився у минулому столітті, але тим яскравіше на тлі цієї стагнації сяють молоді та амбітні зірочки, на кшталт наших героїв. Їх завзятість і дисципліна служать гарантом окупності вкладених у них лейблом коштів, а тверезий погляд на обсяг роботи (вже виконаної та майбутньої) дозволяє не зазнатися та продовжувати працювати. Правда, все просто?..

Думки, висловлені у блогах, передають погляди самих авторів і не обов'язково відображають позицію Neformat.com.ua

Фото — Артем Пронов

Neformat.com.ua ©