Instagram та музиканти. Правила гри

Раніше ми писали про базові поняття для просування творчості гурту загалом, а сьогодні поговоримо про один зі способів просування музикантів завдяки соцмережі Instagram. Багато творчих людей вважає, що достатньо їхньої музики або кліпу, викладеного на ютуб, щоби в один день прокинутися відомими. Відповідь: "Не достатньо".

Піарник дорогий, менеджер — ідіот, а про продюсера взагалі й мови йти не може. Що робити, як себе розкрутити? Звичайно, я не розповім вам точний, 100 % рецепт, як стати хоч кимось у медіа-просторі. Але пару моментів, які допоможуть вам поступово набирати популярність, підтримувати імідж і бути цікавими, назву.

Душа вашої особистої сторінки

Якщо у вас є гурт, ви співаєте або граєте на інструменті, це не означає, що ваш Inst-акаунт повинен бути присвячений тільки цьому. Ви — особистість, ваша музика — продукт. Це варто пам'ятати, навіть якщо ви з тих, хто завжди кричить: "Та я без музики ніщо!", "Це моє життя". Ідейність і самовіддача своїй справі — це дуже добре, але бізнес повинен бути структурованим і послідовним. Тобто, важливим є правильний підхід до всіх деталей. Тримайте в голові таку думку: музика — ваш продукт, який потрібно продати / просувати.

Відповідно, робимо розподіл вашої особистості та музики на два Inst-акаунти. Я не прошу відділити від себе справу всього життя насправді, тільки у соцмережі. Ваша особиста сторінка — це, насамперед, ВИ. Не потрібно присвячувати кожен пост музиці, краще проявіть себе з іншого боку. Що ви ще вмієте крім гри на гітарі, де ще буваєте, окрім репетицій? Публіка повинна вас знати як людину, персонажа, люди хочуть бачити особистість.

Полюбляєте чорний гумор? Поділіться жартами з фоловерами. Обожнюєте читати, то розповідайте про улюблені книжки. Демонструйте ще щось "своє", окрім нескінченної любові до музики.

Вокаліст гурту Septa і The Nietzsche, Євген Тимчик, відмінно це робить. Його профіль @abscurat — це не дифірамби про музику, а він сам. Женя постійно жартує, робить кумедні фото, а головна фішка — це підписи до публікацій. Його стиль уже не сплутаєш, а кожного разу, як він публікує фото, не терпиться прочитати текст до нього.

inst1

Музикантам варто працювати над собою, розвивати в собі медіа-особистість, бути цікавим аудиторії й без гітари в руках.

І, звичайно ж, ви маєте право нагадувати у своєму акаунті, що у вас є гурт і музична кар'єра.

Якщо говорити про Instagram гурту/вашої творчості, то там усе навпаки: музика, музика i ще трохи про музику. У такому профілі ви можете показувати все, що відбувається у межах гурту. Репетиції, спільні поїздки, концерти, покупка нової гітари, кадри з майбутнього кліпу.

Контент, оформлення, хештеги… лайк, комент + підписка

Перше правило: роби гарний контент і хейтери не "зроблять" тебе. Візуальна частина — суть цієї соцмережі. Звичайно, не у всіх є айфон або друзі фотографи, але елементарні навички обробки знімків знайомі всім. Якщо таких немає — навчіться, також можна навчитися й постановці кадру, зайвим не буде.

Ті хто знаються в Instagram-просуванні, виділяють основний момент для розкрутки: публікувати привабливі фото, робити креативні підписи, підтримувати стиль акаунту.

Гарний приклад вдалого оформлення, є у колективу Podol

podol

У них не так багато підписників, але акаунт виглядає стильно, відчувається кольорова гамма.

Головне — не кількість хештегів, а вміння ними користуватися

Хештеги допомагають вам показати свій пост іншим людям у пошуку за ключовими словами. Але тут варто бути обережними під час вибору. Зрозуміло, перше, що спаде на думку музикантові, це: "#музика" "#music" тощо. Якщо ви зараз зайдете у пошук із тегом #мusic, то побачите, що є 270+ мільйонів публікацій за цим словом. І перші місця у стрічці займають не щойно опубліковані фото, а ті, які швидше за інших набирають лайки. Тому себе ви там навряд чи побачите. Тобто, популярні хештеги для популярних акаунтів. Якщо у вас ще немає сотні тисяч фоловерів, краще ставити більш нішеві теги, наприклад, із прив'язкою до жанру музики. Також не повторюйте хештеги з поста в пост, чергуйте хоча б їхню мову.

Підбадьорюйте пасивну аудиторію. Сторіс і прямий ефір

З часом навіть найактивніша аудиторія перестає цікавитися вами, або потрішки забуває перевіряти ваш профіль та лайкати у стрічці. Щоби нагадати людям про своє існування, виходьте у прямий ефір. Вашим фоловерам у той же момент прийде повідомлення про це. Влаштовуйте відповіді на запитання у трансляціях, або покажіть, як проходить підготовка до концерту.

Не забувайте, що прямий ефір на особистому акаунті й робочому — відрізняються, як саме — читайте вище.

Сторіс. Говоріть у них, не знімайте безликі види вулиці, концертного майданчика, або ще ЧОГОСЬ. І не кидайте фото без підпису або стікера, розважайте людей! На дурні хитання головою на камеру або чергові селфі люди надивилися вже у сторіс своїх друзів.

Для такого виду контенту теж можна придумати певний стиль, може, ви будете знімати огляди на погоду щоранку з цікавими коментарями. Не бійтеся вигадувати свої фішки.

Купувати рекламу не можна чекати. То де стоїть кома?

Реклама — ключовий інструмент у просуванні. Без неї буде туго в будь-якому бізнесі. Ви можете подумати, що будете рекламувати Instagram-акаунт, але насправді, ви рекламуєте себе, свій бренд, свою музику.

Для Instagram є варіанти налаштування внутрішньої реклами через кабінет Facebook, або в самому акаунті у два кліки. Але різниця результатів цієї реклами буде помітна, оскільки на FB можливе налаштування під цільову аудиторію з урахуванням багатьох деталей. А в кабінеті Instagram, ви можете вибрати тільки стать, вік і місто аудиторії, на яку її направите.

Реклама в FB і Instagram дорожча, ніж програми з розкрутки у PlayMarket. У подібних додатків є безоплатний період, за який не потрібно платити. Пробуйте їх, може, вони принесуть відмінні результати, якщо їх правильно налаштувати.

Підключайте своїх колег для взаємної реклами один одного, або ж купуйте рекламу в лідерів думок. Знову ж таки не забуваючи про свій сегмент. А для того, щоби ваші дії в соцмережі не були хаотичними й недоречними, вам знадобиться чіткий план.

Одне з безлічі відео про інстаграм для музикантів 

Instagram-план. Рухаємося до мети крок за кроком

Як і було зазначено вище, бізнес повинен бути структурованим.

Створіть окремий документ із назвою "Instagram-план". Заповніть його за наступними пунктами:

Щоби зрозуміти ідею свого акаунту, доведеться відповісти на питання:

1. Навіщо потрібна ця сторінка користувачеві?
2. Яка непряма інформація може бути цікава людям?
3. Що людина відчуває, заходячи на сторінку?
4. Яка кольорова палітра публікацій?

Що я повинен робити в профілі:

1. Вказати посилання на Facebook / Youtube / Soundcloud тощо.
2. Дотримуватися частоти постів 1–3 на тиждень, найкращий час: 09:00, 11:00, 15:00, 18:00, 20:00.
3. У постах (на фото) позначати учасників гурту, інших важливих людей, ставити геолокацію, хештеги.
4. Публікувати все з підписами / короткими повідомленнями / історіями.
5. Сторіс, мінімум 1 раз на два дні.
6. Робити репост у Сторіс, якщо нас хтось зазначив / згадав.
7. Рекламувати свій Instagram, з допомогою "сарафанного радіо", згадувати його всюди й часто.
8. Планувати публікації, з огляду на найближчі інфоприводи гурту.
9. Ставити дедлайн щодо набору кожної тисячі підписників. Наприклад, +3000 фоловерів до 1 серпня. Йти до мети.

Це всі правила, щоби стати зіркою Instagram?

Ні. Розкрутка профілю це завжди різний сценарій. Усіх нюансів в одній інструкції не врахувати, якщо вона не складається спеціально під вас/ваш продукт. Перераховані вище критерії — це, те що ви можете вдосконалити, від чого зможете відштовхнутися для просування свого профілю. Головна порада — читайте про "просування в соціальних мережах", дивіться тематичні відео, бо кожного дня з'являються нові правила гри. Важливо залишатися "в темі" й намагатися зробити все можливе для своєї музичної кар'єри. На жаль, однієї музики недостатньо, щоби прокинутися відомими. Тому додайте зусиль, щоби вашу музику почуло якомога більше людей, а потім вони вже вирішуватимуть досить її чи ні.

Neformat.com.ua ©